Gå til innhold

Hvordan få bryst og mage muskler?


carpsdi

Anbefalte innlegg

Jimmy, her er svaret ditt veldig konkret.

 

1. Om du bare vil ha mage og brystmuskler, så tren det da, selv om det ikke er anbefalt å bare trene disse musklene. Bare kjør på!

 

2. Få i deg nok proteiner (kjøtt og diverse + kjøp noe proteinpulver.)

 

3. Hold deg vekke fra mat som har mye fett, da du vil begrense fettinntakket mest mulig for å få ned fettprosenten, men ikke glem at du må ha i deg nok mat.

 

 

Gjør dette og les litt om trening på populære treningssider. Jeg selv har vært der du har vært, og du hjelper deg ikke stort med å spør på et forum. Ta å les litt! Lykke til kompis :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jimmy, her er svaret ditt veldig konkret.

 

1. Om du bare vil ha mage og brystmuskler, så tren det da, selv om det ikke er anbefalt å bare trene disse musklene. Bare kjør på!

 

 

Har selvfølgelig ikke tenkt å trene BARE de to musklene :p

Men jeg har lyst til å fremheve dem.

Det vil si, at jeg må trene rygg og kjernemuskulatur og andre muskler også.

Men ville bare ha en fin øvelse for å få fremhevet mage og bryst :)

 

 

Og takk for fine tips!

Lenke til kommentar

Jimmy, her er svaret ditt veldig konkret.

 

1. Om du bare vil ha mage og brystmuskler, så tren det da, selv om det ikke er anbefalt å bare trene disse musklene. Bare kjør på!

 

 

Har selvfølgelig ikke tenkt å trene BARE de to musklene :p

Men jeg har lyst til å fremheve dem.

Det vil si, at jeg må trene rygg og kjernemuskulatur og andre muskler også.

Men ville bare ha en fin øvelse for å få fremhevet mage og bryst :)

 

 

Og takk for fine tips!

 

 

En veldig fin begynnelse er å begynne på et greit treningsstudio og får en time hos en trener der som kan hjelpe deg, vise øvelser som trener spesifikke musklaturer, og som faktisk får deg til å begynne på eventyret mot treningen. :yes:

 

Edit: Mat er like viktig som treningen i seg selv. Spis riktig.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

 

En veldig fin begynnelse er å begynne på et greit treningsstudio og får en time hos en trener der som kan hjelpe deg, vise øvelser som trener spesifikke musklaturer, og som faktisk får deg til å begynne på eventyret mot treningen. :yes:

 

Edit: Mat er like viktig som treningen i seg selv. Spis riktig.

 

Den er grei!

Må jeg huske på.

Forresten, du har svære arm muskler også.

Hvordan bygge sånne? :tease: :tease:

 

Mat er viktig og ikke minst mye søvn, 10-12 dagen om du er virkelig fokusert.

 

 

Jeg legger meg nokså tidlig. 21-22 og våkner kl 6:40 hver dag.

 

Men, se at jeg skrev legger meg.

Jeg får faen ikke sove før kl 23-24-01-02!!!

 

Hvorfor det?

Det er så dritt.

Lenke til kommentar

 

En veldig fin begynnelse er å begynne på et greit treningsstudio og får en time hos en trener der som kan hjelpe deg, vise øvelser som trener spesifikke musklaturer, og som faktisk får deg til å begynne på eventyret mot treningen. :yes:

 

Edit: Mat er like viktig som treningen i seg selv. Spis riktig.

 

Den er grei!

Må jeg huske på.

Forresten, du har svære arm muskler også.

Hvordan bygge sånne? :tease: :tease:

 

Mat er viktig og ikke minst mye søvn, 10-12 dagen om du er virkelig fokusert.

 

 

Jeg legger meg nokså tidlig. 21-22 og våkner kl 6:40 hver dag.

 

Men, se at jeg skrev legger meg.

Jeg får faen ikke sove før kl 23-24-01-02!!!

 

Hvorfor det?

Det er så dritt.

