Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Tja, det kommer vel litt an på hva man ønsker og ikke ønsker i slike oppgjør. Jeg er helt enig i at det skal være temperatur i slike oppgjør, det er det som gjør det ekstra interessant. Smurfing og bartefrie soner er en type rivalisering som etter min mening er litt mer interessant enn det konstante gnålet om hat. Det er forøvrig noe Molde fansen har hatt fokus på og prøvd å kvitte seg med i forbindelse med kamper mot Ålesund, så jeg synes ikke det er noe negativt akkurat, selv om tøffinger fra Trondheim synes det blir pysete.

 

At det er noe hat skal man bare forvente, så lenge det ikke går for langt. Men banestorming, kaste bluss på vakter og skjelle ut 8-10 år gamle Molde supportere synes du ikke er å gå for langt? Eller hva med "drep Bakenga" kommentaren på nett? Det viste seg jo, ikke overraskende, at denne idioten befant seg på en av RBK bussene som ankom Molde som endel av Kjernen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg sett noen bilder fra kampen og i slike situasjoner som dette vet jeg at det er større sjanse for at media serverer løgner enn det som faktisk skjedde.

Så har egentlig ikke grunnlag for å mene noen ting om akkurat det som skjedde i går. 

Moldesupportere er heller ikke nøytrale kilder i en sånn sak.

 

Etter at VIF2 vant mot lyn for noen uker siden skulle jo vi ha slått ned blant annet en 12 år gammel jente og vist nazihilsner utenfor Bislett. Kilden for dette var bitre lynfolk. Alt var jo så klart løgn. 

 

Syns det er helt latterlig å bli hysjet på om man synger hater Rosenborg. 

 

EDIT:

Så akkurat film av pyroen ved innmars, fint show. Men pyro hører hjemme på tribunen, ikke ute på banen!

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Kort oppsummert etter turen til Molde.

 

1. Molde vant fortjent mot et lag som prioriterer EL og cup.

 

2. Molde-supportere må være tidenes mest hårsåre folk i historien. RBK synger sanger den samme sangen de har gjort i 20 år minst. Plutselig nå er den gal fordi den er mot en av deres spillere. ( [spillernavn] - SVIN. 100 % - SØPPEL] ). Det blir for dumt. Senere får man høre at en moldegjeng har sunget "drep en trønder" opptil flere gangen. Skrives null om det. Det skrives samtidig om at RBK var ampre etter kampen. Er det rart? Det går moldesupportere forbi mange vakter fra egne tribuner, mot Kjernen, og fyrer dem opp. De blir så vidt tatt vekk av vaktene, men når det kommer én RBK-supporter ut på banen er det 13 vakter etter han. 

For bare et par år siden ble det hengt opp et banner i Molde der det stod "Stopp incest, drep en trønder". Hvor var media? I fjor ble en supporter angrepet med rasistiske uttalelser på sosiale medier. Ble så vidt nevnt i media. 

 

3. TV2 er håpløse. De fyrer opp til "hat"-kamp før kampen og så blir det direkte overrasket over at de kommer missytringer mellom supportergruppene. 

 

4. Pyro er konge. Det var konge i går og. - Helt til enkelte idioter kaster det inn på banen, som det skjedde i går. Snakk om å enkelt ødelegge det man har jobbet i mange år med på noen få sekunder. Idioter.

 

5. Jeg liker ikke at folk kommer med "drapstrusler" som ÉN person kom med før kampen i går på Instagram. At en hel supportergruppe skal bli hengt ut av media med "at de har et problem innad" er direkte forkastelig. Det er flaut.

 

6. Folk som kjøper billetter rett ved bortesupporterne i en kamp mellom to erkerivaler kan virkelig ikke komme å klage i ettertid at de ble såret osv av hva som ble ropt. Du vet jævla godt hvor du kjøpte billetter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tja, det kommer vel litt an på hva man ønsker og ikke ønsker i slike oppgjør. Jeg er helt enig i at det skal være temperatur i slike oppgjør, det er det som gjør det ekstra interessant. Smurfing og bartefrie soner er en type rivalisering som etter min mening er litt mer interessant enn det konstante gnålet om hat. Det er forøvrig noe Molde fansen har hatt fokus på og prøvd å kvitte seg med i forbindelse med kamper mot Ålesund, så jeg synes ikke det er noe negativt akkurat, selv om tøffinger fra Trondheim synes det blir pysete.

 

Hva med "Retard 1000" og "drep en trønder" da?

Fei for egen dør først så kan vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke at folk kommer med "drapstrusler" som ÉN person kom med før kampen i går på Instagram. At en hel supportergruppe skal bli hengt ut av media med "at de har et problem innad" er direkte forkastelig. Det er flaut.

 

Er det virkelig det? Det største problemet jeg har med Kjernen, og rett meg gjerne om jeg tar fullstendig feil her, er en tilsynelatende liten vilje til å rydde opp i ting. Man har tidligere hatt episoder hvor man har tatt avstand fra ting og tang i media, men så har det ikke fått konsekvenser for de det gjelder.

 

Og litt av det samme så vi nå i helgen. En idiot oppfører seg idiotisk på instagram på fredagskvelden. Jeg vet ikke om noen fra Kjernen uttalte seg om dette, men kommunkasjonsansvarlig i Rosenborg sa noe sånt som at de hadde god oversikt over supporterne rundt RBK, og at han hadde tro på å finne ut hvem det var og utestenge personen fra RBKs arrangementer og kamper. Da skulle man jo tro at klubben hadde god kontakt med Kjernen og at oversikten kom derfra. Men likevel så kommer denne idioten seg på RBK bussen på vei mot Molde, og han hadde nok stått og slengt dritt mot Bakenga sammen med Kjernen hadde han ikke blitt stoppet av politiet utenfor Aker stadion.

