Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Jeg synes så absolutt ikke den 3,7" skjermen skal være med på å trekke den inntrykket av telefonen. Jeg prøvde HTC Titan før jeg kjøpe meg en Nokia Lumia 800, og jeg er glad for det valget jeg gjorde... HTC sin var altfor stor og tung. Skjermen var ikke i nærheten av Nokia sin heller.. Amoled er veien å gå.

 

Telefonen er fantastisk, og kjempedeilig å bruke med en hånd, men fungerer like fint med to hender. Gikk selv fra en HTC Desire HD (før det var det en iPhone 3GS), og jeg kan ærlig si at min rangering av operativsystemer hittil er:

1. Windows Phone 7,5 (til tross for at det enda mangler noen bittesmåting, som kommer etterhvert i nyere oppdateringer i år... en ting jeg savner er en skikkelig måte å avslutte programmer på i flerprogramskjøringer.. det å trykke på tilbakeknappen utallige ganger er ikke helt drømmen..)

2. iOS (stabiliteten, raskt og lett å bruke med alt du som vanlig bruker egentlig har bruk for selv om noen vil prøve å fortelle deg noe annet.. om du jailbreaker en iPhone, så får du AKKURAT de samme mulighetene som om du rooter en Android)

3. Android (for geeken som vil vise seg frem og si at han kan gjøre hva han vil på telefonen.. problemet er at dette har gått ut over systemet, tregheter og bugs følger med, og derfor blir systemet lagt på tredjeplass).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange som bryr seg om videostreaming? Ca. 1000? Bryr du deg?

 

Videostreaming er like tullete som de som ønsker å se filmer på mobilen.. greit nok med en og annen trailer via IMDB, men det å se en hel film på mobilen blir jo helt hull i hodet. Kjøp heller en laptop eller tablet, så får du ihvertfall litt større skjerm. Nei.. 4,65 tommer med Galaxy Nexus er heller ikke nok. Snakker vi 7 tommer eller over, da begynner det å bli akseptabelt på flyet.

Lenke til kommentar

Videostreaming er like tullete som de som ønsker å se filmer på mobilen.. greit nok med en og annen trailer via IMDB, men det å se en hel film på mobilen blir jo helt hull i hodet. Kjøp heller en laptop eller tablet, så får du ihvertfall litt større skjerm. Nei.. 4,65 tommer med Galaxy Nexus er heller ikke nok. Snakker vi 7 tommer eller over, da begynner det å bli akseptabelt på flyet.

Det er en vesentlig forskjell mellom "hull i hodet" og "ugunstig". Bare fordi du ikke forstår poenget, betyr ikke at det ikke er en god idé likevel. :)

Lenke til kommentar
Sikkert en bra telefon, men neppe det som kommer til å redde Nokia. Skulle noe reddet Nokia nå, så måtte det vært å komme med en WP telefon med specs som overgår det markedet nå byr på (noe slikt de gjorde når N95 kom).Det finnes mange som kjøper telefoner omtrent kun på specs, og jeg forstår dem. Det trenger ikke være fornuftig begrunnet, men kun gøy å ha det råeste på markedet. Dette burde Nokia ha klart å resonere seg frem til. Det er en grunn til at SGSII selger som bare f...Nå er det jo ikke alle som kjøper toppmodellen, men man må likevel ha den. Det er de som kjøper toppmodellen som drar folk til samme merke. At Nokia ikke ser ut til å skjønt dette, er en stor skuffelse. Hadde håpet min neste telefon kunne vært en Nokia pga gode kamera som regel. Uten en topp spekket telefon blir det nok desverre ikke det. Hvorfor skal jeg spare noen få lapper på en medium telefon? For meg, og mange med meg, så betyr ikke en ekstra 1000 lapp noe når en først skal kjøpe seg en telefon.
Vel.. tror nå det er tvert imot egentlig.Specs er ikke alt, Nokia har manglet ett OS som kan ta opp kampen med iOs og Android. Se bare på eple produktene, selger som hakka møkk med middels specs. er brukeropplevelsen som teller.At entusiastene ikke får den telefonen de vil ha ifra Nokia spiller ingen trille, da salget til det markedet er minimalt. Og en av tingene som også Nokia og MS satser på er jo bedriftsmarkedet, hvor faktisk specs ikke er det viktigste, men derimot sikkerhet er veldig viktig, og det er nok også ett marke hvor Nokia kan komme til å gjøre det godt med WP7.

