Gå til innhold

er ibm 60GXP så dårlig som rykte tilsier?


ebola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-07 23:27, ebola skrev:

topicen sier d meste...


 

Er 75GXP serien som har fått mest kritikk da, men ryktet til 60GXP stemmer bra det. Alle feil ble ikke retta fra 75GXP til 60GXP(rart at en nyere modell har lavere nummer egentlig).

 

btw er du politisk korrekt så styrer du unna IBM. Makan til useriøs bedrift skal man lete lenge etter. Hadde det vært en bilprodusent som hadde gjort noe så skandaløst og ikke trukket tilbake en modell slik IBM burde gjort med 75GXP serien så hadde det blitt mye større rabalder. Rart at IBM ikke har fått mer pepper pga politikken de har ført.

Lenke til kommentar

Har 2 IBM 75GXP og 1 IBM 60GXP. De eldste har nå gått vel ett år i RAID-0. (på et HotRod 100Pro)

 

Oppdaget ganske tidlig at de ble ekstremt varm. Monterte på kjølevifter og temperaturen ble ganske bra.

 

Har ikke hatt noen problemer med disse diskene og heller ikke med tidligere modeller av IBM disker.

 

Yngve

Lenke til kommentar

Ikke kjøp IBM 60GXP det er sikkrere valg fra WD spesielt WD1000BB og WD1200BB. WD800BB er noe treigere pgs noe eldre tech. Western Digital har også en spesial Edition av desse diskene med 8MB for spesiele formål. Du kan vurdere 120GXP, dette er en ny serie fra IBM. Det kan virke som om det er gjort noen endringer med denne serien.

Lenke til kommentar

Der er mere delte meninger om 60GXP enn 75GXP! 75 serien er som kjent noe bedriten(og gammel...) Mens 60GXP er noe bedre er de ikke feilfrie... Kjenner flere som har hatt 60GXP lenge nå, uten prob. Mens jeg selv har hatt to 60GXP 40Gb'ere, som jeg nå har sent inn for reklamasjon... Blir å kjøre WD framover(hvis jeg får dem da... LES:Komplett.no)

Lenke til kommentar

Jeg har flere GXP75 disker av forskjellig størrelse og årgang. Etter som disse har fått god kjøling hele tiden så har det heller ikke vært noe tull. WD der i mot.........

Har også kjøpt meg en GXP60 og den går også helt fin. Har jo ikke hatt den så lenge enda, men ikke noe tull så langt.

Eneste som er bakdelen med GXP serien er støyen!

Lenke til kommentar

fint at du bringer opp dette emnet.

 

eg kjøpte ibm 60gig 60x rund slutten av sommaren.

 

guess what.. 2 uker før hjul klikker greia totalt.

 

60gig med DivX (backup=) lost 4 ever.

flott hva?

 

leste litt her og der og fant ut at IBM60x

har en standarfeil eller noe som kan føre til at lesehodet løsner noe som har skjedd med min HD!!!!

 

FAA3N !!!!!

Lenke til kommentar

Det har vell litt å si hvordan du behandler PC-en også da. Driver du og rister og mister PC-en din hele tiden sier det seg selv at lesehodet har større fare for å falle av en hvis du lar den for det meste stå i ro.

 

Jeg laner en del og flytter derfor PC-en mange ganger i mnden... Jeg har 2 40gb 60gxp disker og har ikke hatt så mye som et eneste problem. Disse har funket fint helt siden jeg satte dem i.

 

Jeg er veldig godt fornøyd. Mine 2 disker er mye kjappere en naboens wd disker. Dette kan være pga andre ting men jeg er i alle fall meget godt fornøyd.

 

Har hatt diskene snart 2år den ene og den andre 1år.

Lenke til kommentar

seff. sier det mye om hvordan du bruker PC-en din..

 

for å si det sånn... denne PC-en står...

 

ikke **** om den blir brukt til fotball. =)

 

men anyway. du sier du har 40gig x2

greit det. men poenget er at

--- ibm 60gig 60x ---

har et problem med at leserhodet løsner..

feilfabrikert. sånn er d med den saken.

Lenke til kommentar

Må henge meg med rosen av IBM og risen av WD, har 1 stk 75GXP og EN 60GXP, begge fungerer perfekt. 75'ern er over 1 år gammel.

 

Jeg tror egentlig veldig mange har vært uheldige med IBM sine disker, da særlig IBM. Så lenge IBM ikke sier hvor mye som kommer tilbake, er det vanskelig å si noe. Siden 75GXP kanskje var den mest solgte disken noensinne i sine glansdager er det vanskelig å si noe om den utrfra disse sidene. Folk skriker som regel høyere dersom noe faktisk går i stykker enn ellers :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 23:32, Anders Leipsland skrev:

Alle feil ble ikke retta fra 75GXP til 60GXP(rart at en nyere modell har lavere nummer egentlig).


Modellnavnet betegner den største disken i serien. F.eks. finnes den nye 120GXP serien i modeller opptil 120 GB. Men jeg er enig i at dette virker litt rart.

Lenke til kommentar

Jeg har de siste par månedene opplevd 3 IDE-disker som har feilet, to 60 GB IBM 75GXP og en like stor Quantum-disk. Alle sammen sto i 1U høye rack-kabinetter hvor 4 disker måtte dele på to lusne 40mm vifter. De diskene var ikke akkurat kalde...

 

Samtidig har IBM-disker fra både 75GXP- og 60GXP-seriene gått upåklagelig i Chieftec Dragon-kabinetter med en 80mm vifte pr disk. Disse diskene har da heller aldri kommet særlig over romtemperatur.

 

Jeg tror hovedproblemet med IBM 75GXP var at de ikke tålte å bli mishandlet som om de skulle være energigjerrige 5400rpm-disker. Dog er mitt eget datagrunnlag noe beskjedent, så dette blir jo litt antagelser fra min side.

Lenke til kommentar

Holder meg til en "treg"5400 RPM Samsung 40 Giga harddisk jeg :smile:

Tenkte en stund på og kjøpe IBM, men etter all den negative responsen disse GXP hardiskene har fått, torte jeg ikke og kjøpe en slik en , så det ble en samsung, og den funker helt fint, og så stille den går :smile: ,korreskjon, lydløs er vel mere korrekt :smile:

 

 

_________________

AMD Athlon XP 1500+

Microstar K7T Turbo 2

Apacer 256MB PC133

Ashima 350W Kabinett

Hercules Prophet 4500

Samsung 48X CD-Rom

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 950P "19"

Samsung 40 GB

 

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-15 08:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...