Gå til innhold

På utkikk etter en god bok om fotografering.


Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier sitt. Siden jeg kjøpte kameraet mitt (D5100) i sommer har det blitt mest autoknipsing og kun litt småleking med manuelle instillinger. Jeg har selvfølgelig lest gjennom manualen, men er helt fersk når det gjelder (D)SLR-kameraer. Jeg finner det svært spennende og vil gjerne sette meg dypere inn i det som en hobby. Det hadde derfor vært veldig kjekt med en god bok som kan lære meg å bruke kameraet med manuelle instillinger og vise meg hvordan jeg kan få best mulige resultater i ulike settinger i hverdagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....og det er ikke verre enn at dersom du vil lære mer enn du gjør i bind 1 av Scott Kelby så handler du bind 2 og 3 også. Gode enkle bøker for de som ikke nødvendigvis vil lære seg om alle tekniske finurligheter som utregning av ledetall for blitzer og annen totalt unødig info man har lært seg etter å ha lest alt for mye litteratur om fotografiemnet...

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Tom Ang sin siste bok. :thumbup: Den synes jeg er lett lest og veldig god. Tom Ang hadde en tv-serie som gikk på NRK for en stund siden. Veldig inspirerende serie som man fremdeles kan se på NRK nett-tv. Han har skrevet mange bøker men denne synes jeg er den beste. Koster 181,-kr på Tanum men den får du sikkert låne på biblioteket. Jeg pleier å låne først, så hvis boka er god...da handler jeg :cool: .

 

The Complete Photographer

av Tom Ang

Format: Innbundet

Språk: Engelsk

Utgitt: 201008

Antall sider: 400

Vekt i gram: 1426

ISBN10: 1405353317

ISBN13: 9781405353311



..og jeg glemte å nevne:

Digital Photography step by step av Tom Ang

..denne kom i 2011 og er veldig god. Anbefaler denne som bok nummer 1.

Endret av Rullator
Lenke til kommentar

NNå har jeg kun kommet halvveis, men jeg synes "understanding Exposure" av Bryan Peterson er en fin bok

 

http://www.amazon.com/gp/product/0817439390/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_1?pf_rd_p=1278548962&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=0817437126&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=0MRGT4P1BJM514660P9E

 

Videre så vil jeg også gi min støtte til Scott Kelby serien nevnt ovenfor. Lettlest og informativ.

Lenke til kommentar

Vil anbefale boka til Fjørtoft jeg også, samt Understanding Exposure av Bryan Peterson. Petersons Learning to see Creatively er også god. Her lest en del av Peterson, og har veldig sansen for hans måte å lære bort på. Enkelt og greit, lett forklart, og alt er godt illustrert med bilder. Der mange andre går seg bort i å gjøre alt så forbanna vanskelig, gjør Peterson det fryktelig forståelig og enkelt.

 

Vil si at bøkene til Peterson, og da spesielt Understanding Exposure, er de beste kom-raskt-igang-bøkene. I hvert fall var de det for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...