 

Du bygger dem på samme måte som alle andre musklaturer. Du trener, du spiser riktig mengde, passer på fettprosenten, sover mye, og gjør alt dette utenom å spør altfor mye spørsmål på et forum men leser om det hele på et uendelig stort univers som vi kaller Internett der du kan finne de fleste av svar.

 

Grunn til at du ikke får sove er riktig nok at du ikke gjør nok fysisk gjennom dagen og du er sjeldent sliten bortsett fra når du masturberer. Virkelig.. jeg gir meg, troll.

Lenke til kommentar

Jimmy, her er svaret ditt veldig konkret.

 

1. Om du bare vil ha mage og brystmuskler, så tren det da, selv om det ikke er anbefalt å bare trene disse musklene. Bare kjør på!

 

2. Få i deg nok proteiner (kjøtt og diverse + kjøp noe proteinpulver.)

 

3. Hold deg vekke fra mat som har mye fett, da du vil begrense fettinntakket mest mulig for å få ned fettprosenten, men ikke glem at du må ha i deg nok mat.

 

 

Gjør dette og les litt om trening på populære treningssider. Jeg selv har vært der du har vært, og du hjelper deg ikke stort med å spør på et forum. Ta å les litt! Lykke til kompis :)

 

Er uenig i noe av det du sier, man går IKKE ned i fett % av og droppe og spise fett fra mat, vil heller si det er motsatt, fett er viktig. Det meste har uansett med kcal inn -> kcal ut. Og man trenger ikke proteinpulver heller (er ikke i mot det, og det er fint og ha lignes i hylla). Men er ikke vits dersom han allerede får i seg nok fra kosten ellers. Det er bare et kosttilskudd. Så til trådstarter: Tren styrke, ja hele kroppen, ikke ha noe større fokus på bryst og mage selv om det er det du vil ha, tren hele kroppen hele tiden uansett både lett og tungt (ikke failure, er stor forskjell på failure og tung trening). Og spis sunt mye og næringsrik mat. Kosttilskudd kommer etterpå. Prøv og legg deg opp mot og ligge i overskudd av kcal om dagen, går du ikke opp nei da øker du inntaket. Trenger ikke overdrive overskuddet, 300-500kcal extra ca.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jimmy, her er svaret ditt veldig konkret.

 

1. Om du bare vil ha mage og brystmuskler, så tren det da, selv om det ikke er anbefalt å bare trene disse musklene. Bare kjør på!

 

2. Få i deg nok proteiner (kjøtt og diverse + kjøp noe proteinpulver.)

 

3. Hold deg vekke fra mat som har mye fett, da du vil begrense fettinntakket mest mulig for å få ned fettprosenten, men ikke glem at du må ha i deg nok mat.

 

 

Gjør dette og les litt om trening på populære treningssider. Jeg selv har vært der du har vært, og du hjelper deg ikke stort med å spør på et forum. Ta å les litt! Lykke til kompis :)

 

Er uenig i noe av det du sier, man går IKKE ned i fett % av og droppe og spise fett fra mat, vil heller si det er motsatt, fett er viktig. Det meste har uansett med kcal inn -> kcal ut. Og man trenger ikke proteinpulver heller (er ikke i mot det, og det er fint og ha lignes i hylla). Men er ikke vits dersom han allerede får i seg nok fra kosten ellers. Det er bare et kosttilskudd. Så til trådstarter: Tren styrke, ja hele kroppen, ikke ha noe større fokus på bryst og mage selv om det er det du vil ha, tren hele kroppen hele tiden uansett både lett og tungt (ikke failure, er stor forskjell på failure og tung trening). Og spis sunt mye og næringsrik mat. Kosttilskudd kommer etterpå. Prøv og legg deg opp mot og ligge i overskudd av kcal om dagen, går du ikke opp nei da øker du inntaket. Trenger ikke overdrive overskuddet, 300-500kcal extra ca.

 

Man går ikke ned i fett prosent ved å droppe å spise mye fett? Hvordan kvitter seg en med fett da, spise mye fett?