 

 

Nå skal jeg si deg det hva som er bra med nokia: office pakke, gps, bedriftspakke og thats it. Nå tenker de fleste som har null peiling på hvordan markedet for slike ting fungerer at dette er jo drit bra, og at Nokia kommer til å selge som faen, men nå skal jeg fortelle grunnen til at Nokia kommer til å forbli et taper-merke i mange, mange år frem i tid (til de får fingeren ut av ræva).

 

1. Av ALLE som kjøper mobiler er det bare en liten brøkdel som velger en mobil KUN fordi den har WP7, en officepakke, god gps og en bedriftspakke.

 

2. ALLE vil ha mest mulig for pengene, dermed kjøper folk de kraftigste mobilene på markedet, noe Nokia suger på...

 

3. Nesten ALLE kjøper enten Android eller iOS = Nokia suger igjen...

 

4. Unge mennesker driter langt faen i gps, en officepakke, bedriftspakke osv, fordi de vil heller ha en kraftig mobil med stor skjerm som de kan bruke til å se på film med, spille og gjøre mye annet drit, noe Nokia suger på også...

 

Nokia er KUN for kjedelige mennesker, ja det er mange av dem, men det som er synd at resten av verden kjøper det beste de kan få for pengene...Du kjøper faen ikke en Nokia for 4-5 tusen når du kan få noe 10 ganger bedre for samme pris. Med mindre du er kjedelig da....er bare en fanboy av Nokia.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg si deg det hva som er bra med nokia: office pakke, gps, bedriftspakke og thats it. Nå tenker de fleste som har null peiling på hvordan markedet for slike ting fungerer at dette er jo drit bra, og at Nokia kommer til å selge som faen, men nå skal jeg fortelle grunnen til at Nokia kommer til å forbli et taper-merke i mange, mange år frem i tid (til de får fingeren ut av ræva).

Beklager, men du gir ikke akkurat inntrykk av å ha fantastisk "peiling på hvordan markedet for slike ting fungerer". ;)

 

WP7.5 (og Nokia med dem) har en ypperlig sjanse for å gjøre det bra, rett og slett fordi det faktisk fungerer like bra eller bedre som konkurrentene.

 

 

1. Av ALLE som kjøper mobiler er det bare en liten brøkdel som velger en mobil KUN fordi den har WP7, en officepakke, god gps og en bedriftspakke.<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Akkurat nå er det bare en liten brøkdel. Men det endrer seg.<br class="Apple-interchange-newline">

2. ALLE vil ha mest mulig for pengene, dermed kjøper folk de kraftigste mobilene på markedet, noe Nokia suger på...<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Hvis du kikker på mobilene som er solgt, er det ikke bare slik. Jada, det blir solgt en del iPhoner og SGII, men de er ikke alene.

 

3. Nesten ALLE kjøper enten Android eller iOS = Nokia suger igjen...<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Igjen: WP7.5 er ferskt. Dette endrer seg. <br class="Apple-interchange-newline">

4. Unge mennesker driter langt faen i gps, en officepakke, bedriftspakke osv, fordi de vil heller ha en kraftig mobil med stor skjerm som de kan bruke til å se på film med, spille og gjøre mye annet drit, noe Nokia suger på også..
Hva unge mennesker "driter langt faen i" og hva "annet drit" de gjør klarer WP7 å håndtere. Film er fint på min HTC Titan. Facebook/Twitter er integrert. Det finnes mange spill og flere kommer etter hvert.