 

Igjen, det kan hende jeg tar feil, men for meg virker det som om Kjernens ønske om å rydde opp i egne rekker er totalt fraværende. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men det kan jo virke som om Kjernen vil bli mindre om man en gang virkelig ønsker å rydde opp. Jeg kan vel si det sånn at jeg har en stygg følelse av at de få idiotene som kastet bluss på banen og som stormet banen etter kamp dukker opp i Molde neste sesong også. De slipper selvfølgelig ikke inn på kampen, men jeg er ikke så sikker på om Kjernen kommer til å foreta seg noe. Det virker som om man er ganske fornøyd der i gården. De som sier at et fåtall ødelegger for resten har nok helt rett, det er litt derfor jeg er så undrende til hvorfor Kjernen har en såpass slapp holdning til det hele.

 

Jeg tror vi alle innerst inne skjønner hvorfor mange reagerer på dette. Ikke fordi det var farlig eller at samtlige av bortesupporterne gikk over streken. Vi snakker vel egentlig kun om 5-10 eller noe, og garantert en gjeng i Tornekrattet også. Men greia er at fotball er ikke kun for de som står i Kjernen eller Tornekrattet og lignende. Det er for alle, også de som vil ha med ungene sine på kamp. Ingen i Norge ønsker svenske tilstander, og selv om vi ikke er i nærheten så var det uvanlig mye i denne kampen, så jeg skjønner godt hvorfor man reagerer på det. Og Dj_Dark, jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det er mulig å forsvare at en voksen mann slenger dritt til en 10-åring. Jeg fatter det ikke. Sier du da at det i kampens hete er umulig å skille mellom en fra Tornekrattet og en 10-åring som sitter i nærheten? Ikke akkurat noe kompliment for den det gjelder.

 

Jeg skjønner det, det SKAL være temperatur. Men det må da for svarte gå an å oppføre seg halvveis anstendig likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen i Norge ønsker svenske tilstander

Nei, fulle tribuner og kjempestemning er helt klart noe vi ikke vil ha! 

 

Fotballrelatert vold har gått kraftig ned de siste årene i Sverige, mens antall pyro på tribunen har økt, det har også det totale antall mennesker på tribunen. 

Så det er helt klart ikke en utvikling vi vil ha her i Norge! 

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

RBK fortsetter den pinlige oppførselen: http://www.tv2.no/2015/09/22/sport/7413542

 

 

Usmakelig av Bruttern.

Utmerket tilsvar. IAO går ut og prøver å manipulere dommerne ved å påpeke at Ingebrigtsen prøver å påvirke dommerene. Er et både morsomt og passende tilsvar. Inge Andrè Olsen burde jo nettopp være veldig fornøyd med dommeravgjørelsene i sitt favør de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, fulle tribuner og kjempestemning er helt klart noe vi ikke vil ha! 

 

Fotballrelatert vold har gått kraftig ned de siste årene i Sverige, mens antall pyro på tribunen har økt, det har også det totale antall mennesker på tribunen. 

Så det er helt klart ikke en utvikling vi vil ha her i Norge! 

 

 

Du misforsto med vilje da eller? Om du anstrenger deg litt så skjønner du sikkert at jeg sikter til bråket som vanligvis dukker opp rundt enkelte oppgjør. Det er godt mulig det har blitt bedre med årene, men man skal altså ikke lengre tilbake enn forrige sesong for å finne et dødsfall. Og det er litt denne holdningen jeg snakker om. Alt skal bagatelliseres bort, og det flommer over av unnskyldninger. Tar man det ikke på alvor så blir det garantert ikke mindre bråk neste gang, og hvem vet hvor det ender om noen år.

 

Men jeg tok feil i mitt forrige innlegg. Det ser ut som at Kjernen tar det på alvor nå, og at partene har pratet sammen i ettertid. Både Kjernen og MFK tar selvkritikk, og forhåpentligvis blir det litt sunnere rivalisering neste sesong. Da forhåpentligvis med mer spenning i gullkampen ;)

Endret av Golamesh
Lenke til kommentar

 

Nei, fulle tribuner og kjempestemning er helt klart noe vi ikke vil ha! 

 

Fotballrelatert vold har gått kraftig ned de siste årene i Sverige, mens antall pyro på tribunen har økt, det har også det totale antall mennesker på tribunen. 

Så det er helt klart ikke en utvikling vi vil ha her i Norge! 

 

 

Du misforsto med vilje da eller? Om du anstrenger deg litt så skjønner du sikkert at jeg sikter til bråket som vanligvis dukker opp rundt enkelte oppgjør. 

Jeg tror heller det er du som bare leser krigsoverskriftene i avisene den sjelden gangen det skjer noe.

Så klart er det enkelthendelser man skulle vært foruten, men svenske tilstander er noe som er bra.

Masse folk på matcher og en tribunekultur som er en av verdens beste.

Lokalderbyene i Stockholm begynner å bli kjent i hele Europa og det er ikke fordi fotballen som spilles er så veldig bra!

 

Så jeg misforstår ingen verdens ting, det er bare du som er veldig selektiv i informasjonen du tar til deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...