Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

...


Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne, og 181 cm høy. Jeg er laaaaangt over gjennomsnittet for kvinner. Jeg synes det er helt greit. Norge er heldigvis full av vakre høye menn:p vær stolt av høyden din du, utnytt det! Og for all del, rett deg opp i ryggen. Ved å være lut signaliserer du noe. Kom deg ovenpå gutt, høyden din er absolutt ikke ekstrem. Jobb med selvtilliten din, og ikke vær så kritisk mot deg selv :) stå på!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kvinne, og 181 cm høy. Jeg er laaaaangt over gjennomsnittet for kvinner. Jeg synes det er helt greit. Norge er heldigvis full av vakre høye menn:p vær stolt av høyden din du, utnytt det! Og for all del, rett deg opp i ryggen. Ved å være lut signaliserer du noe. Kom deg ovenpå gutt, høyden din er absolutt ikke ekstrem. Jobb med selvtilliten din, og ikke vær så kritisk mot deg selv :) stå på!

 

Og med høye hæler er du vel høyere enn de aller fleste rundt om :)

Lenke til kommentar

Du burde så absolutt ikke skamme deg over høyden din. Jeg var ferdig med å vokse rundt alderen din, jeg stoppa på 1.98. Det er jo litt vanskelig å si om du vil slutte å vokse, men de fleste er vel ferdig i den alderen du er i?

Du må se på alle fordelene ved å være høy :) Det er ikke unormalt å være høy. Du vil mye heller være litt for høy enn litt for lav og 1.94 er så absolutt ikke for høyt.

 

Ikke gå med krum rygg, da ser du ut som en knarker fra plata. Kassa fram, skuldra tilbake og haka opp!

 

 

Endret av Hotel Papa Echo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

194 er en perfekt høyde for å drive med roing utendørs, innendørs når du ikke har motstanden fra vannet/vekt, så er det fordel å være så høy som mulig. 194 er for lavt til å spille basket. Du finner mange gode proffboksere på 194. Det er en ypperlig høyde for skøyter. Langrennsløpere bruker å være lavere. Du kunne også vært temposyklist. Alt i alt er 194 en nydelig høyde. Når du går fra 190 til 194, så er det plutselig svært mange som blir lavere enn deg. Disse få cm gjør at du da virker veldig høy for omgivelsene. Det er et minus når du har lav selvtillit og vil stikke deg bort, f.eks ved angst, agorafobi, depresjon. Når du er kvitt dette, vil damer kaste seg rundt deg. Det fins ikke noe som heter "for høy" for damer. Jo lavere de er, jo høyere sjanse for at de drømmer om at du skal pule dem og gi dem høye barn. Du har en potensiell drømmesituasjon, og du er en priviligert fyr. Gratulerer. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er lavere enn snittet og klarer meg ganske bra. Går ut i fra det samme er mulig om en er over snittet...men god beinplass på fly kommer du aldri til å få!

 

Heh, har det slik selv, er bare 165ish (gutt), greier meg bra selv om stort sett alle vennene mine stort sett enten er mye høyere enn meg eller rett og slett større.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er lavere enn snittet og klarer meg ganske bra. Går ut i fra det samme er mulig om en er over snittet...men god beinplass på fly kommer du aldri til å få!

 

Det kommer helt ann på. På flyvninger i Skandinavia, eller flyturer over kortere distanser, så bestiller du bare plass ved nødutgangene. Der er det som regel god plass. På langdistanseflyvninger er det ofte noe bedre plass uansett.

Jeg hadde ikke problemer med å fly fra Schiphol til Panama (10t ish).

 

Det værste er egentlig busser og tog, og det faktum at man nok ikke kommer til å eie en liten og fancy sportsbil. Men da får du bare en god grunn til å kjøpe ei større kjerre. :D

 

Tenk deg at du nesten alltid vil ha god utsikt på konserter eller arrangementer hvor du står et stykke unna. Noen påstår til og med at høye personer ofte har et lite psykisk overtak, kan hjelpe deg under jobb intervju :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Takker for alle svar! Det hjelper på selvtilliten av å høre dette.

Og som dere sier - det er umulig å gjøre noe med det (finnes vel ikke "krympe" piller?).

Jeg må bare prøve mitt beste å være takknemlig over høyden, selv om jeg føler meg veldig høy.

 

Jeg sliter fordi det er noe med at jeg aldri har følt meg sånn veldig høy, men plutselig i slutten av 1-2 videregående vokste jeg et par cm og følte at jeg plutselig ble veldig mye høyere og liker ikke tanken av å være "unormalt høy". Blir helt syk i hodet noen ganger og tenker f.eks "hun tenker at jeg er for høy" når jeg er med jenter på min alder. Klikker for meg rett og slett, og noen ganger ønsker jeg bare at jeg var noen par cm kortere. (rundt 1.85)

 

Kom gjerne med flere innspill!

Endret av Slettet-Irb8P5GEaM
Lenke til kommentar

Jeg er 1.93 og trives veldig med det : )! Litt trangt her og der men, hehe. Prøve å bynn å trene du ; )! har selv trent i 2år og begynner å få litt masse på kroppen. Fett med høye OG brede gutter : )! ikke gå rundt som en tynn krombøyd mann. Få deg litt masse og ut med brystkassen å vær stolt !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...