 

 

 

Men uansett er det vanskelig å spå. WP7 kan bli en suksess, potensialet er det ingenting i veien med. :)

Lenke til kommentar

Nokia er KUN for kjedelige mennesker, ja det er mange av dem, men det som er synd at resten av verden kjøper det beste de kan få for pengene...Du kjøper faen ikke en Nokia for 4-5 tusen når du kan få noe 10 ganger bedre for samme pris. Med mindre du er kjedelig da....er bare en fanboy av Nokia.

Hva i alle dager er det du babler om? Har du noe kunnskap om det du diskuterer? Ser desverre ikke slikt ut.

Lenke til kommentar

Kjøpte 2stk Nokia Lumia 800 i dag, en til meg og en til frøkna. Svart og blå modell. Helt fantastisk telefon. Superfornøyd. Oser kvalitet. Og det kommer fra oss begge. Litt uenig i denne reviewen nå siden den er litt utdatert, det har kommet oppdrateringer som har fikset noen av de punktene som ble satt på minus, blant annet er batterilevetiden fikset, samt at noen småting med kameraet har blitt fikset.

 

Jeg ble overrasket, jeg syns skjermen var større enn det jeg trodde den skulle være. Jeg kunne hvertfall ikke hatt større skjerm. Jeg prøvde Nokia 800 mot Titan f.eks, og Titan var altfor stor. Jeg har tålig store hender og hadde utfordringer å komme til overalt med en hånd på Titan. Men preferanser for størrelse er ikke annet enn subjektivt, så jeg syns ikke dette skal være noen trekk (som denne testen hadde).

 

Radio-funksjonen er genial, kan velge sjanger så streamer den musikk, gratis. Kan skippe sanger også.

 

Denne testen påpeker at en pris på 3500~3800 kr er skikkelig dyrt? Dette er vel ikke helt rettferdig syns jeg, da flere mobiler koster langt over 5000kr. Betalte selv 6300kr for en mobil for 3 år siden! Man får utrolig mye for disse 3500kr, jeg skjønner faktisk ikke at Nokia selger telefonen så billig jeg.

 

Er også uenig at mobilen starter programmer tregt.

 

Og best av alt, Windows Phone OS-et kan bare bli bedre. Kommer mange spennende oppdateringer dette året. Husk at Windows Phone er et relativt ungt operativsystem, men som har en enorm fremtid foran seg.

 

Jeg høres kanskje ut som en liten fanboy, men jeg har hatt både android og iphone. Og jeg er mer imponert av denne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå skal jeg si deg det hva som er bra med nokia: office pakke, gps, bedriftspakke og thats it.

 

Signalstyrke, byggekvalitet, skjerm, og det faktum at nokias spesialavtale med MS vil muligens gi nokia en upper hand ved Apollo hvor de har noe å si på utviklingen av OS. I tillegg har lumia telefonene deres et veldig snasnt design, noe som fenger veldig mange.

 

1. Av ALLE som kjøper mobiler er det bare en liten brøkdel som velger en mobil KUN fordi den har WP7, en officepakke, god gps og en bedriftspakke.

 

Sant. De velger fordi de liker designet, de liker at telefonen kan integreres bra med facebook/twitter/email, er kjapp, ikke har masse bugs, kan spille spill bra, osv. Alle ting som i alle fall 800 er god på.

 

2. ALLE vil ha mest mulig for pengene, dermed kjøper folk de kraftigste mobilene på markedet, noe Nokia suger på...

 

Aner ikke hva du snakker om. Nokia kunne sikkert gitt deg et quadcore beist med 2gb RAM, men hva er poenget når OSet ikke enda støtter det? Det blir støttet i Apollo, men det er ikke noe poeng å gjøre telefonen dyrere enn nødvendig helt uten grunn. Forskjellen på "kraft" er at WP7.5 kjøres lettere enn Android, dermed er det absurd å sammenligne HW flatt. Dette vet du sikkert fra før av though, who doesnt.

 

3. Nesten ALLE kjøper enten Android eller iOS = Nokia suger igjen...

 

Nesten alle kjøper Symbian. Hva det har å gjøre med hvorvidt WP 7.5 er et bra OS, aner jeg ikke. Bare fordi alle kjøper Audi betyr det ikke at Porche lager drittbiler, det er et idiotisk argument.

