Gå til innhold

[Løst] Allround-PC til maks 6K HASTER


Anbefalte innlegg

Min sønn på 14 år skal få ny PC til jul. Maks 6000:-. Han spiller på XBox 360 så det vil ikke være vår primære "gamer-stasjon", men dersom den klarer feks. Starcraft så er det bra. Dersom det er noen som har noen innspill på hva jeg skal se etter så er jeg veldig, veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne skulle funke fint?

Uten skjerm da...

Ser ut som et bra alternativ dersom selvbygging ikke er et valg. Du kunne nok fått en selvbygd PC + skjerm til samme pris og ytelse som denne, men her får du også garanti og et sikkert produkt :)

 

EDIT: Tror du skal slite med å skaffe en PC før jul med mindre du har noen lokale butikker som selger ferdigbygd PC.

Endret av Core2Dude
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: Tror du skal slite med å skaffe en PC før jul med mindre du har noen lokale butikker som selger ferdigbygd PC.

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe en på Lefdal, Elkjøp, Ekspert, Siba eller så. Det er vel ikke beste tidspunktet å kjøpe PC på, men jul er jul desverre. Må bare prøve å gjøre det beste av det.

Lenke til kommentar

EDIT: Tror du skal slite med å skaffe en PC før jul med mindre du har noen lokale butikker som selger ferdigbygd PC.

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe en på Lefdal, Elkjøp, Ekspert, Siba eller så. Det er vel ikke beste tidspunktet å kjøpe PC på, men jul er jul desverre. Må bare prøve å gjøre det beste av det.

 

Om jeg hadde hatt den knappe tiden du har, hadde jeg bestilt PCen og gitt ham et gavekort eller et bilde av produktet til jul, det har ihvertfall mine foreldre gjort flere ganger.

 

Om det ikke er aktuelt må du vel ta en tur på Elkjøp eller lefdal o.l, men der er det rimelig overprisa kontra hva du får sammenliknet med komplett.

Lenke til kommentar

Om jeg hadde hatt den knappe tiden du har, hadde jeg bestilt PCen og gitt ham et gavekort eller et bilde av produktet til jul, det har ihvertfall mine foreldre gjort flere ganger.

 

Om det ikke er aktuelt må du vel ta en tur på Elkjøp eller lefdal o.l, men der er det rimelig overprisa kontra hva du får sammenliknet med komplett.

Det blir en trist jul hvis han skal sitte å se på et bilde.. ;)

Jeg er klar over at dette ikke er lurt, men jeg er villig til å la det koste litt å få PC-en til jul. Det kommer litt an på hvor stor forskjellen er. Jeg må prøve å orienter meg litt.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du får en god stasjonær PC på Elkjøp til 6000 kr i det hele tatt.

SIBA har denne, er det en vesentlig dårligere maskin enn denne på Komplett, eller denne på Lefdal?

 

de er omtrent like, men HPen er litt raskere (umerkbart)

 

når det kommer til den på komplett så ville den gruset begge to samtidig...

 

men den på komplett har en SSD til lagring, så den har veldig liten harddiskplass men er MYE raskere

Lenke til kommentar

de er omtrent like, men HPen er litt raskere (umerkbart)

 

når det kommer til den på komplett så ville den gruset begge to samtidig...

 

men den på komplett har en SSD til lagring, så den har veldig liten harddiskplass men er MYE raskere

Jeg trenger ikke harddiskplass. SSD hadde vært kult, men jeg har klart meg uten til nå, er det noen jeg trenger for å spille litt? Hva er det ellers som gjør Komplett-PCen så mye bedre? Husk at dette kun er en "sekeundær" spillestasjon som sannsynligvis ikke vil bli mye brukt til online multiplayer.

Lenke til kommentar

de er omtrent like, men HPen er litt raskere (umerkbart)

 

når det kommer til den på komplett så ville den gruset begge to samtidig...

 

men den på komplett har en SSD til lagring, så den har veldig liten harddiskplass men er MYE raskere

Jeg trenger ikke harddiskplass. SSD hadde vært kult, men jeg har klart meg uten til nå, er det noen jeg trenger for å spille litt? Hva er det ellers som gjør Komplett-PCen så mye bedre? Husk at dette kun er en "sekeundær" spillestasjon som sannsynligvis ikke vil bli mye brukt til online multiplayer.

