Gå til innhold

Hvor varm* er PC'en din under belastning?


SLi

  

182 stemmer

  1. 1. Hvor varm er den under belastning?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser veldig bra ut de gt-15,problemet mitt er at jeg må ha de før helga så jeg må handle på komlett og de har selvfølgelig ikke de viftene. Så da "tror" jeg at jeg vil gå for disse http://www.komplett....=602393#reviews. Veldig usikker her iogmed at jeg har 240 utgaven av a.l.c så kan det muligens bli mye støy med 2 stk.Nå er dem jo ikke spesielt rolige de stockviftene heller.

Noen som har flere forslag til vifter...

 

Viper ser ut til å være det beste komplett har i forhold til kjøling/støy for radiator.

 

De støyer en del mer enn GT på max, men om du setter ned spenning litt, er de nesten på nivå med GT-15.

De flytter også litt mer luft enn GT på 12V, men + 10 dbA for 10% mer luft.

 

http://img255.images...avipervolts.png

 

http://img87.imagesh...fantable124.png

 

http://martinsliquid...ound-6-summary/

 

http://martinsliquid...esting-round-8/

 

Hvorfor må du absolutt ha dem før helga?

Du kan da bare sette ned spenning på originalviftene, om de støyer for mye.

ikke noe tilbud på viper på komplett så jeg kommer til og høre på deg og bestille 3 Gentle Typhoon 1850 RPM..Takker for alle svar

Da er viftene på plass 1 stk. bak og 2 i radiator. Jeg la ikke merke til at det var 3pins så nå går viftene til cpu på fullt(1800) hele tiden,men på stesstest gjør dem jo det likevel så målingene skal bli like uansett.Kommer til og koble til viftestyring etterhvert da det er innebygget i kabinettet.Når det gjelder kjøling av cpu så gjorde disse viftene enorm forskjell i temp så det er jeg fornøyd med,men det er litt mer mer støy på disse under full load.laster opp ny stresstest her så kan dere sammenligne selv.Veldig fornøyd med dise viftene

post-68045-0-46177800-1332626258_thumb.png

 

begge testene er kjørt 8 timer + for og få ett gjennomsnitt......

post-68045-0-42794900-1332854149_thumb.png

Endret av jaf
Lenke til kommentar

Tenkte dette var en fin plass å spørre, har en 2500k. CPU'en ligger rett rundt 60 mens jeg spiller, blir dette litt for høyt? Kan årsaken være at jeg ikke har vært flink nok med kjølepastaen når jeg tok den på?

 

*edit*

 

Festa til vifte på kjøleribba nå, har ikke brydd meg om å koble den til siden temp aldri steg over 60 grader ved spilling. Ihvertfall så ligger den rett under 30 i idle, og 48 ved load ifølge OCCT. Jeg regner med at det er ganske brukbart? Kjørt test på den i rundt 30 minutter nå, og temperaturen ligger helt stabilt.

 

Rom temp er ca 21 grader.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Har tatt noen målinger med mitt noe aldrende setup.

  • Hvilket program brukte du? Prime95 small FFT.
  • Hvor lenge sto den på? >30 minutter.
  • Din CPU kjøler? Corsair H50 lukket vannkjøling.
  • Ditt kabinett? Corsair Obsidian 700D fulltower.
  • Noe ekstra? Kjører kun Noctua - vifter; 1 x NF- P12 PWM på radiator, 3xNF- P14 FLX systemvifter, 1xNF-P12 og 1xNF-S12B FLX. Alle kjører med på lav rpm (ULNA som fulgte med i pakken).

 

 

 

 

Systemet består forøvrig av:

- Asus P5Q Deluxe hk (LGA775)

- Corsair HX750 PSU

- Intel Core 2 Quad Q9400 cpu@3,4 GHz

- Corsair 4 GB DDR2

- Radeon HD 5770

 

Jeg kommer til å gå til innkjøp av nye grunnkomponenter innen kort tid. Da går jeg nok for et Z77 LGA1155 hk med støtte for Ivy Bridge.

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

  • Hvilket program brukte du? Prime95 small FFT.
  • Hvor lenge sto den på? Ca 30 min
  • Din CPU kjøler? Corsair H60
  • Ditt kabinett? Antec Dark Fleet DF-85 fulltower.
  • Noe ekstra? Corsair H60 i Push-Pull. Alle kabinettviftene i DF-85 på "low RPM".

75332694815b5fad82abcc628a2857bc.jpg

EDIT: Idle-temps er som følger:

 

GPU: 50 grader (dårlig kjøle-løsning fra Gainward sin side)

CPU: 32 grader

Temp1: 31 grader

Temp2: 32 grader

Temp 3: 39 grader

Endret av NeBlix
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at SpeedFan sløyfes heretter. Det finnes så mange gode pålitelige alternativer som dessuten kan tolkes uten at man må gjette.

 

Realtemp (Kun for Intel), Coretemp, HWmonitor, OpenHardwareMonitor og forsåvidt Speccy er alle gode alternativer. De tre sistnevnte leser også GPU-sensorer. I tillegg har man bla. GPU-Z som er et lite og lett program for GPU-temp, samt det meste av det du behøver å vite om skjermkortet ditt. For å se hvor varmt skjermkortet er i et spill el. kan MSI Afterburners OnScreenDisplay-funksjon prøves ut.

 

...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er stort sett nærmest umulig å se hvilke sensorer som er hva i tillegg til at de ofte leses feil.

Som i posten til NeBlix der han har en firekjernes PhenomII leser såvidt jeg kan forstå SpeedFan av kun én kjerne. Jeg aner ikke hva temp 1, 2 og 3 er.

 

OpenHardwareMonitor med flere er heller ikke perfekt, men det er i det minste oversiktlig og enkelt:

 

post-180418-0-10917500-1335118743_thumb.png

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Hvilket program brukte du? OCCT

Hvor lenge sto den på? ca 13min

Din CPU kjøler? Antec kühler h2o 920

Ditt kabinett? Fractal Design r3

Noe ekstra? 2stk 120mm vifter i front, 1stk 120mm vifte i bunn, 1stk 120mm vifte i sidedør, 2stk 120mm vifte i topp og 2stk 120mm vifte på radiator (push pull). Alle viftene kjører i silent mode.

 

Rom temperatur ca 21 grader.

 

post-6120-0-73532100-1335454552_thumb.png

 

 

Systemet består av:

 

Hovedkort: Asus P5Q Deluxe

CPU: Intel Core 2 Quad Q9400 @ 3,8ghz 1,3vcore

Skjermkort: 2x Radeon 5770 @ 900/1300mhz

Minne: Mushkin 4gb ddr2

PSU: Mist 650w

Endret av ViPeR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PCen min ligger på rundt 60 grader etter rundt 5 timer med prime95 (small fft), er stabil der ettersom jeg har testet før.

 

Kabinettet mitt er et Antec DF-30

Prosessor AMD FX-4100 (overklokket 3,6GHz -&--#62; 4,15GHz) med Stock Kjøler på rundt 2300rpm

 

Noe mer?

Viftene på kabinettet på lavt.

Romtemperaturen var rundt 20 grader

Dermed Δtemperatur = 40 grader celsius

post-239632-0-35783000-1337028430_thumb.png

Endret av AzureFaint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...