Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Komme gjennom skolens firewall


Anbefalte innlegg

Jeg sitter og kjeder meg på skolen, og prøver å connecte tl IRC, men så får jeg denne meldingen:

 

Connect retry #33 de.quakenet.org (6668)

-

* Firewall: Unable to connect to firewall

 

må jeg kjøre en tcptunnel eller noe for å komme gjennom, noen som kan hjelpe meg? :)

 

På forhånd takk for alle seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem jeg skjønner du. Er lærling på skolen jeg gikk på nå da, men har det samme problemet fortsatt. Når jeg gikk IKT i fjor så la vi enn BNC på proxy'n som vi hadde. Prøvde også http-tunnel, men det fikk jeg ikke til å virke. Kanskje litt vanskelig for deg å legge inn BNC. Er ikke sikkert det er en proxy der i det hele tatt men...

 

Takk for at du mindte meg på http-tunnel igjen! Må prøve det.... Msn funker ikke her heller vett. Det beste som jeg kan tenke på er å prøve en http-tunnel gitt.

Lenke til kommentar
Jeg sitter og kjeder meg på skolen, og prøver å connecte tl IRC, men så får jeg denne meldingen:

 

Connect retry #33 de.quakenet.org (6668)

-

* Firewall: Unable to connect to firewall

 

må jeg kjøre en tcptunnel eller noe for å komme gjennom, noen som kan hjelpe meg? :)

 

På forhånd takk for alle seriøse svar :)

 

Nå har ikke jeg brukt mirc på omtrent 5 år, men jeg tolker den feilmeldingen litt annerledes. 'Unable to connect to firewall' er noe annet enn at en firewall blokkerer pakkene.

Sjekk at mirc ikke er satt opp til å koble til en proxy (socks4/5).

 

Skulle det stå en firewall kan du sette opp bnc/ssh/whatever til å lytte på port 445 (https). Den er sikkert åpen og du trenger den neppe på serveren.

Lenke til kommentar
Da har skolen gjort noe veldig lurt, nemlig å sperre for aksess til IRC.

IRC er en stor kilde for alskens djevelskap.

 

Internett er en kilde til faenskap, bøker er en annen. Radio, tv, video, aviser, ukenblad, magasiner.... la oss innføre full sensur. La oss skjerme ungdom fra alle potensielle farer, fristelser, "stygge menn" og kåte KrF politikkere....

 

VIVA LA COMMUNISTA !!!!!! :woot:

 

(PS! Ironi er en fin blomst!)

Lenke til kommentar

hmmm, på skolen vår så er det sånn at alt av instant messeage og mirc osv, er sperra. jeg tror det er administratorene som sperrer disse programmene fra en server eller en admin pc på de forskjellige skolene. ellers så er det jo veldig enkelt å sperre programmene hvis man har brannmur eller et security program da. de sperre jo disse programmene nettopp fordi det ikke skal komme så mye virus og tull på maskinene, hvis det kommer virus og sånn på maskinene så kan det jo hende at data ansvalig må jobbe litt også :D

 

vet ikke hvilke forskjellige brannmurer som de forskjellige skolene kjører, men det skal ligge en brannmur i routeren mener jeg. det gjør det iallefall på ADSL routerene.

 

egentlig så er det rart at skolen ikke har flere virus og hacker angrep enn de har. for det første så er jo nette på de forskjellige skolene kobla på hele tia. for det andre så kjører ikke skolen som jeg går på så bra Virus program at det gjør noe. Mcafee kjører de skolene jeg kjenner til iallefall.

Lenke til kommentar
de sperre jo disse programmene nettopp fordi det ikke skal komme så mye virus og tull på maskinene, hvis det kommer virus og sånn på maskinene så kan det jo hende at data ansvalig må jobbe litt også :D

Men mest fordi [enkelte] elever har en tendens til å bruke tiden på slike ting fremfor det de skal gjøre.

vet ikke hvilke forskjellige brannmurer som de forskjellige skolene kjører, men det skal ligge en brannmur i routeren mener jeg. det gjør det iallefall på ADSL routerene.

Er forskjell på et lite hjemmenett med ADSL og et skolenett. Uansett; hvor brannmuren ligger har ingen betydning for deg som bruker.

egentlig så er det rart at skolen ikke har flere virus og hacker angrep enn de har. for det første så er jo nette på de forskjellige skolene kobla på hele tia. for det andre så kjører ikke skolen som jeg går på så bra Virus program at det gjør noe. Mcafee kjører de skolene jeg kjenner til iallefall.

Det er ansatt en IT-ansvarlig for en grunn. Dersom vedkommede faktisk kan sakene sine og gjør jobben sin, er risikoen for slikt forsvinnende liten. Blaster-ormen som herjer nå kunne vært hindret hadde folk (IT-ansvarlige) gjort jobben sin og patchet Windows-boksene sine, men trist nok finnes det alt for mange med en eller annen MS-sertifisering og datakortet som styrer nettverket. </rant>

Lenke til kommentar

er ikt-lærling selv, hvilken skole er du lærling på? er ikke vanskelig å komme på irc, iallefall ikke om du jobber der.. bare å se litt på hvoirdan det er sperret så finnes det altid en vei rundt, men vi har sperrer så ingen elever kan komme på irc msn etc.. dette er fordi de da ikke gjør noe i timene.. :evil:

Lenke til kommentar
Da har skolen gjort noe veldig lurt, nemlig å sperre for aksess til IRC.

IRC er en stor kilde for alskens djevelskap.

 

Internett er en kilde til faenskap, bøker er en annen. Radio, tv, video, aviser, ukenblad, magasiner.... la oss innføre full sensur. La oss skjerme ungdom fra alle potensielle farer, fristelser, "stygge menn" og kåte KrF politikkere....

 

VIVA LA COMMUNISTA !!!!!! :woot:

 

(PS! Ironi er en fin blomst!)

 

Joda, ironi er fint og flott osv. men det jeg mente var at IRC er en kilde for virus og hackerangrep, så derfor er det fint å sperre for det.

 

Kommunikasjon og fri tankegang hører djevelen til! :woot:

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om skjerming av informasjon. De sperrer IRC fordi fjortisene sitter i #norge hele dagen og chatter dritt med folk de ikke engang kjenner, istedet for å følge med i timene. Sånt blir lærere oppgitt over, og det føles temmelig meningsløst å stå og prate om et fag når man hører tasteklikking over hele linja ute i rommet. Skolen er der for å lære ting, IRC kan man chatte på hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...