 

Dessuten er ikke bare proteinpulver et kosttilskudd, men det er en kjapp måte å få inn nødvendig mengde av protein i kroppen. Det er altfor mange slappe folk i denne verden og de fleste orker ikke å få alt proteinet fra vanlig mat og derfor er proteinpulver så populært som det er.

 

Jeg gav gutten enkle forklarte svar, som jeg vurderte som en veldig bra begynnelse på en gutt som er ung og må ha en enkel vei å begynne å kjøre på.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

bekimc:

Og hvis du spiser sitron blir du sur? Måten en går ned i fett på er ved å gå i kaloriunderskudd. Fett har ofte mange kalorier per gram, og derfor er det det mest effektive å kutte ut med tanke på nevnte underskudd. Om det er bra er riktignok en helt annen historie. Fett er livsnødvendig, og bør ikke kuttes ut. Da kan en heller kutte ut karbohydratene til en viss grad, eller bare den totale mengden mat.

 

Ellers bra tips.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

 

 

Grunn til at du ikke får sove er riktig nok at du ikke gjør nok fysisk gjennom dagen og du er sjeldent sliten bortsett fra når du masturberer. Virkelig.. jeg gir meg, troll.

 

 

Jeg trener 2 timer på mandager, 2 timer på onsdager, 2-4 timer på torsdager og noen ganger et par ganger på fredager. Spiller da idrett, og har noen kamper i helgene også.

 

På de andre dagene er jeg helst med venner, eller slapper av etter stølhet osv...

 

Så personlig så synes jeg at jeg gjør ganske mye. Så det må være noe annet... (?)

 

Restitusjon.

 

Og hva er det?

Lenke til kommentar

 

 

Grunn til at du ikke får sove er riktig nok at du ikke gjør nok fysisk gjennom dagen og du er sjeldent sliten bortsett fra når du masturberer. Virkelig.. jeg gir meg, troll.

 

 

Jeg trener 2 timer på mandager, 2 timer på onsdager, 2-4 timer på torsdager og noen ganger et par ganger på fredager. Spiller da idrett, og har noen kamper i helgene også.

 

På de andre dagene er jeg helst med venner, eller slapper av etter stølhet osv...

 

Så personlig så synes jeg at jeg gjør ganske mye. Så det må være noe annet... (?)

 

Restitusjon.

 

Og hva er det?

 

1 time intenst og riktig trening 3-4 dager i uken er nok. 2-4 timer hørtes horribelt mye ut.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurte da på hvilke styrketreninger jeg kunne ta/gjøre for å fremheve bryst ("puppemuskel") musklene som f.eks Vin Diesel har?

Ikke vær dum... kommer aldri til å få så svære som han, men det er et eksempel på puppemuskler som jeg snakker om.

 

Vil også gjerne få en fremhevet six pack!

 

Noen tips?

Tips: Tren like mye rygg som bryst, ellers får du ubalansert muskulatur som igjen fører til dårlig holdning.

 

Vil du ha sixpack så slank deg. Har lite med styrketrening å gjøre.

 

 

Ja selvfølgelig, men jeg tentke generelt på det jeg sa ;)

 

Men noen øvelser jeg kan ta, for å få større bryst, mage (sixpack SYNLIG) OG ryggmuskler?

 

Alle har sixpack, er bare fettet som skjuler det ;)

 

 

Sikkert et veldig stort problem for deg

 

 

eehm.

 

Du får svarene, men virker som du egentlig ikke ønsker å høre dem.

 

Ja, du må redusere fettprosenten din, var ingen som antydet noe til egene erfaringer, så når folk svarer deg seriøst så syns eg faktisk du skal det å være frekk bare ligge.

 

Øvelser for å redusere fettprosenten din er jo såklart kardio, du kan ta noe som enkelte kaller magekatar som er

 

3x20 Vanlige situps

3x20 Situps der du vrir deg mor knærne, husker ikke helt hva det egenltig hette :p men ja, opp snu til ene siden og ned igjen.

