Gå til innhold

Gir butikker anbefalinger basert på behov og kvalitet eller fortjeneste?


kjell_56

Anbefalte innlegg

Men hvis vi skal ta diskusjonen (seriøse butikker):

 

Nå vil ikke alle si disse butikkene er seriøse, men jeg bare nevner et eksempel:

 

Eplebutikken, soundgarden.

 

Disse velger gode selger fremfor åpenkjøp, vetfall går ikke aktivt ut med åpenkjøp, man kan vel sikkert avtale åpenkjøp, bedre å ta en risiko her, en å få misfornøye personer.

 

Men til det jeg skal si, så er det jo viktig med gode selgere.

 

Jeg snakker av min erfaring, elkjøp/lefdal er aldri greie å ha med å gjøre.

Slik har det alltid vert. Jeg inrømmer selv jeg kun handler der på grunn av lav pris, men da får spør jeg ikke selgerne annet en pris. Blueray og film gjør elkjøp det lønnsomt å handle, lenge siden jeg har vært misfornøyd der, bortsett fra de tilfelle amazon.co.uk er billigere.

 

Dere kan godt prøve å gjøre gode kjøp, men håper virkelig dere ikke lar dere lure av prisene er så billig, at dere må reise rett i butikk uten å sjekke på internett først.

 

Ikke ta det personlig, men elkjøp skal ha det til at elkjøp er billigst og lurer kundene etterpå når man er i butikken, så totaltsett la oss si i de fleste tilfelle går folkene ut av butikken å føler de har gjort godt kjøp, men dagen etterpå blir de fleste misfornøyde dessverre. Verste er at alle ikke legger merke til å få windows vista maskin som senere er oppgradert til windows 7, men maskinvaren er utdatert i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så åpenkjøp er ikke annet enn positivt, og KUN positivt for deg som forbruker.

Du har helt rett i alt du sier, men ønsker allikevel bare å kommentere denne setningen - som er feil.

 

Det er veldig positivt for de forbrukerne som velger å benytte seg av denne, men for den store andelen som ikke benytter seg av denne er det ikke en fordel. Dette fordi B varer (tap ved salg, kostnader ved administrasjon av dette) er kalkulert inn i prisen på "A" varene og prisen kunne derfor vært lavere uten denne løsningen.

 

(men uten kunne selvfølgelig det vært slik at den totale omsetningen ville gått ned grunnet mindre kunder, og derav hadde varer vært dyrere i innkjøp ++. Jada.)

 

Med andre ord er det ikke feil, og du sa det nettopp over i din egen setning. A-varer hadde neppe vært billigere om det ikke hadde vært åpenkjøp, da butikkene, som du sier, tjener inn dette ved å øke omsetningen. Med andre ord ender det med kun positive sider for deg som forbruker.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ikke ta det personlig, men elkjøp skal ha det til at elkjøp er billigst og lurer kundene etterpå når man er i butikken, så totaltsett la oss si i de fleste tilfelle går folkene ut av butikken å føler de har gjort godt kjøp, men dagen etterpå blir de fleste misfornøyde dessverre. Verste er at alle ikke legger merke til å få windows vista maskin som senere er oppgradert til windows 7, men maskinvaren er utdatert i den prisklassen.

Må nok skuffe deg med din påstand med at de fleste er misfornøyde dessverre. Vi mennesker er svært late og lite prisbeviste (iallefall i Norge) - men er det noe vi ikke kan fordra er det dårlig service. Hadde derfor 90 % av kundemassen hvert misfornøyd dagen derpå med Elkjøp - hadde ikke elkjøp eksistert i dag.

 

Men som nevnt tidligere her finnes det gode selgere, og dårlige selgere. Anbefaler derfor å gå på dagtid hvor man kan bruke tiden, og samtidig unngå den store massen av deltidsansatte.. :)

 

Så åpenkjøp er ikke annet enn positivt, og KUN positivt for deg som forbruker.

Du har helt rett i alt du sier, men ønsker allikevel bare å kommentere denne setningen - som er feil.

 

Det er veldig positivt for de forbrukerne som velger å benytte seg av denne, men for den store andelen som ikke benytter seg av denne er det ikke en fordel. Dette fordi B varer (tap ved salg, kostnader ved administrasjon av dette) er kalkulert inn i prisen på "A" varene og prisen kunne derfor vært lavere uten denne løsningen.

 

(men uten kunne selvfølgelig det vært slik at den totale omsetningen ville gått ned grunnet mindre kunder, og derav hadde varer vært dyrere i innkjøp ++. Jada.)

