Gå til innhold

En ting - hva er tingen?


Anbefalte innlegg

Jeg leter ofte etter den tingen som gir meg den følelsen av å bare være opptatt av den ene tingen. Noe som gir deg følelsen av tilstedeværelse - du er her og nå, du tenker ikke på verken fortid eller fremtid, dine "lyster" og andre disires er ikke eksisterende. Lyster er ikke noe man kanskje blir kvitt, men finnes det ikke noe som gir deg en følelse av å være komplett? Noe som gir deg følelsen av at du ikke trenger noe annet? kom gjerne med innspill, ting eller opplevelser som ligner på dette:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meditasjon. Kun med din egen kropp og ditt eget sinn.

http://www.youtube.com/watch?v=F7ZKRkzTVnw

 

Sjekk ut Echkart Tolle.

Hans metoder fjerner angsten min og nervøsiteten min, og gjør at jeg nyter det som skjer akkurat nå.

Kan bare sitte lenge å observere alt eller ingenting i total indre ro.

Kan gå rundt med en angstklump i magen hele dagen, men som enkelt forsvinner med meditasjon.

(Nå lider jeg ikke av noen form for angstlidelse, så jeg vet det ikke er så enkelt for alle.)

 

Jeg er ateist og skeptiker så jeg kan skrive under på at det ikke er noe form for svada. Det er bare metoder.

Handler ikke om spirituelle vesener eller noe overnaturlig, det handler bare om å få bukt med tanker og følelser.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker også å sette av noen minutter til ettertanke og refleksjon i løpet av dagen, det hjelper å samle tankene og fokusere litt i en småstresset hverdag.

 

Og helt riktig som du sier, er ikke noe whoo eller mambo-jambo i det, kun refleksjon og tanker... en måte å roe ned kroppen på...

 

Ellers bruker jeg å lese på sengen før jeg sovner, også en fin måte å roe ned kroppen etter en lang dag... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...