 

4. Unge mennesker driter langt faen i gps, en officepakke, bedriftspakke osv, fordi de vil heller ha en kraftig mobil med stor skjerm som de kan bruke til å se på film med, spille og gjøre mye annet drit, noe Nokia suger på også...

 

Trenger du en kraftig mobil til å spille film og spille spill? Kanskje på noen OS, men går veldig smooth på WP 7.5 og Meego Harmattan. Nå er ikke WP 7.5 noe Nokia har hatt noe med å gjøre, så hvordan Nokia kan suge på det aner jeg ikke, men læl.

 

Nokia er KUN for kjedelige mennesker

 

Ja, bli mainstream og kjøp iphone. DET er bra spennende det. Eller Android, DA er du bra spennende som person ass! Mainstream er alltid mest spennende. Dette er rett og slett en idiotisk påstand uten basis i virkeligheten, og det vet du nok selv.

 

men det som er synd [er] at resten av verden kjøper det beste de kan få for pengene...Du kjøper faen ikke en Nokia for 4-5 tusen når du kan få noe 10 ganger bedre for samme pris.

 

Nei, du kjøper en Lumia 800 for langt under fire tusen og har noe som er bedre enn mange telefoner i mye dyrere prissjikte.

 

Ti ganger bedre... herre du har virkelig ikke anelse hva du snakker om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nå skal jeg si deg det hva som er bra med nokia: office pakke, gps, bedriftspakke og thats it.
Signalstyrke, byggekvalitet, skjerm, og det faktum at nokias spesialavtale med MS vil muligens gi nokia en upper hand ved Apollo hvor de har noe å si på utviklingen av OS. I tillegg har lumia telefonene deres et veldig snasnt design, noe som fenger veldig mange.
1. Av ALLE som kjøper mobiler er det bare en liten brøkdel som velger en mobil KUN fordi den har WP7, en officepakke, god gps og en bedriftspakke.
Sant. De velger fordi de liker designet, de liker at telefonen kan integreres bra med facebook/twitter/email, er kjapp, ikke har masse bugs, kan spille spill bra, osv. Alle ting som i alle fall 800 er god på.
2. ALLE vil ha mest mulig for pengene, dermed kjøper folk de kraftigste mobilene på markedet, noe Nokia suger på...
Aner ikke hva du snakker om. Nokia kunne sikkert gitt deg et quadcore beist med 2gb RAM, men hva er poenget når OSet ikke enda støtter det? Det blir støttet i Apollo, men det er ikke noe poeng å gjøre telefonen dyrere enn nødvendig helt uten grunn. Forskjellen på "kraft" er at WP7.5 kjøres lettere enn Android, dermed er det absurd å sammenligne HW flatt. Dette vet du sikkert fra før av though, who doesnt.
3. Nesten ALLE kjøper enten Android eller iOS = Nokia suger igjen...
Nesten alle kjøper Symbian. Hva det har å gjøre med hvorvidt WP 7.5 er et bra OS, aner jeg ikke. Bare fordi alle kjøper Audi betyr det ikke at Porche lager drittbiler, det er et idiotisk argument.
4. Unge mennesker driter langt faen i gps, en officepakke, bedriftspakke osv, fordi de vil heller ha en kraftig mobil med stor skjerm som de kan bruke til å se på film med, spille og gjøre mye annet drit, noe Nokia suger på også...
Trenger du en kraftig mobil til å spille film og spille spill? Kanskje på noen OS, men går veldig smooth på WP 7.5 og Meego Harmattan. Nå er ikke WP 7.5 noe Nokia har hatt noe med å gjøre, så hvordan Nokia kan suge på det aner jeg ikke, men læl.
Nokia er KUN for kjedelige mennesker
Ja, bli mainstream og kjøp iphone. DET er bra spennende det. Eller Android, DA er du bra spennende som person ass! Mainstream er alltid mest spennende. Dette er rett og slett en idiotisk påstand uten basis i virkeligheten, og det vet du nok selv.
men det som er synd [er] at resten av verden kjøper det beste de kan få for pengene...Du kjøper faen ikke en Nokia for 4-5 tusen når du kan få noe 10 ganger bedre for samme pris.
Nei, du kjøper en Lumia 800 for langt under fire tusen og har noe som er bedre enn mange telefoner i mye dyrere prissjikte.Ti ganger bedre... herre du har virkelig ikke anelse hva du snakker om.

