Gå til innhold

[Ny smarttelefon] Android eller WP 7.5, ok kamera, "flaggskip", god brukeropplevelse


sionic

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Skal ha meg ny mobil nå i perioden desember/januar 2011/2012 og sliter sterkt med å bestemme meg så tenkte eg skulle starte en tråd der eg hører deres meninger som kansje hjelper meg i å ta et valg.

 

Her er listen min over "kvalifikasjoner" som mobilen min skal ha, selfølgelig ingen regler uten unntak !

 

1. Dette punktet er det viktigste og det mest problematiske, eg har veldig lyst på Adndriod eller Windows Phone 7.5, men dette har eg totalt like følelser for, har like lyst på begge ! ( Nesten så eg skulle hatt 2 partisjoner på mobilen :p )

 

2. Et OK mobilkamera, ikke et must med f.eks Nokia N8 kvaliteter , men bildene må være fine å vise fram på mobilskjermen.

 

3.Gode specs, er ikke nøye at ALT er 100% bedre enn alle andre, men vil ha "flagskip" lignende modeller.

 

4. En god brukeropplevelse, går egentlig under punkt 3, det som er viktig er at telefonen ikke er bra på papiret, men i handen, vil ha en telefon som er fleksibel og har en god stabil bruker opplevelser.

 

5.Dette er det minst viktige punktet men kan allikavel være med på å avgjøre hele valget, "ready for tomorrow" tech. Som NFC, gyro ++++ u name it !

 

NB ! Størrelse er viktig ! Ikkje over 7cm bred, 13cm lang og under centimeteren i tykkelse er viktig !!!!!!

F.eks Samsung Galaxy Note er BEYOND for stor for min smak.

 

Det er i all hovudsak 3stk mobiler (SE VEDLEGG) eg står å tipper mellom som alle overtaler meg like mye, en periode eg stod å tippet mer på Galaxy Nexus men har og veldig lyst på Windows Phone 7.5, dette er noe av det vanskligeste valget eg har måttet ta føler eg i min mobilhistorie :p

post-198232-0-85315400-1322513394_thumb.png

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du lander på wp vil jeg anbefale en samsung eller nokia, pga samoled og cbamoled skjermene, over htc som såvidt jeg vet ikke er i nærheten av sortnivåene (ser mytj likar ut).

 

kan anbefale lumia 800 på "passer godt i hånda" punktet.

 

nokia bør slippe en modell med større skjerm snart såvidt jeg kan ane, men har ikke undersøkt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg ville soleklart gått for Galaxy Nexus ettersom denne allerede har Ice Cream Sandwich, og det er det viktigste akkurat nå. Selvfølgelig har den de beste spesifikasjonene på markedet i tillegg. Om du synes den blir for stor kan kanskje Droid RAZR være et godt alternativ, denne får nok ICS over nyttår engang.

 

Edit: Galaxy Nexus har alt det nyeste av teknologi som du nevner i punkt 5, du finner ikke andre telefoner med dette enda.

Endret av theozH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...