Gå til innhold

Test: HTC Radar


Anbefalte innlegg

Mango er verre enn jeg trodde på forhånd! Jeg må si jeg ble negativt overrasket over skjermbildene fra Mango. Ikke at jeg hadde tenkt å kjøpe denne telefonen, eller noen annen med Windows Phone, men ærlig talt ... er det virkelig meningen at halve teksten forsvinner ut av skjermbildet? Noen steder er det ikke så galt, som f.eks. med "Utforsk Exce", der kun L-en er borte på slutten, men "rtketpla" i overskriften på app-butikken - hva skal det bety? Og det grapset til høyre i skjermbildene, er det begynnelsen på teksten på neste side?

 

Hvis dette ikke skyldes en feil, men er ment å være slik, er det utrolig dårlig design.

 

Jeg beklager så mye men "facepalm"

 

Ikke klag på noe før du faktisk vet om det er en feil eller ikke. Søk på windows phone 7 på youtube og du skjønner hvorfor det er slik :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mango er verre enn jeg trodde på forhånd! Jeg må si jeg ble negativt overrasket over skjermbildene fra Mango. Ikke at jeg hadde tenkt å kjøpe denne telefonen, eller noen annen med Windows Phone, men ærlig talt ... er det virkelig meningen at halve teksten forsvinner ut av skjermbildet? Noen steder er det ikke så galt, som f.eks. med "Utforsk Exce", der kun L-en er borte på slutten, men "rtketpla" i overskriften på app-butikken - hva skal det bety? Og det grapset til høyre i skjermbildene, er det begynnelsen på teksten på neste side?

 

Hvis dette ikke skyldes en feil, men er ment å være slik, er det utrolig dårlig design.

 

Huff. Den blir bare for dum...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen steder er det ikke så galt, som f.eks. med "Utforsk Exce", der kun L-en er borte på slutten, men "rtketpla" i overskriften på app-butikken - hva skal det bety? Og det grapset til høyre i skjermbildene, er det begynnelsen på teksten på neste side?

 

Det er for å vise at det er meir ting til høgre, slik at ikkje folk må gjette kor dei skal finne fleire egenskaper. Eg har aldri reagert på det før no, og ærlig talt so reagerer eg ikkje på det no heller...

 

"Exce" er nok ein feil som eg tippar har noko å gjere med den norske oversetjinga.

 

 

 

Tykte du verkeleg at Mango er eit elendig operativsystem berre fordi dei lar overskrifta gå over fleire sider?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Har jeg lest riktig, eller drømmer jeg?

 

  • Ikke mulig å bytte batteriet
  • Kun 8 GB minne
  • Filer må legges til/fjernes via Zune
  • Ikke mulig å benytte ekstra minnekort

 

Dette kan da for h.....e ikke være et htc-produkt. Dette er iPhone på sitt verste. Hvis Nokias nye mobiler, enn si alle andre mango-mobiler, fungerer på samme måte kan Nokia bare legge ned hele mobil-geskjeften. Hjelp! klyp meg i armen og si at det bare var en vond drøm.

Lenke til kommentar

Mango er verre enn jeg trodde på forhånd! Jeg må si jeg ble negativt overrasket over skjermbildene fra Mango. Ikke at jeg hadde tenkt å kjøpe denne telefonen, eller noen annen med Windows Phone, men ærlig talt ... er det virkelig meningen at halve teksten forsvinner ut av skjermbildet? Noen steder er det ikke så galt, som f.eks. med "Utforsk Exce", der kun L-en er borte på slutten, men "rtketpla" i overskriften på app-butikken - hva skal det bety? Og det grapset til høyre i skjermbildene, er det begynnelsen på teksten på neste side?Hvis dette ikke skyldes en feil, men er ment å være slik, er det utrolig dårlig design.

 

Dømmer du kun ut fra skjermbilder? Du burde prøve en wp enhet snarest. Jeg var selv skeptisk, men kommer neppe til å gå over til noe annet. Etter min mening er det det mest strømlinjeformede du kan få på mobilfronten. Har hatt diverse win mob telefoner, en android, samt iphone 4. Nå har jeg en Samsung Omnia 7, har hatt den i ca ett år nå. Mulig det ikke kan se dumt ut, dette fliseopplegget til Microsoft - men fy som det funker. Kort sagt; dette OS'et rocker skikkelig. Alt er selvsagt ikke perfekt, men jeg håper og tror det vil rette seg etterhvert. Til de som klager på manglende støtte for minnekort etc; mye av dette er ikke HTC eller andre produsenters skyld, men skyldes krav fra Microsoft. For min del holder det i massevis, jeg er en kontorist som ikke har bruk for bøttevis av musikk og filmer på mobilen - til det har jeg andre dingser. Kort sagt; Windows Phone anbefales virkelig, og jeg gleder meg til å se hva Nokia hoster opp foruten Lumia. Mye mulig jeg går for Lumia 800 når den er tilgjengelig på mobilfronten.

Lenke til kommentar
Mange får nok en litt småsur smak i halsen når vi nevner nettleseren Internet Explorer. Men når det kommer til mobilverdenen, kan vi trygt si at dette er en både god og rask nettleser.

 

 

Oi oi oi, jeg kjenner jeg får vondt i magen. Dette utsagnet er, hvordan skal jeg si det, noe unøyaktig.

 

1) Windows Mobile 6.x er en del av mobilverdenen.