 

Med andre ord er det ikke feil, og du sa det nettopp over i din egen setning. A-varer hadde neppe vært billigere om det ikke hadde vært åpenkjøp, da butikkene, som du sier, tjener inn dette ved å øke omsetningen. Med andre ord ender det med kun positive sider for deg som forbruker.

Siden førstnevnte er realiteten, og sistnevnte er teori valgte jeg å trekke en annen konklusjon en deg. Beklager. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvis vi skal ta diskusjonen (seriøse butikker):

 

Nå vil ikke alle si disse butikkene er seriøse, men jeg bare nevner et eksempel:

 

Eplebutikken, soundgarden.

 

Disse velger gode selger fremfor åpenkjøp, vetfall går ikke aktivt ut med åpenkjøp, man kan vel sikkert avtale åpenkjøp, bedre å ta en risiko her, en å få misfornøye personer.

Igjen, useriøse spekulasjoner. Kan du slutte å komme med udokumenterbare påstander og spekulasjoner som blir fremlagt som fakta? Vet du at disse navngitte butikkene har andre rutiner/ansettelsesrutiner enn Elkjøp? Eller er det ditt ønske? Varen eg fikk brukt her om dagen kom faktisk fra en av disse butikkene. Eg kaller ikke butikken useriøs av den grunn.

 

Jeg snakker av min erfaring, elkjøp/lefdal er aldri greie å ha med å gjøre.

Slik har det alltid vert. Jeg inrømmer selv jeg kun handler der på grunn av lav pris, men da får spør jeg ikke selgerne annet en pris. Blueray og film gjør elkjøp det lønnsomt å handle, lenge siden jeg har vært misfornøyd der, bortsett fra de tilfelle amazon.co.uk er billigere.

Eg er overbevist over at problemet her er kunden, ikke alle selgerene. Å utelukkende ha problemer med Elkjøp bør statistisk sett være vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du spekulerer i ting du ikke har kunnskap i. B-varer selges IKKE som ny vare, gjør de det er det en menneskelig feil, tar man 2 sekunder å sjekke esken så ser man fort det selv også. Men B-varer skal alltid være merket.

 

Hva vis esken ser ny ut?

Som i mitt tilfelle kunne jeg ikke se det, kan være varen har blitt returnert fra produsent og var tidligere defekt ikke vet jeg.

 

Å kritisere åpenkjøp blir for latterlig, du har tryggheten med at du kan rævpule produktet ditt i 30 dager, og faktisk levere det tilbake hvis du alikevel ikke var fornøyd. Prøv det i hvilken som helst nettbutikk, det funker nok veldig dårlig. Så åpenkjøp er ikke annet enn positivt, og KUN positivt for deg som forbruker.

 

Nå kritiserer jeg ikke åpenkjøp, jeg syns åpenkjøp skal bare informeres om som en tilgode.

Men det skal ikke være slik at selgerene skal droppe utdannelsen sin bare på grunn av det er enklere/effektivere å si du har åpenkjøp prøv varen og returner den. Så kan neste kunde glede seg over bvare lageret blir større.

 

Nå gidder jeg ikke så si mere om dette, siden jeg styrer unna dyrere produkter på disse elkjøp/lefdal butikker.

 

Skal også nevne pcklinikene på elkjøp ikke er noe å skryte av heller, men riktignok er det lurere å spørre de en selgerne om pc råd. Da får man mere fornufte svar eller still spørsmål i forum isteden.

Lenke til kommentar

Du spekulerer i ting du ikke har kunnskap i. B-varer selges IKKE som ny vare, gjør de det er det en menneskelig feil, tar man 2 sekunder å sjekke esken så ser man fort det selv også. Men B-varer skal alltid være merket.

 

Hva vis esken ser ny ut?

Som i mitt tilfelle kunne jeg ikke se det, kan være varen har blitt returnert fra produsent og var tidligere defekt ikke vet jeg.

 

Å kritisere åpenkjøp blir for latterlig, du har tryggheten med at du kan rævpule produktet ditt i 30 dager, og faktisk levere det tilbake hvis du alikevel ikke var fornøyd. Prøv det i hvilken som helst nettbutikk, det funker nok veldig dårlig. Så åpenkjøp er ikke annet enn positivt, og KUN positivt for deg som forbruker.

 

Nå kritiserer jeg ikke åpenkjøp, jeg syns åpenkjøp skal bare informeres om som en tilgode.

Men det skal ikke være slik at selgerene skal droppe utdannelsen sin bare på grunn av det er enklere/effektivere å si du har åpenkjøp prøv varen og returner den. Så kan neste kunde glede seg over bvare lageret blir større.

