Gå til innhold

Russetiden gått for langt?


Anbefalte innlegg

Er helt enig i dette, russefeiringen blir melka noe helt latterlig, en gang i tiden så kjøpte man seg kjeledress og russelue og koste seg. Nå er det et sykt press om å kjøpe alt, være med på alt og en massive aura av douchebag rundt det hele.

 

Jeg var russ langt oppe i nordnorge og der vil jeg si at feiringen var mer "tradisjonell", joda for all del jeg brukte en del penger på feiringa jeg å, men klarte meg lenge med russelua, buksa og en genser.

 

og selv om at jeg gjerne kunne tenkt meg å tatt turen til tryvann, stavanger eller lillehammer så var jeg på treff i harstad, ja harstad..... :p og det var en veldig bra helg, fyll, fanteri og mye morro uten at det kosta ei nyre og ei arm.

 

Skolen jeg gikk på var i ei lita bygd og det var langt til de andre skolene i området, vi snakker fler timer med bil men vi som var russ hang mye sammen, ble mye fest og morro og vi herja noe fryktelig med de på 1. og 2. trinn til tider.

 

tror nok gjerne at jeg brukte 10 000 på hele den feiringa (fra 1. til 17. mai) ikke fra 1. april eller hva faen de har starta med i østlandsområdet for å få tid til å klemme inn fler fester og fler muligheter til å loppe russen for penger.

 

Synes kanskje i ettertid at jeg brukte litt vel mye penger, men koste meg såpass mye i de 17 dagene at det var helt klart verdt det.

 

sats heller på en mer tradisjonell feiring ;) jobb og bruk penga du samler opp over 3 år på vgs til andre ting, ingen vits i å slave i 3 år for å ha 17 dager i en dyr buss utkledd i "custom" russeklær som du kommer til å rasere uansett uten å huske stort av det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, russetiden gikk jeg faktisk i kraftig pluss, smart som jeg er. Tror ikke det passer seg å si hvordan (i fare for å bli oppfattet som ekstremt umoralsk), men kan vel nevne at enkelte tar de utroligste beslutningene når de har fått i seg litt. :wee:

Lenke til kommentar

Hvor mye penger de som har buss osv. bruker bryr jeg meg ikke om, fordi de fleste av dem kommer til å angre i etterkant når de finner ut at de faktisk har brukt såpass mye penger på noe som varer i en måned :p

 

Det som egentlig plager meg litt er hvordan de som driver arrangementene skal melke så mye penger som bare mulig fra russen! Før i tiden (uten å oppgi kilder) ble f.eks. vrengefesten og russedåpen holdt på større plasser hvor russen samlet seg og hadde det gøy med egen musikk osv. Nå skal absolutt alle russetreff være store arrangementer på størrelse med festivaler men verdenskjente DJ's og artister. Da blir selvfølgelig billettprisen høy.

 

Om ikke det skulle være nok nå skal russestyrene selge billetter til disse arrangementene i slike "pakker" hvor du får med mange andre arrangementer bare for å presse prisen opp. Ofte hvis man ikke kjøper disse pakkene får man ikke deltatt eller må betale enda mer. Jeg skjønner at Tryvann, Stavanger og Lillehammer skal være stort, men nå gjelder det nesten alt av russe-arrangementer.

Lenke til kommentar

Advarsel? Hvis man har det gøy og er klar over hva man ønsker å bruke pengene på så bør jo det være opp til hver enkelt. Hvorfor skal man "advare" mot dette? Man er jo fullt klar over hva man gjør.

 

Ja, barn og ungdom er kjent for å "være fullt klar over hva de gjør".

 

Eller, vent litt..

Lenke til kommentar

Det er bortkastede penger, og det er opphypet mer enn noe annet jeg ihvertfall har kjennskap til.

 

Kjenner jeg noen som angrer? Nope. Kjenner ingen som har brukt >20 000 på russetiden alt i alt da, så kan ikke utale meg på vegne av de som bruker 25 000 - 75 000. Har vanskelig for å tro at de angrer seg heller.

 

Bruker en del penger på russetiden i år selv og har for lengst godtatt at det er idiotisk, men kommer garantert ikke til å angre for det. Russetiden er virkelig et testament til hvor bra vi faktisk har det i Norge. Man kan ødsle bort en liten formue på 17 dager og deretter gå rett tilbake til life as usual som om ingenting har hendt og helt uten baktanker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, russetiden gikk jeg faktisk i kraftig pluss, smart som jeg er. Tror ikke det passer seg å si hvordan (i fare for å bli oppfattet som ekstremt umoralsk), men kan vel nevne at enkelte tar de utroligste beslutningene når de har fått i seg litt. :wee:

 

Jeg gjetter at du enten kjørte pirattaxi eller prostituerte deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...