Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når burde man ta tatovering?


Anonym259235

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No offense, men det var et jævla tåpelig spørsmål. Finnes vel ikke noen fasit for hvor gammel du burde være, annet enn at de fleste seriøse artister ikke tattoverer deg om du er under 18 år.

 

Jeg fikk min første for omlag to år siden, da var jeg 24. Min andre kom omtrent et år etter det igjen, for ja; man får lyst på flere!

 

Uansett hvilket motiv du vil ha og hvor du vil ha det på kroppen, så burde du tenke deg nøye om før du gjør det. Det sitter der resten av livet ditt tross alt, og er nesten umulig å fjerne uten å få stygge arr per dags dato. Smertene du setter deg selv gjennom ved å fjerne en tatovering skal visstnok være mye værre enn å faktisk få tatoveringen.

 

Dessuten er det mange arbeidsgivere som er nokså trangsynte, selv om vi snart er i år 2012. Om du har tatoveringer på synlige deler av kroppen, er det rett og slett mange yrker du bare kan glemme, evt. at du må dekke de til vha. tape eller diverse klær etc.

Om du vil ha en tatovering på underarmen, kan det godt tenkes at du vil slite om du har lyst på en jobb som innebærer bruk av uniform. Verdt å tenke litt på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

No offense, men det var et jævla tåpelig spørsmål. Finnes vel ikke noen fasit for hvor gammel du burde være, annet enn at de fleste seriøse artister ikke tattoverer deg om du er under 18 år.

 

Jeg fikk min første for omlag to år siden, da var jeg 24. Min andre kom omtrent et år etter det igjen, for ja; man får lyst på flere!

 

Uansett hvilket motiv du vil ha og hvor du vil ha det på kroppen, så burde du tenke deg nøye om før du gjør det. Det sitter der resten av livet ditt tross alt, og er nesten umulig å fjerne uten å få stygge arr per dags dato. Smertene du setter deg selv gjennom ved å fjerne en tatovering skal visstnok være mye værre enn å faktisk få tatoveringen.

 

Dessuten er det mange arbeidsgivere som er nokså trangsynte, selv om vi snart er i år 2012. Om du har tatoveringer på synlige deler av kroppen, er det rett og slett mange yrker du bare kan glemme, evt. at du må dekke de til vha. tape eller diverse klær etc.

Om du vil ha en tatovering på underarmen, kan det godt tenkes at du vil slite om du har lyst på en jobb som innebærer bruk av uniform. Verdt å tenke litt på.

 

 

Jeg mente ikke pga. aldersgrense. Men hvis du er ung, kan jo tatoveringen ble strukket og stygg.

Lenke til kommentar

I hvilken alder burde man få tattis? Hvis jeg skal ha på underarmen, altså.

 

Dra på firmatur, drikk deg dritings, tattover deg hos en mystisk tatovør som tatoverer fulle mennesker. Dermed kan du angre på det du har gjort resten av livet. Alder har ikke noe betydning.

 

Hva har du tenkt å tatovere på underarmen?

Lenke til kommentar

Det er helt safe å tatovere seg etter 18 år fylte. Valget om å ta en tatovering er ditt, ingen annens. Du bør tenke gjennom hvorfor du vil ha en tatovering, hvor den skal sitte, hvilket motiv, etc. Det skjer lett at man angrer seg for dragen eller løvehodet man tok når man var 18. Det samme gjelder politisk ståsted, religiøst ståsted, navn på kjæresten.

Detaljerte og fargerike tatoveringer krever vedlikehold bare etter 5 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...