Gå til innhold

Baldur's Gate - hvorfor er dette spillet så bra?


Anbefalte innlegg

er det lagt inn ws støtte fra gog? Bruker en gammel 5 cd versjon. Kan man legge inn tweaks på gog?

 

Hvorfor skulle du ikke klare det med 5cd versionen? Har disc versionen selv.

Har elendig fps i widescreen selv om jeg bruker en gammel original versjon. Ser flere på gog-forumet sier de sliter med ytelsa ved høyere oppløsning i bg1, synes det er rart at ytelsa skal være så dårlig i f.eks wxga når jeg uten problemer kjørte spillet i standard oppløsning på 60 fps på en pentium 2 350 MHz. Noen tips til hvordan ytelsa kan bli akspetabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Takker for raskt svar. Jeg prøvde faktisk å Google spørsmålet først ;) , er ikke latere enn at jeg får til det :) . Men uten å finne ut så mye om problemet. Når det gjelder patcher så er jeg usikker på om jeg trenger noen :S , har dvd versonen av spillet med alle expansion både bg1 og 2. Men skal se hva jeg finner. Hvert et forsøk. Ellers prøvde jeg å save og loade en god del, noen få ganger funerte det å snakke med npc'ene, men som regel fungerer det ikke. Jeg avinstallerer nå å prøver legge det inn på nytt, med patcher.

 

Ingen problem! Ikke alltid en selvfølge at det følger med de nyeste patchene, last ned de aller nyeste du finner for å være 100% sikker. Man trenger visstnok en beta-patch til en av spillene som ligger ute på den offisielle siden til Bioware for å bli helt kvitt problemet mener jeg at jeg leste.

Lenke til kommentar

er det lagt inn ws støtte fra gog? Bruker en gammel 5 cd versjon. Kan man legge inn tweaks på gog?

 

Hvorfor skulle du ikke klare det med 5cd versionen? Har disc versionen selv.

Har elendig fps i widescreen selv om jeg bruker en gammel original versjon. Ser flere på gog-forumet sier de sliter med ytelsa ved høyere oppløsning i bg1, synes det er rart at ytelsa skal være så dårlig i f.eks wxga når jeg uten problemer kjørte spillet i standard oppløsning på 60 fps på en pentium 2 350 MHz. Noen tips til hvordan ytelsa kan bli akspetabel?

 

Nå har jeg ikke prøvd Orginal BG1 enda med denne pc'n jeg bruker nå. Men Gjennom Baldurs Gate Trilogy moden jeg prøver (å få til å virke), merket jeg også litt nedsatt ytelse da jeg brukte widescreen moden. Jeg syntes uansett det ble helt tullete å spille med 1920x1080. Da det blir så altfor tydelig at spillet aldri ble med for å spille med så høy oppløsning. Alt blir så håpløst lite, kan jo neste se et helt map på en skjerm. Blir ikke den opplevelsen man egentlig skal ha. Så jeg satte ned grafikken til den minimume oppløsningen skjermen min har 1280x720. Dette var bedre for øyet og ytelsen ble bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke spilt mer, men det er ikke fordi jeg bevisst har lagt spillet dødt. Men jeg sliter litt med motivasjonen, må jeg innrømme. Spillet virker litt overveldende, men det vet jeg jo at de fleste spill er til og begynne med. Ser ikke bort fra at jeg går tilbake til det, men vet ikke helt når det blir. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Eller for å si det på en annen måte, kjøper man ett D&D spill på GOG akuratt nå får man med ett gratis, kjøper man to, får man med to gratis, osv.

Pluss at at hvis du kjøper minst ett spill så får du med Temple of Elemental Evil også :p

Det blir minst tre spill for prisen av ett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...