 

Nå gidder jeg ikke så si mere om dette, siden jeg styrer unna dyrere produkter på disse elkjøp/lefdal butikker.

 

Skal også nevne pcklinikene på elkjøp ikke er noe å skryte av heller, men riktignok er det lurere å spørre de en selgerne om pc råd. Da får man mere fornufte svar eller still spørsmål i forum isteden.

 

Altså en eske som er åpnet med et nytt produkt er en A-vare, et produkt som er brukt er en B-vare. Jeg tipper at det som muligens har skjedd i ditt tilfelle er at produktet er så pent pakket inn at det sikkert ble antatt at det var A-vare, sikkert en liten slurv.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nomore: prøv selv å kjøp pc fra elkjøp, om du er litt kravstor, spør om kvalitet på maskinene dems for overklokking, vil du sikkert forstå elkjøp/lefdal er dårlig på service.

Kanskje også lat som du er helt nyebegynner.

 

Senere så sier du at du vet maskinen er dårlig å mistenke selgeren for å lure deg.

Så kanskje selgeren forstår hva man gjør galt.

 

MrLG: muligens du har rett, men uansett må elkjøp/lefdal ha kontroll på dette også.

 

Jeg har bare et spørsmål, hvorfor må man stille spørsmål på forum eller søke på google for å sjekke en vare? Kan noen svare ærlig på det?

 

Hvorfor når man spør, er det imot elkjøp sine betingelser å bruke utstillingsmodellene å prøve forskjellige oppgaver der? F.eks ta med crysis 2 pc spill å installere på de maskinene sier selgerne nei til. Når man spør de om det, er ikke lisens noe problem, det er problem fordi maskinen da faller i pris? Forstår noe av det hva elkjøp mener der? Samme er å lese review på dems laptop det er ikke selgerne særlig impornert over.

 

Det blir jo langt billigere både for elkjøp og bedre for kundene at elkjøp er fleksible å si at man fint kan spille på utstillingsmodellene sine isteden å bruke åpen kjøp.

 

På den måten er det bedre syns jeg, må mener jeg ikke å sjekke epost på de maskinene, men å se om maskinen kan dekke behovet man har. Utstillings modellene er mere for å se produktet men ikke å bruke den selv om man kan bruke den litt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

dette er bare patetisk, at dere faktisk bruker tid på og diskutere Elkjøp.

 

Ja Elkjøp skal tjene penger som alt annet i verden, Ja de er like ille som alle andre, ja det inkluderer deg også, du er ingen jævla saint, FYL

Ja - helt patetisk å diskutere en markedsleder og deres metoder. Spesielt på et diskusjonsforum...

 

Helt enig i at noen av innleggene er er grunnløse, men din var toppen av det hele! :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

nomore: prøv selv å kjøp pc fra elkjøp, om du er litt kravstor, spør om kvalitet på maskinene dems for overklokking, vil du sikkert forstå elkjøp/lefdal er dårlig på service.

Kanskje også lat som du er helt nyebegynner.

 

Senere så sier du at du vet maskinen er dårlig å mistenke selgeren for å lure deg.

Så kanskje selgeren forstår hva man gjør galt.

 

MrLG: muligens du har rett, men uansett må elkjøp/lefdal ha kontroll på dette også.

 

Jeg har bare et spørsmål, hvorfor må man stille spørsmål på forum eller søke på google for å sjekke en vare? Kan noen svare ærlig på det?

 

Hvorfor når man spør, er det imot elkjøp sine betingelser å bruke utstillingsmodellene å prøve forskjellige oppgaver der?

 

Det blir jo langt billigere både for elkjøp og bedre for kundene at elkjøp er fleksible å si at man fint kan spille på utstillingsmodellene sine isteden å bruke åpen kjøp.

 

På den måten er det bedre syns jeg, må mener jeg ikke å sjekke epost på de maskinene, men å se om maskinen kan dekke behovet man har. Utstillings modellene er mere for å se produktet men ikke å bruke den selv om man kan bruke den litt.

 

Det finnes ingen butikker som har 100% kontroll på det området. En kamerat av meg fikk en brukt 50" tommer av Komplett en gang, det var lite kult å ordne en ny igjen da, da et slikt beist er ikke kult å ta ut av stua igjen når man først har plassert den der, ikke heller noe man får inn i en vanlig bil. Komplett ga heller ingen kompansasjon for det ekstra strevet(tror jeg). Men med andre ord er dette noe man møter på overalt.