2) Nettleseren på Windows Mobile 6 er muligens den dårligste nettleseren det er mulig å finne i mobilverdenen.

 

Internet Explorer på Windows Mobile er i en særklasse sammen med Internet Explorer 5 for Mac og første versjon av Safari for Windows, noe som er så i særklasse dårlig at utviklerene skulle vært straffet.

 

Da er det jo fint at Internet Explorer på Windows Phone er bedre, men å påstå at Internet Explorer er et trygt valg i mobilverdenen, er nok å gå litt langt.

Lenke til kommentar

... er det virkelig meningen at halve teksten forsvinner ut av skjermbildet? Noen steder er det ikke så galt, som f.eks. med "Utforsk Exce", der kun L-en er borte på slutten, men "rtketpla" i overskriften på app-butikken - hva skal det bety? Og det grapset til høyre i skjermbildene, er det begynnelsen på teksten på neste side?

 

 

Ser du får mye tyn for denne kommentaren, men jeg liker heller ikke denne delen av grensesnittet. Det er en spenstig designløsning, men det funker ikke for meg. Det føles som støy og søppel og grafiske glitcher.

 

ocd3.jpg?w=250&h=335

 

For de som føler det er noe galt med dette bildet, ville nok det vært en påkjenning å bruke Windows Phone over tid :p

Lenke til kommentar

Da er det jo fint at Internet Explorer på Windows Phone er bedre, men å påstå at Internet Explorer er et trygt valg i mobilverdenen, er nok å gå litt langt.

Du har altså ikke prøvd den.... jeg var også skeptisk. Men den er bra! :)

 

Du siterer min uttalelse om Internet Explorer, så da antar jeg at du snakker om Internet Explorer.

Jeg motsier at Internet Explorer er bra i "mobilverdenen". Jeg har hatt en Windows Mobile-telefon, og den hadde Internet Explorer - i mobilverdenen. Den nettleseren var bæsj.

 

Det er en helt ANNEN nettleser som finnes i Windows Phone, selv om begge heter Internet Explorer og befinner seg "i mobilverdenen". Dermed er det unøyaktig å si at Internet Explorer er en god nettleser "i mobilverdenen". Den jeg bruke var det IKKE.

Lenke til kommentar
Da er det jo fint at Internet Explorer på Windows Phone er bedre, men å påstå at Internet Explorer er et trygt valg i mobilverdenen, er nok å gå litt langt.
Du har altså ikke prøvd den.... jeg var også skeptisk. Men den er bra! :)
Du siterer min uttalelse om Internet Explorer, så da antar jeg at du snakker om Internet Explorer. Jeg motsier at Internet Explorer er bra i "mobilverdenen". Jeg har hatt en Windows Mobile-telefon, og den hadde Internet Explorer - i mobilverdenen. Den nettleseren var bæsj. Det er en helt ANNEN nettleser som finnes i Windows Phone, selv om begge heter Internet Explorer og befinner seg "i mobilverdenen". Dermed er det unøyaktig å si at Internet Explorer er en god nettleser "i mobilverdenen". Den jeg bruke var det IKKE.

 

Du har lagt merke til at du leser en test/omtale av en spesifikk mobiltelefon? Er det ikke da naturlig å tolke utsagnet om nettleseren dit hen at det dreier seg om nettleseren i telefonen som omtales? Jeg klarte i hvert fall ikke å tolke det til nettlesere generelt, og i hvert fall ikke til at det dreide seg om gamle versjoner. Det sies jo til og med at mange vil tenke med gru på "gamle dager". Er forøvrig enig med deg i at på gamle win mobile så var nettleseren ikke noe særlig å skrive hjem om.

Lenke til kommentar

Det er en helt ANNEN nettleser som finnes i Windows Phone, selv om begge heter Internet Explorer og befinner seg "i mobilverdenen". Dermed er det unøyaktig å si at Internet Explorer er en god nettleser "i mobilverdenen". Den jeg bruke var det IKKE.

Aha, jeg forstår poenget ditt. Det selges riktignok Windows Mobile-telefoner enda, men det gjøres nok ikke så mye lenger. Så jeg hadde ikke bekymret meg så mye om det.

Nettleseren i Windows Mobile var "bra" i 2005, men da var alternativet i hovedsak WAP...

Lenke til kommentar

Da ser dere jo begge poenget, flott.

 

Dette er en omtale av en spesifikk mobiltelefon, men her sies det "i mobilverdenen", ikke "på denne telefonen". Dermed blir påstanden unøyaktig, siden den 100% passer på IE @ Windows Mobile-telefoner, som altså fortsatt er i salg. Det gjør bare vondt å se den påstanden brukt så lett og ledig når vi stakkars WinMo-offer såvidt har klart å legge denne smertefulle tiden bak oss. ;)

Lenke til kommentar

Dette er en omtale av en spesifikk mobiltelefon, men her sies det "i mobilverdenen", ikke "på denne telefonen". Dermed blir påstanden unøyaktig, siden den 100% passer på IE @ Windows Mobile-telefoner, som altså fortsatt er i salg. Det gjør bare vondt å se den påstanden brukt så lett og ledig når vi stakkars WinMo-offer såvidt har klart å legge denne smertefulle tiden bak oss. ;)

Dette er egentlig ikke et problem i det hele tatt.

 

De som tror "Internet Explorer" er en så generell betegnelse "i mobilverdenen" at den dekker de gamle operativsystemer også, fortjener egentlig ikke bedre... ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...