 

Bare forsett å fortell dere det. Folk kan mene hva dem vil om Nokia, at Nokia har blitt bedre er det ingen tvil om, men igjen, det skulle vel faen bare mangle....Når Galaxy 3 kommer og iPhone 5 ligger i hyllene, med resten av toppmodellene der ute, kommer ikke folk til å gidde å ta en kikk på Nokia.

 

Man kan vende å vri på akkurat slik man ønsker, men slik det er sagt en MILLION ganger tidligere: med mindre de kommer ut med et BEIST som kaprer markedet, og som får en Galaxy S 2 og fremtidige 3 til å se ut som pingle mobiler, kan Nokia like godt bare legge seg nå :)

Lenke til kommentar

Bare forsett å fortell dere det. Folk kan mene hva dem vil om Nokia, at Nokia har blitt bedre er det ingen tvil om, men igjen, det skulle vel faen bare mangle....Når Galaxy 3 kommer og iPhone 5 ligger i hyllene, med resten av toppmodellene der ute, kommer ikke folk til å gidde å ta en kikk på Nokia.

 

Man kan vende å vri på akkurat slik man ønsker, men slik det er sagt en MILLION ganger tidligere: med mindre de kommer ut med et BEIST som kaprer markedet, og som får en Galaxy S 2 og fremtidige 3 til å se ut som pingle mobiler, kan Nokia like godt bare legge seg nå :)

Når du faktisk kommer med argumenter og bruker et språk som faktisk er leselig og forståelig, skal jeg heller ta meg tid til å lese dine personlige refleksjoner og meninger. :)

Lenke til kommentar

Er ikke noe å fortsette fortelle, det er bare sannhet.

 

Nokia trenger ikke legge seg så lenge de kjører ut billige og bra nokiatelefoner til den enorme storparten som bare kjøper feature phones. Men regner med du snakker om high-end/smartmobil markedet :) ? Vanskelig å si. Apollo blir første gang nokia virkelig er med på windows phone som OS, og alt jeg har lest om Apollo tilsir at det blir bra.

 

Så for WP-beist må vi nok vente på Apollo, som jeg sa. Og det kommer nok snart. I mellomtiden har jeg øye for Lumia 900 med 4.3" skjerm og litt slikt, da OSet er fantastisk bra så langt.

 

Selv syntes jeg skjerm under 4" blir i minste laget, uten at det har blitt stort problem med N9 og Lumia 800 (hhv 3.9" og 3.7" skjerm). Derfor vil jeg helst ha lumia 900 som neste mobil dersom ikke det kommer noe bedre før den tid.

 

Men med Apollo vil du nok se litt dualcore osv på banen. Ikke at det nødvendigvis trengs quadcore for å gjøre det man bruker en smartmobil til, men. F.eks SGS2en min, ikke noe kjappere telefon enn Lumiaen overall. Mulig stockbrowseren er kjappere pga dualcore, men den har jo sine drawbacks den og.

 

Jeg vet ikke, er dual/quad/hexacore/octocore osv noe vits i en mobiltelefon? Har det noen faktisk effekt? Jeg sier ikke dette fordi jeg tror det IKKE har en effekt, jeg er bare nysgjerrig siden jeg ikke vet mye om det atm.

