Gå til innhold

HTTS Januar 2013


ReZLA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to ting jeg gruer meg mest til, det ene er tannlegesjekken (har 3 hull, redd for å bli dimma pga. det) og det andre er å komme på rom med noen knotpunger som ikke klarer en dritt.

 

Hahah, de "knotpungene" får vi bare gi et lite spark bak. Regner med at det er mange som blir bedre når de begynner og bli vandt med den militære tilværelsen!

Endret av ReZLA
Lenke til kommentar

Noe av det morsomste med rekrutten i FGTJ er alle forskjellige personene og personlighetene, i tillegg til alt det rare som vil skje og kommer til å bli gjort.

 

Nesten så jeg ønsker å ta befalsutdanning, bare for å oppleve det igjen!

 

Hahah, akkurat DET gleder jeg meg litt til. Det er vel også kanskje litt greit å ha en fyr du kan hate litt på etter tunge dager ute i felt? En venn av meg som var på opptaket til KJK i år, fortalte meg om en fyr på 23 år som plutselig begynte å runke når de først fikk sove. Det viste seg at han hadde runket i søvne, og han skjønte ingenting når han først ble vekt.

Lenke til kommentar

Noe av det morsomste med rekrutten i FGTJ er alle forskjellige personene og personlighetene, i tillegg til alt det rare som vil skje og kommer til å bli gjort.

 

Nesten så jeg ønsker å ta befalsutdanning, bare for å oppleve det igjen!

 

Hahah, akkurat DET gleder jeg meg litt til. Det er vel også kanskje litt greit å ha en fyr du kan hate litt på etter tunge dager ute i felt? En venn av meg som var på opptaket til KJK i år, fortalte meg om en fyr på 23 år som plutselig begynte å runke når de først fikk sove. Det viste seg at han hadde runket i søvne, og han skjønte ingenting når han først ble vekt.

 

Hahah, skal ha det koselig vi Papa! ;)

Lenke til kommentar

Eg endte og opp i Htts på Rena , har dere fått info om kor og når dere skal møte opp? :D

Rått! :wee:

 

https://www.facebook...90640851&type=1

 

Her er linken fra mestringsøvelsen til KESK !

 

Edit: Nå har jeg funnet fram sekken, så får vel så smått begynne å gå i skog og mark jeg også.

En ting jeg lurer på: Kan du ta med egne militærsko dit du skal tjenestegjøre? Er bare vanlige militærsko, men hadde vært utrolig godt å ha noen sko som har vært gått inn fra før, så jeg slipper så mye gangesår og helvete i starten.

Endret av ReZLA
Lenke til kommentar

Eg endte og opp i Htts på Rena , har dere fått info om kor og når dere skal møte opp? :D

Rått! :wee:

 

https://www.facebook...90640851&type=1

 

Her er linken fra mestringsøvelsen til KESK !

 

Edit: Nå har jeg funnet fram sekken, så får vel så smått begynne å gå i skog og mark jeg også.

En ting jeg lurer på: Kan du ta med egne militærsko dit du skal tjenestegjøre? Er bare vanlige militærsko, men hadde vært utrolig godt å ha noen sko som har vært gått inn fra før, så jeg slipper så mye gangesår og helvete i starten.

 

Blir koselig å gjøre det der i snø og 20 blå :-)

Lenke til kommentar

Eg endte og opp i Htts på Rena , har dere fått info om kor og når dere skal møte opp? :D

Rått! :wee:

 

https://www.facebook...90640851&type=1

 

Her er linken fra mestringsøvelsen til KESK !

 

Edit: Nå har jeg funnet fram sekken, så får vel så smått begynne å gå i skog og mark jeg også.

En ting jeg lurer på: Kan du ta med egne militærsko dit du skal tjenestegjøre? Er bare vanlige militærsko, men hadde vært utrolig godt å ha noen sko som har vært gått inn fra før, så jeg slipper så mye gangesår og helvete i starten.

 

 

Blir koselig å gjøre det der i snø og 20 blå :-)

 

Greit da, har våren og se fram til. :)

.

Endret av ReZLA
Lenke til kommentar

Eg endte og opp i Htts på Rena , har dere fått info om kor og når dere skal møte opp? :D

Rått! :wee:

 

https://www.facebook...90640851&type=1

 

Her er linken fra mestringsøvelsen til KESK !

 

Edit: Nå har jeg funnet fram sekken, så får vel så smått begynne å gå i skog og mark jeg også.

En ting jeg lurer på: Kan du ta med egne militærsko dit du skal tjenestegjøre? Er bare vanlige militærsko, men hadde vært utrolig godt å ha noen sko som har vært gått inn fra før, så jeg slipper så mye gangesår og helvete i starten.

 

Det er vel generalt ikke noen problem å ha med egne M77, inngåtte sko, men personlig mener jeg det er bortkastede penger. Det blir fokus fra dag 1 å gå inn egne sko, men dere legger ikke ut på større marsjer iallefall den første måneden. Dermed vil du automatisk få god tid til å gå inn utleverte sko.

 

Da jeg var i FGTJ for 2 år siden, hadde vi ikke større feltøvelser og lange marsjer før i uke 5, men gikk jo en god del i leir og til skytebanen (ish 15 min å gå). Jeg har på mine snart 2 og et halvt år i forsvaret kun hatt gnagsår og helvete 2 ganger. Den ene gangen fordi vi ble tvunget til å gå i joggesko på en marsj (hadde kun ullsokker, som førte til at skoene ble for trange) og på en mestringsøvelse jeg har deltatt på i ettertid.

 

Selv på mestringsøvelsen fikk jeg ikke gnagsår, var mer ødelagt hud pga fuktighet og trykksmerter pga mye gåing på asfalt og hard grus

De M77 skoene jeg har nå, har jeg brukt på diverse fjellturer i 3-4 år uansett. :)

Lenke til kommentar

Eg endte og opp i Htts på Rena , har dere fått info om kor og når dere skal møte opp? :D

Rått! :wee:

 

https://www.facebook...90640851&type=1

 

Her er linken fra mestringsøvelsen til KESK !

 

Edit: Nå har jeg funnet fram sekken, så får vel så smått begynne å gå i skog og mark jeg også.

En ting jeg lurer på: Kan du ta med egne militærsko dit du skal tjenestegjøre? Er bare vanlige militærsko, men hadde vært utrolig godt å ha noen sko som har vært gått inn fra før, så jeg slipper så mye gangesår og helvete i starten.

 

 

Blir koselig å gjøre det der i snø og 20 blå :-)

 

Greit da, har våren og se fram til. :)

.

Her ligger det ett utvidet galleri fra mestringsøvelsen.

http://www.flickr.co...@N03/tags/kesk/

Endret av Haakonc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...