Gå til innhold

PC finner ikke 2 harddisker, finnes det håp?


Anbefalte innlegg

GURU's of Diskusjon.no - I need you help! :new_woot:

 

Jeg har to harddisker som jeg er usikker på om er helt døde, eller fins det håp for å redde disse?

Kort oppsummert:

 

1stk Western Digital Caviar Black 1TB 32MB cache, kjøpt i 2009

1stk Western Digital Green 1TB, også kjøpt i 2009

 

Disse har en gang vært i RAID 0 (syns jeg å huske), men mener disse var satt i "vanlig" uten RAID den gangen de streiket.

Merket først at det gikk uhyre sakte da jeg skulle kopiere over store mengder data fra OS-disken (caviar black) til den andre. Deretter påfulgte en error som lød: "Disk read error. press crtl + alt + delete to reboot". Denne kom hver gang jeg startet PCen, som da resulterte i at jeg ikke kom inn i Windows :(

 

Har forsøkt de får tipsene jeg klarte å google meg frem til; resette BIOS/clear CMOS, sjekke/bytte SATA kabler, forsøke å formatere. Det virker som om folk mente harddiskene var OK - det var heller noe galt med kommunikasjon mellom harddisk og hovedkort, ifølge div forum.

MEN; har lyktes uten problemer å sette i en gammel laptop harddisk via SATA og den fungerer normalt.

 

Jeg måtte koble fra begge de to harddiskene; en blir funnet men kan ikke formateres i windows - den andre registreres ikke i windows, men det ser ut til at BIOS registrerer den (totalt 4 SATA enheter registreres; laptopdisken som funker, DVD rom, + de to "ødelagte" HDD). Grunnen til at jeg måtte koble fra var fordi den ene HDD fikk BIOS til å komme med en feilmelding etterfulgt av "press F1 to resume", gjorde jeg det kom jeg kun til en sort skjem med blå linje øverst med ordet "WAIT".

Det hjalp ikke å vente....

 

Noen forslag, går det an å få disse diskene opp og gå igjen??

Hadde vært supert da harddiskprisene har skutt i været i det siste...

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er tiden for hardisk-kræsj, bare sånn at det er sagt.

 

Spør du meg så er det ikke noe tvil om at diskene er defekte. Du kan selfølgelig teste de samme diskene i en annen maskin bare for å være HELT sikker.

 

OM du skulle få diskene opp å gå igjen, så vil du i beste fall ha to disker du ikke kan stole på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...