Lenke til kommentar

Er ikke noe å fortsette fortelle, det er bare sannhet.Nokia trenger ikke legge seg så lenge de kjører ut billige og bra nokiatelefoner til den enorme storparten som bare kjøper feature phones. Men regner med du snakker om high-end/smartmobil markedet :) ? Vanskelig å si. Apollo blir første gang nokia virkelig er med på windows phone som OS, og alt jeg har lest om Apollo tilsir at det blir bra.Så for WP-beist må vi nok vente på Apollo, som jeg sa. Og det kommer nok snart. I mellomtiden har jeg øye for Lumia 900 med 4.3" skjerm og litt slikt, da OSet er fantastisk bra så langt.Selv syntes jeg skjerm under 4" blir i minste laget, uten at det har blitt stort problem med N9 og Lumia 800 (hhv 3.9" og 3.7" skjerm). Derfor vil jeg helst ha lumia 900 som neste mobil dersom ikke det kommer noe bedre før den tid.Men med Apollo vil du nok se litt dualcore osv på banen. Ikke at det nødvendigvis trengs quadcore for å gjøre det man bruker en smartmobil til, men. F.eks SGS2en min, ikke noe kjappere telefon enn Lumiaen overall. Mulig stockbrowseren er kjappere pga dualcore, men den har jo sine drawbacks den og.Jeg vet ikke, er dual/quad/hexacore/octocore osv noe vits i en mobiltelefon? Har det noen faktisk effekt? Jeg sier ikke dette fordi jeg tror det IKKE har en effekt, jeg er bare nysgjerrig siden jeg ikke vet mye om det atm.

 

Det er klart at all den teknologien som befinner seg i mobiltelefon per dags dato er noe vi egentlig ikke trenger, det er ikke noe vi må ha. For å si det på denne måten, det er litt som alt annet vi har rundt oss hele tiden. Pc'n din hjemme er ganske så bra, men det er klart at du oppgradere den, fordi godt nokk idag, er ikke godt nok lenger. Det samme gjelder tv'n din, en 50" plasma? Hvem vil ha noe slikt hjemme i huset når de kan få en 50" LED 3D tv? Stereoanlegget ditt, samme prinsippet - du MÅ alltid oppgradere og det er greit, det slik det skal være, men hva skjer med de gamle tingene dine? Hvem får dem? Hvem velger dem? Slik er det (dessverre) med Nokia også, Nokia er på vei med produkt som mange allerede har falt for, men det som er synd er at det ikke kommer til å vare lenger enn Februar-Mars!

 

Nei Nokia koster ikke 3-4 tusen kroner, men, har du virkelig spurt deg selv hvorfor? Hvorfor koster Android-toppmodeller 4-5 tusen, mens Nokia koster 3-4 tusen?

 

Og nei pris avgjør ikke hvilket produkt som er best, men som regel så får du det du betaler for.

 

Smaken er som baken, men en mus er fortsatt en mus, uansett hvordan du vrenger og vrir på den.

 

Fakta er fakta, slik er det bare :)

Lenke til kommentar

Nei nei nei, jeg mener ikke "det går greit med 2gb ram, faen er pointet med 16gb", altså at "det funker bra nok". Jeg mener hvordan effekt man får av quadcore i bruk. Hvis du feks kan få 8329752735x29352309572 oppløsning men det menneskelige øyet ikke fysisk kan se forskjell over 9000x8000 oppløsning (random nummer, bare for eksempel), ville det ikke vært noen fordel å ha høyere oppløsning. Det må mao være en fordel ved å ha quadcore, det er det jeg lurer på hva er :) .

 

Jeg vet hvorfor lumiaen selges for 3-4.000,-. Det er billigere å lage singlecoretelefon til WP7.5 enn dualcore til ICS, det er sikkert billigere med 3.7" cbamoled enn 4.3" SAMOLED+. Det er sikkert billigere for nokia å bruke antennegreiene sine enn samsung som for alt jeg vet må betale linsens for antenneløsningen sin. I tillegg trenger nokia selge modeller for å spre WP7.5, noe som såklart er lettere ved lavere priser. Det er mange faktorer på slikt, fra business-strategi til kostnader.