 

---

 

Jeg skjønner dog ikke hvor du vil hen, har du med deg spill til butikken som du vil instalere og prøve? Elkjøp kan ikke instalere spill på hver eneste modell.. og vet du hvor lang tid det ville tatt hvis hver enkelt kunde skulle "sjekke" ut behovet sitt på hvert eneste produkt i butikken?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
prøv selv å kjøp pc fra elkjøp, om du er litt kravstor, spør om kvalitet på maskinene dems for overklokking, vil du sikkert forstå elkjøp/lefdal er dårlig på service.

At mangel på kunnskap er det samme som dårlig service er FEIL! Eg kunnskapsløs idiot kan fint tilby utmerket service samtidig som en dyktig selger med mye kunnskap kan gi deg horribel service.

 

Eg har handlet flere PC'er på Elkjøp, og kommer til å handle flere der også. Ikke fordi at eg trenger veiledningen av Elkjøp, men fordi eg har familiemedlemmer som kun trenger enkle og greie maskiner, men viktigst av alt, service i nærheten dersom det skulle oppstå problemer med maskinen. Noe som kan skje, og det er som regel ikke Elkjøp sin feil.

 

Mine maskiner derimot, kjøper eg ikke på Elkjøp. Mitt bruksområde og mine behov vet eg bedre selv og kjøper enten maskinen i deler eller den ferdigbygde maskinen eg selv mener passer, på nett.

 

Å gå inn i en vilkårlig Elkjøp butikk og prøve å få hjelp til overklokking av en maskin viser at det er feil forventninger hos deg. At disse finnes hos Elkjøp(og andre) er det ingen tvil om, men Elkjøp har ikke på noe tidspunkt garantert at PC-duden er overklokkingsekspert.

 

Eg gikk innom en elektrobutikk en dag og spurte om de hadde noen switcher inne med VLAN støtte. At eg da ble vist en router(riktignok med fire switchporter) med WLAN støtte skyldtes mest min feilvurdering og forventninger til selgerene i disse butikkene. Men det var ikke dårlig service av den grunn.

Endret av nomore
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet er som du sikter til, at i noen tilfelle "servicen" kan varieres.

Så skal man stole på noen, er det seg selv må stole på.

 

Å tro noe her, ja jeg tror elkjøp blir bedre på servicen om 10 år.

Men det er ikke før elkjøp virkelig brenner seg på feilene de gjør om og om igjen.

 

Nå skal jeg også si jeg har dårlig i noen tilfeller med komplett, men denne tråden handler om elkjøp.

 

Personlig ville jeg kun valgt Asus, lenovo, multicom, Toshiba av merke.

Så for meg å handle på elkjøp/lefdal kan by på utfordringer uansett. Da har jeg bare tosihiba å velge mellom, men 100 mbit nettverkkort er skuffende.

 

Men nå er jo dette markedsbehovet, slik elkjøp er bygget i dag finnes det bare nybegynnere.

Med mindre jeg hadde hatt jobb på en pc klinikk kunne jeg neppe byttet harddisken selv uten å risikere problem ved reklamasjon.

 

Kanskje noen som jobber på elkjøp kan gi meg en epost adresse, så kan vi heller sende de epost isteden for å sitte her å klage.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

nomore: Du tenker vel på etterpå service? (Garanti, returrett og slik?)

 

Men jeg syns det er like viktig å ha en maskin som er fremtidrettet, stabil og ikke mist oppgraderings vennlig.

 

Syns lite om å måtte kjøpe en maskin dyrt som holder i 10 år under hard bruk.

Og en billig maskin med core i7 2670 prosessor 8 GB ram til 5000 kr som må på service 4 ganger i året. fordi hovedkortene er i så dårlig kvalitet.

 

Eller hva syns du om det?

Bør det være så store forskjeller mellom kvalitet og pris?

Gjør man et godt kjøp med HP maskin så må man oftere på service.

Gjør man et dårlig kjøp virker maskinen lenge men den blir aldri kastet fordi man har brukt 15 000 på en laptop som er 2 år gammel på ytelse.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Lolliken: Du nevner noen fine poeng der også, selv om denne tråden ikke handler om komplett, nevner jeg også at komplett i den siste tiden faller på service er nok juletider og da er de stresset.

 

Netshop tja både og, vil jeg si, kjeldent jeg har fått noen gode råd på laptop til mitt behov, ellers greit, multicom er vel blandt de få som kan si hva slags hovedkort som sitter i dems laptop maskiner men riktignok er multicom dyre, og oppgradere prosessoren der er dyrt det også.

 

Men jeg syns også det er en fordel å ha butikken i nærheten så slipper man å betale frakt (Mellomledd) ved en reklamasjons sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...