3x20 der du hever overkroppen halveis opp og senker deg ned

 

Du kjører såklart først vanlige, så krysser du, også hever du, kjører alt uten pause.

 

Det funket vertfall for meg for å redusere magefettet.

 

Ellers så trener få magen veldig ofte, siden den er en ganske ubrukelig muskel å trene, six-packen kommer så lenge du trener dei andre muskelgruppene også, det er ikkje sånn at du må lokaltrene dei områdene du ønsker å gå ned i vekt, siden fettet er gjevnt fordelt på kroppen din, det er kroppen som regulerer hvor fettet legger seg hen osv.

 

Du vil ha store bryst muskler samtidig som du går ned i fettprosent? En ting av gangen der i vertfall.

 

For å få store bryst så er du avhengig av og løfte tungt, du skal pumpe muskelene ganske hardt, i tilegg til at du skal fylle inn med et skikkelig kosthold som gir deg mye protein. Bryst muskler er relativt enkelt og trene, egentlig, skråbenk med handtler, benkpress, flyes, finnes en millon øvelser.

 

 

Ellers så er det jo anbefalt at du trener lår og legger også, for og utløse hormonproduksjon i kroppen din.

 

Men det vet du vell?

Lenke til kommentar

 

Ellers så er det jo anbefalt at du trener lår og legger også, for og utløse hormonproduksjon i kroppen din.

 

Men det vet du vell?

 

Skjønte ikke hva du mente med å utløse hormonproduksjonen :p

 

 

 

1 time intenst og riktig trening 3-4 dager i uken er nok. 2-4 timer hørtes horribelt mye ut.

 

Det er jo i en klubb jeg spiller med. Så det er mye hopping, løping, spurting osvosv...

Lenke til kommentar

@Priim: Begynner virkelig og bli lei av vranglærte folk. Mindre fett % skjer ikke ved trening, og det går ikke an og punkt-forbrenne en muskel. Så og trene magen vil ikke redusere fett % din på magen, skal man ha ned fett % må man redusere ved hele kroppen, som skjer ved kostholdet. Også er sit-ups den dårligste øvelsen du kan gjøre.

 

 

Jo, korsryggen vår tåler mye belastning, men når du presser den ut i ytterstillinger tåler den mindre før den kan bli skadet. Både sit-ups og mageliggende rygghev presser ryggen ut i hver sin ytterstilling som hvis den gjentaes mange ganger over lengre tid kan gi ryggplager hos endel av oss og forværre eksisterende plager. Faktisk viser flere forskningsstudier at det å ta en sit-up gir ca like stor belastning på korsryggen som det å løfte 60 kg i markløft med grei teknikk, en mageliggende rygghev gir en belastning tilsvarende ca 100 kg i markløft med grei teknikk. Dette er da ikke noe problem sier du vell? Neida, om du hadde tatt noen få mageliggende rygghev og sit-ups hver uke så hadde det trolig ikke vært det, MEN så kommer ankepunktet med disse øvelsene: Muskelaktiveringa når man tar sit-ups og mageliggende rygghev er dårlig, faktisk svært dårlig sammenlignet med hvor stor belastning man utsetter ryggen for. Hva fører dette til? Du må ta svært mange sit-ups eller mageliggende rygghev for å få noe særlig treningseffekt for magen og ryggstrekkerne. Vanlig belastning for mange kan være 3 x 30 reps 2-3 ganger i uka, legg sammen belastninga du da utstetter ryggen for totalt sett! Evt må du legge på ekstravekt, noe som gir enda større belastning på korsryggen. Faktisk viser forskning at du har flere gode rygg- og mageøvelser som både er snillere mot ryggen og gir musklene langt mer å jobbe med. Noe også mange glemmer å tenke på er at siste del av bevegelsa i sit-ups nesten utelukkende trener hofteleddsbøyerne, en muskel som overhodet ikke hjelper på six-packen! Denne muskelen er i tillegg forkortet\stram hos mange av oss, noe som i seg selv faktisk kan gi ryggplager.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...