Gå til innhold

Kan du vinne gull i hoppbakken? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som folk har skrevet kommer det nye bakker. Jussi har lovet at det kommer, men kor tid det kommer er det ingen som veit. Om eg har forstått han rett, så er det bakkene som tar lengst tid. Det kommer også CPU hoppere i seinere versjoner.

Masse credz til Gamer.no som har laget artikkel om dette spillet, som har blitt spilt siden første versjon på slutten av 90tallet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

DSJ3 var greit, der ble man ikke kastet i bakken om man beveget musa 1mm. Slik det er i DSJ4 blir det for dumt. Finnes ikke intuitivt.

hvem er dum om man ikke justerer sensiviteten på musa i spillet? Det blir for dumt å klage på at spillet ikke har default innstillinger som passer for deg. Om spillert ikke lot deg forandre på dette, vel da ville ordet dumt vært på sin plass...

Lenke til kommentar

Vel, satte den til 1 selv, som funker veldig greit. Det er fortsatt sensitivt, da man har veldig lite å gå på i musebevegelse for å ha kontrollen. Føles som om 0,1mm forflytning innenfor en viss tid gjør at ingenting skjer, 0,3 er stupe forover, så man må treffe omtrent 0,2, så forskjellen mellom kjempebom og å fly bakken ned er veldig liten. Med det sagt synes jeg spillet er MYE enklere å forholde seg til enn de gamle. I DSJ 3 kommer jeg ikke over 130 meter i bakken med HS på 278 meter, i DSJ 4 hopper jeg alltid over k-punkt hvis jeg treffer ok på hoppkanten og ikke bommer totalt i lufta. Hvis man har et godt utgangspunkt i fireren etter hoppkanten må man være veldig stø på hånda for å ikke drite seg ut, men til gjengjeld er det veldig lett å få et slikt utgangspunkt. Man kan komme et stykke ned i bakken selv om man bommer litt på hoppkanten. Man må bare unngå å kaste seg fram og tilbake pga. for store musebevegelser, så går det helt fint.

Lenke til kommentar

Merkelig at folk whiner når DSJ 4 har blitt mer realistisk. Jeg opplevde som dere at når jeg først starta å spille det så datt jeg ned på 60 meter i 200 meters bakken. Skjønte ikke hva jeg gjorde feil ettersom jeg har gjort sånn på DSJ 2 og DSJ 3. Så begynte jeg å skjønne at man må gå sakte ned på skiene, som i for seg er realistisk. De som har sett på hopprenn ser hvordan det går med de som kaster seg ut på skiene. De faller ofte tidlig ned eller hopper kortere enn de som gjør en god bevegelse. Nå som jeg har blitt vandt til det, og satt en sens på 1.5, går det mye bedre. Jeg har per dags dato hoppet 232 meter i Planica.

 

Noe annet jeg synes er bra er det nye landinssystemet. Før kunne man ligge mellom skiene, trykk på den ene museknappen og lande perfekt til 3x20 i stil. Så enkelt er det ikke lenger. Man må lene seg litt bakpå, altså avsluttet svevet, før man setter et godt og stabilt nedslag. Gjøres ikke dette faller man sikkert på 9 av 10 hopp. Man som irriterer seg over det nye systemet som har gjort DSJ 4 til et mer realistisk spill og mye morsommere. Det krever mer for å hoppe bakken ned, kontra DSJ 3 hvor du kunne subbe kulen i 40 meter for så å gå til værs å lande nedpå 320 meter.

 

Jeg spiller for det meste online med folk og synes det er veldig morsomt å få prøvd seg å prestere. Man blir bedre av det og man får variasjon.

Trening gjør mester og det bare å trene og trene for å mestre dette spillet.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Noen her som fortsatt spiller? Eller kanskje begynt å spille? Er totalt 17 bakker nå, for de som like å hoppe med/mot CPU så har Jussi fiksa det til så nå kan man hoppe i alle 17 bakker. Syntes det er gørrkjedlig jeg da men..

Online er kult, men ernnår til et visst punkt der ratingen stopper opp, så står man der og gynger frem å tilbake..

Hopper mest i Polske offline turneringer, er vel kun de som har offline turneringer også.

Polakka er gode, men ikke umulige å slå.

Den nyeste versjonen har jo også statistikk som viser hvor mange hopp en har i hver enkelt bakke osv...

Tar utrolig lang tid for å få nye bakker, venete vel 7 eller 8 mnd på de siste 7.

Så forventer ikke noen nye før tidligst Mars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...