 

nå vet jeg ikke helt hvordan spill det er snakk om her da men

 

grafikkortet til den på komplett (gtx 560) er ca. 2,5 ganger kraftigere enn de som er på siba/lefdal (HD 6570/GT 530)

 

annet med komplett PCen er at den har bedre mulighet for oppgradering: kabinettet har muligheter for bedre kjøling, strømforsyningen er lagd for å takle mer og kan brukes på andre hovedkort enn det som er med i Acer/HP maskinene (på Acer og HP maskinene er hovedkort og strømforsyning lagd for at du må ha ny strømforsyning når du skal ha nytt hovedkort)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

de er omtrent like, men HPen er litt raskere (umerkbart)

 

når det kommer til den på komplett så ville den gruset begge to samtidig...

 

men den på komplett har en SSD til lagring, så den har veldig liten harddiskplass men er MYE raskere

Jeg trenger ikke harddiskplass. SSD hadde vært kult, men jeg har klart meg uten til nå, er det noen jeg trenger for å spille litt? Hva er det ellers som gjør Komplett-PCen så mye bedre? Husk at dette kun er en "sekeundær" spillestasjon som sannsynligvis ikke vil bli mye brukt til online multiplayer.

 

Først og fremst så har den ett MYE bedre grafikkort enn de andre, den har vanlig standard (produsenter som HP og Acer bruker sine egne standarder på blant annet strømforsyning o.l så det blir umulig å bytte dersom du skal oppgradere i fremtiden) samtidig som den fra komplett har en SSD som er ekstremt mye raskere enn en treig snurredisk.

 

Om du enten skal ha den på siba eller den på lefdal, ville jeg gått for den på siba grunnet litt bedre prosessor og at den så mye stiligere ut...

Lenke til kommentar

de er omtrent like, men HPen er litt raskere (umerkbart)

 

når det kommer til den på komplett så ville den gruset begge to samtidig...

 

men den på komplett har en SSD til lagring, så den har veldig liten harddiskplass men er MYE raskere

Jeg trenger ikke harddiskplass. SSD hadde vært kult, men jeg har klart meg uten til nå, er det noen jeg trenger for å spille litt? Hva er det ellers som gjør Komplett-PCen så mye bedre? Husk at dette kun er en "sekeundær" spillestasjon som sannsynligvis ikke vil bli mye brukt til online multiplayer.

 

nå vet jeg ikke helt hvordan spill det er snakk om her da men

 

grafikkortet til den på komplett (gtx 560) er ca. 2,5 ganger kraftigere enn de som er på siba/lefdal (HD 6570/GT 530)

 

annet med komplett PCen er at den har bedre mulighet for oppgradering: kabinettet har muligheter for bedre kjøling, strømforsyningen er lagd for å takle mer og kan brukes på andre hovedkort enn det som er med i Acer/HP maskinene (på Acer og HP maskinene er hovedkort og strømforsyning lagd for at du må ha ny strømforsyning når du skal ha nytt hovedkort)

Takk for svar, nå ble jeg litt klokere og skjønner hvorfor jeg kanskje burde vente.

Vil dem på Lefdal og Siba klare Starcraft?

Lenke til kommentar

Hva med Pick-up point? Da kan du hente den imorgen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659893 f.eks.

Ja, i Sandefjord! :(

Hadde jeg hatt ferie så...

Den vil jo komme i rom-jula en gang dersom de sender den med posten..

Nå følger jeg veldig at beslutningsangsten tærer på meg.

 

...Den er uten OS, da er det ikke aktuellt.

Pick-up-Point Sandefjord (Kullerød) 39.00 inkl. mva. 39.00 inkl. mva.

Pick-up-Point Bergen (Åsane) 59.00 inkl. mva. 59.00 inkl. mva.

Pick-up-Point Stavanger (Forus) 59.00 inkl. mva. 59.00 inkl. mva.

Pick-up-Point Fredrikstad (Østfoldhallene) 59.00 inkl. mva. 59.00 inkl. mva.

Pick-up-Point Oslo (Vinderen) 59.00 inkl. mva. 59.00 inkl. mva.

Pick-up-Point Lørenskog (Skårer) 59.00 inkl. mva. 59.00 inkl. mva.

Pick-up-Point Trondheim (Tiller) 59.00 inkl. mva. 59.00 inkl. mva.

MyPack (Tollpost) 78.86 inkl. mva. 130.11 inkl. mva.

Posten Klimanøytral Servicepakke 96.30 inkl. mva. 142.55 inkl. mva.

Hjem på kvelden 137.50 inkl. mva. 183.75 inkl. mva.

Bring Express Hjemlevering Oslo

 

også legger du til w7 som koster 800kr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...