 

Hvorfor vil ikke Nokia vare lengre enn februar/mars, though? :)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nei nei nei, jeg mener ikke "det går greit med 2gb ram, faen er pointet med 16gb", altså at "det funker bra nok". Jeg mener hvordan effekt man får av quadcore i bruk. Hvis du feks kan få 8329752735x29352309572 oppløsning men det menneskelige øyet ikke fysisk kan se forskjell over 9000x8000 oppløsning (random nummer, bare for eksempel), ville det ikke vært noen fordel å ha høyere oppløsning. Det må mao være en fordel ved å ha quadcore, det er det jeg lurer på hva er :) .Jeg vet hvorfor lumiaen selges for 3-4.000,-. Det er billigere å lage singlecoretelefon til WP7.5 enn dualcore til ICS, det er sikkert billigere med 3.7" cbamoled enn 4.3" SAMOLED+. Det er sikkert billigere for nokia å bruke antennegreiene sine enn samsung som for alt jeg vet må betale linsens for antenneløsningen sin. I tillegg trenger nokia selge modeller for å spre WP7.5, noe som såklart er lettere ved lavere priser. Det er mange faktorer på slikt, fra business-strategi til kostnader.Hvorfor vil ikke Nokia vare lengre enn februar/mars, though? :)

 

Sant det, men det er mye mer enn som så som avgjør hva et produkt selges for.

 

Om ikke så lenge er nye toppmodeller tilgjengelige, og alt alle kommer til å snakke om er dem :)

 

Men nok om det, folk har den fulle rett til å velge selv, det er det viktigste. Og dessuten, hadde alle vært enige med meg hadde jeg heller ikke tjent penger :)

Lenke til kommentar

Neida er helt enig, det kommer alltid noe nytt. Det er jo enkelt og greit slik verden funker :) .

 

Ganske sikker på at 800 var ment for folk som ikke bryr seg opp og ned og i mente om specs osv, men er mer "mannen i gata" rettet, derav den lille rammen og relativt lave prisen, samme med lillebror 710 som er ganske mye telefon for pengene.

 

Tror Lumia 900 blir en god hit med tanke på skjermstørrelsen. Får se på hvordan reviews blir og hva prisen blir.

 

Jeg har ihvertfall trua på WP som fengende OS, og samarbeidet om Apollo :) .

Lenke til kommentar

Nei nei nei, jeg mener ikke "det går greit med 2gb ram, faen er pointet med 16gb", altså at "det funker bra nok". Jeg mener hvordan effekt man får av quadcore i bruk. Hvis du feks kan få 8329752735x29352309572 oppløsning men det menneskelige øyet ikke fysisk kan se forskjell over 9000x8000 oppløsning (random nummer, bare for eksempel), ville det ikke vært noen fordel å ha høyere oppløsning. Det må mao være en fordel ved å ha quadcore, det er det jeg lurer på hva er :) .Jeg vet hvorfor lumiaen selges for 3-4.000,-. Det er billigere å lage singlecoretelefon til WP7.5 enn dualcore til ICS, det er sikkert billigere med 3.7" cbamoled enn 4.3" SAMOLED+. Det er sikkert billigere for nokia å bruke antennegreiene sine enn samsung som for alt jeg vet må betale linsens for antenneløsningen sin. I tillegg trenger nokia selge modeller for å spre WP7.5, noe som såklart er lettere ved lavere priser. Det er mange faktorer på slikt, fra business-strategi til kostnader.Hvorfor vil ikke Nokia vare lengre enn februar/mars, though? :)

 

Sant det, men det er mye mer enn som så som avgjør hva et produkt selges for.

 

Om ikke så lenge er nye toppmodeller tilgjengelige, og alt alle kommer til å snakke om er dem :)

 

Men nok om det, folk har den fulle rett til å velge selv, det er det viktigste. Og dessuten, hadde alle vært enige med meg hadde jeg heller ikke tjent penger :)

Nye toppmodeller kommer også fra Nokia. Du skal ikke tro at Lumia 800 er det siste du hører fra Nokia her til lands.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...