Gå til innhold

HTTS Januar 2013


ReZLA

Anbefalte innlegg

Eg endte og opp i Htts på Rena , har dere fått info om kor og når dere skal møte opp? :D

Rått! :wee:

 

https://www.facebook...90640851&type=1

 

Her er linken fra mestringsøvelsen til KESK !

 

Edit: Nå har jeg funnet fram sekken, så får vel så smått begynne å gå i skog og mark jeg også.

En ting jeg lurer på: Kan du ta med egne militærsko dit du skal tjenestegjøre? Er bare vanlige militærsko, men hadde vært utrolig godt å ha noen sko som har vært gått inn fra før, så jeg slipper så mye gangesår og helvete i starten.

 

 

Blir koselig å gjøre det der i snø og 20 blå :-)

 

Greit da, har våren og se fram til. :)

.

Her ligger det ett utvidet galleri fra mestringsøvelsen.

http://www.flickr.co...@N03/tags/kesk/

 

Takk takk!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han som legger ut de bildene, er han en person ansatt i forsvaret? Har han som oppgave å legge ut bilder?

Ikke som jeg vet, fant de bare via litt nygjerrighet :p

 

Har ett spørsmål: Hvis man kommer inn i HTTS, vil man mest sansynlig komme inn i KESK da?

Eller hvilke under avdelinger har htts? er det kun kesken vis jeg ikke tar feil?

 

Tenker sånn f.eks: P.BN, der har du: Kavalerieskadron 1,Stridsvogneskadron 2,Stormeskadron 3 og 4 og Kampstøtteeskadron 6.

Har htts en slik organisering? har ikke funnet noe på det så antar de ikke har det, hehe :p

Lenke til kommentar

Vinterinnrykket: Mek-tropp, Høstinnrykket: Mek-tropp og Strv-tropp og sikkert Stab i begge innrykk. Hvis jeg ikke tar helt feil så var det vel noen som kom i KTS'en (KampTreningSenteret også, dvs jobbe med SAAB.

 

Hva er en mek-tropp og strv-tropp? Er ikke like rutinert på forkortelser som dere andre:) Er det noen som vet hvordan testingen foregår under vinterinnrykk? Tenker da på 3000m og andre diverse tester. Gjennomføres disse utendørs? Isåfall, er det jo en ganske stor sjanse for at man drar på seg en liten kuldeastma.

Lenke til kommentar

mek-tropp, samme som storm i Panser. Dvs fotlag oppsatt på CV90 stormpanservogner og samarbeid mellom fot og vogn.

 

strv-tropp er stridsvogntropp. Leopard (har kesk fått leo2, de brukte fortsatt leo 1 sist jeg var på Rena?) stridsvogn for å være mer presis, hærens tyngste kjøretøy med en kraftig 120mm kanon.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med KESK og førerkort? Siden jeg helst vil være fotsoldat, må jeg ha det? Har igjen bare teori og oppkjøring så er jeg ferdig, men bare lurer, i tilfelle jeg skulle være uheldig. Mente det sto på "Bør" kravene et sted, men finner ikke igjen siden.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med KESK og førerkort? Siden jeg helst vil være fotsoldat, må jeg ha det? Har igjen bare teori og oppkjøring så er jeg ferdig, men bare lurer, i tilfelle jeg skulle være uheldig. Mente det sto på "Bør" kravene et sted, men finner ikke igjen siden.

 

Nei, du må ikke ha det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei! Hvordan er det med eventuelle bærbar PC? Er det noe særlig vits å ha med i starten? Blir jo mye venting de første dagene, men tenker på sikring osv av verdisaker, og under rekrutten.

 

Du får utrolig liten tid til dette de første ukene, og den tiden du har til overs vil mest sannsynlig bli brukt sosialt med de andre rekruttene.

 

Det er dessuten rundt 15 datamaskiner fordelt på kantina og velferden, så ikke noe å bekymre deg for hvis det er noe som haster

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...