Gå til innhold

Cooler Master slipper verstingkabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For mye HDD plass.

For mye "dill dall"

 

For lite HDD plass for min del..

Og for "upraktisk" HDD plass samt for lite HDD plass for min del. Jeg liker å bruke godt med 4-in-3 devices noe mange av disse fancy kabinettene gjør vanskelig. Jeg har også det forrige Cosmos kabinettet som jeg etter noen år ikke er særlig fornøyd med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er kanskje bare meg, men jeg foretrekker heller noe mer stilrene og kanskje i noens mening "kjedelige" kabinetter. Lys og klumper er sikkert kjempemoro for fjortiser, men jeg hadde faktisk foretrukket noe ala HP Z600 fremfor det der. Minst mulig dilldall og best mulig stille luftflyt er ting jeg foretrekker, praktisk plassering av noen på-knapp og noen kontakter, og gjerne et håndtak eller to til å bære i :)

Lenke til kommentar

Eit interessant kabinett på mange måtar, men...

 

Men likevel, når man faktisk får kabinetter som Case Labs TH10 og Mountain Mods Ascension mm. til lavere pris (Riktignok ikke tilgjengelig i norske butikker), kan man jo spørre seg hva som er så spesielt med CosmosII. SR2&3 får man plass til i Xigmatek Elysium også, et kabinett til halve prisen i tillegg til at man uten de helt store anstrengelser får plass til to fete 360-radiatorer.

Eg lyt nok seie meg einig med siste talar. Eit par av dei kabinetta som vert nemnde her hadde nok vore meir eigna for min del viss eg skulle byggje meg ny, vasskjølt PC. Eg lika mange av løysingane i dette Cooler Master-kabinettet, men som ein del andre har sagt så vart det litt mykje "dill" som eg for min del ikkje ville hatt bruk for uansett.

Lenke til kommentar

Men likevel, når man faktisk får kabinetter som Case Labs TH10 og Mountain Mods Ascension mm. til lavere pris (Riktignok ikke tilgjengelig i norske butikker), kan man jo spørre seg hva som er så spesielt med CosmosII. SR2&3 får man plass til i Xigmatek Elysium også, et kabinett til halve prisen i tillegg til at man uten de helt store anstrengelser får plass til to fete 360-radiatorer.

Kor i all verden hadde du oppdreve dissa kabinettå til lavere priser?

 

Cosmos II er i utgangspunktet 350 dollar i utlandet.

 

Billigste karen fra Case Labs er jo 359 dollar, så får du frakt på alt fra 50 til 200 dollar, pluss 25% moms når det ankommer Norge, etc... Mountain Mods har så rotete side at eg slit med å finna det, men dei eg finner begynner jo på 400 dollar... Dangerden har eit godt utvalg, men dei er litt spesielle på ein anna måte.

 

Greit å meine at Cosmos II er ikkje til din smak, men det blir litt rart å dra ein kjapp ein og påstå at konkurentene er billigere. :ermm:

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men likevel, når man faktisk får kabinetter som Case Labs TH10 og Mountain Mods Ascension mm. til lavere pris (Riktignok ikke tilgjengelig i norske butikker), kan man jo spørre seg hva som er så spesielt med CosmosII. SR2&3 får man plass til i Xigmatek Elysium også, et kabinett til halve prisen i tillegg til at man uten de helt store anstrengelser får plass til to fete 360-radiatorer.

Kor i all verden hadde du oppdreve dissa kabinettå til lavere priser?

 

Cosmos II er i utgangspunktet i utlandet.

 

Billigste karen fra Case Labs er jo , så får du frakt på alt fra 50 til , pluss 25% moms når det ankommer Norge, etc... Mountain Mods har så rotete side at eg slit med å finna det, men dei eg finner begynner jo på ... Dangerden har eit godt utvalg, men dei er litt spesielle på ein anna måte.

 

Greit å meine at Cosmos II er ikkje til din smak, men det blir litt rart å dra ein kjapp ein og påstå at konkurentene er billigere. :ermm:

 

Hvor ser du at CosmosII koster 2000kr i utlandet? Såvidt jeg kan se av ymse anmeldelser vil prisen ligge et par hundre kroner lavere enn i Norge, ergo 2600kr+-. Prisen vil sikkert synke, men det er ikke relevant her og nuh. Poenget var at man kan bestille et kabinett laget spesielt mtp. vannkjøling fra utlandet og fremdeles komme fra det med ca. 3000kr.

Lenke til kommentar

Ikkje snakk tull. Prisen skal være 350 dollar. Dette er den offisielt erklærte prislappen. Butikker har vært veldig flinke på å følge denne prislappen også.

 

Dette representerer jo ikkje frakt, toll og moms, som straks gjør det glatt til veil 500 (altså prisen me ser i Norge); alle andre kabinettene du drar fram vil ha samme tilfellet. :ermm:

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Hvem snakker tull? Jeg leste Guru3d's anmeldelse av kabinettet der de på slutten nevner antatt pris på ca. 2600kr, men jeg ser nå i ettertid også prisen du viser til. Det er vel også den anbefalte amerikanske prisen, mens 2600kr er den antatte europeiske hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Mulig jeg har tråkket på tærne dine ved å kalle kabinettet for en dust eller hva det nå enn er du reagerer på, men det er ikke til å komme bort ifra at man får kabinetter som er mye bedre egnet til vannkjøling til samme og lavere pris.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Lurer virkelig på hvor du får de prisene fra. Omregnet til norske kroner blir det 2410.14kr for den billigste MM Ascension og 2891.94 for Magnum TH10. Sistnevnte var kanskje et dårlig eksempel.

 

Denne lille godbiten kan man jo f.eks kjøpe i Norge, dog må man kjøpe litt ekstrautstyr. For ikke å snakke om Xigmatek Elysium, som koster over tusenlappen mindre.

 

Føler dette blir litt flisespikking nå. Poenget er satt.

Lenke til kommentar

Det er fint at dei koster mindre før du teller med toll og moms, men dei koster nok ikkje mindre når du tar med toll og moms, som er +25% + 100 kr i pris sist eg høyrde. Denne økningen skjer på kabinettets totale pris fra leverandør, altså frakt og pris, så det blir fort veldig dyrt.

 

Med mindre du har bestilt kabinettet til å bli sendt i brevform-store deler om gangen. :tease:

 

Kor eg får prisane fra spør du forresten? Fra nettsidene som selger dem vel, derp?

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At det koster en formue å innføre saker og ting fra utlandet er jeg dessverre fullstendig klar over. Å kjøpe et kabinett fra USA er bortimot håpløst med mindre man har eget pengetre.

 

La oss si at din gamle tante har vært å besøkt en eller annen smultringfarm nede i uniten da, og du tvinger droget til å drasse med seg et kabinett, f.eks MM Ascension hjem til Norge. Ville du heller kjøpt CosmosII på Komplett til stivere pris? Selv om den vanligste måten er å kjøpe utstyr over nett finnes det jo også andre alternativer. Jeg mener, glem for et øyeblikk moms og tollgebyr å se heller på hva det ca. vil koste i utgangspunktet og hva man får for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...