Gå til innhold

Den store Black Friday 2011-tråden. Tips her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du blir så ekstremt skuffet av dette, så kan ikke du heller ha mange gleder i livet...

 

Jeg skjønner ikke hvorfor dere forventet store rabatter fra Apple?

For min del hadde jeg blitt fryktelig overrasket hvis det hadde skjedd. Tidligere har jeg sett flere nettbutikker som kjører store rabatter som har satt prisene opp et par dager i forveien, for deretter å gi en heftig rabatt. Litt misvisende og faktisk heller ikke store rabatten i forhold til normalpris.

 

Yes, jeg er ekstremt skuffet over dette. Og mener du at jeg ikke har mange gleder i livet som følge av det, så vær så god.

Men saken er som følger: Apple (& co) reklamerer med at dette blir en STOOOR dag med store rabatter. Da bygger man seg opp forventninger. Kanskje kan man gjøre et kupp på noe man ønsker seg, spesielt ettersom Apple-produktene i utgangspunktet er meget høyt priset. Man vet samtidig at Apple opererer med enorme marginer på det de selger, og de setter seg selv i en slags monopolsituasjon slik at de unngår å justere prisingen av sine produkter i tråd med konkurransen. Dette ser du jo på hvordan Mac'ene etc holder seg på samme pris fra de legges på markedet til de erstattes av neste generasjon (med noen ytterst få unntak).

 

Da har man all grunn til å anta at Apple vil gi skikkelige tilbud på denne ene dagen i året som man oppfordres til å glede seg så enormt til.

 

Hadde Apple vært en aktør som opererte med ørsmå marginer i et marked med knallhard konkurranse (som typiske webshop'er etc) kunne man selvsagt forstått at de ikke har all verdens å gå på. Men Apple er i en særstilling. De tjener enormt med penger, de har skyhøye marginer, og all mulig grunn til faktisk å kunne gjøre dette til en dag med virkelig gode tilbud. Når disse tilbudene da uteblir, og alt Apple gir er noen ørsmå prosenter, er man i sin fulle rett til å være meget skuffet.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg er spesielt imponert over timestilbudene til MPX i går eller fredags-prisene til Komplett og NetShop i dag. Det er et par gode tilbud, men jevnt over ikke så mye spesielt. Apple-rabattene var jo en vits.

 

Mer imponert over Elkjop.no's "prispressere" hver søndag. Ikke alltid man finner noe fristende der, men tilbudene er gjerne ekstreme, og det er vitterlig hver søndag uten at de gjør så enormt stor sak ut av det.

Lenke til kommentar

Mye opphypa støy for ingenting ;) Men ypperlig anledning for butikkene til å få solgt ut noen av de støvete hyllevarmerene. Tilbudene er stort sett ellers ikke større enn de butikkene har hver uke hele året. Eplebutikkenes tilbud er patetiske som alltid, men menigheten biter vel blindt på igjen.

 

For de som virkelig vil ha noe billigere enn de vanlige tilbudene som finnes hver uke: Vent og kjøp til etterjulssalget - da snakker vi om virkelige tilbud.

 

Tor

Lenke til kommentar

Mye opphypa støy for ingenting ;) Men ypperlig anledning for butikkene til å få solgt ut noen av de støvete hyllevarmerene. Tilbudene er stort sett ellers ikke større enn de butikkene har hver uke hele året. Eplebutikkenes tilbud er patetiske som alltid, men menigheten biter vel blindt på igjen.

 

For de som virkelig vil ha noe billigere enn de vanlige tilbudene som finnes hver uke: Vent og kjøp til etterjulssalget - da snakker vi om virkelige tilbud.

 

Tor

 

Jeg vet ikke helt om jeg vil si det er å "bite på blindt", skal man ha ett apple-produkt, så er det nesten aldri tilbud å snakke om, neon hundre er jo mer enn 0, og helt fint å "bite på", om det er det produktet man vil ha. Innen Databransjen er det jo ogte ikkes å voldsomme januarrabatter heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

For de som virkelig vil ha noe billigere enn de vanlige tilbudene som finnes hver uke: Vent og kjøp til etterjulssalget - da snakker vi om virkelige tilbud.

 

Tor

 

Sier meg enig. Alt som skal i eget hus blir nok ikke handlet før etter julestriden er over, bare småskuffet over mangelen på spennende julegaver med studentpris ;-)

Lenke til kommentar

For de som virkelig vil ha noe billigere enn de vanlige tilbudene som finnes hver uke: Vent og kjøp til etterjulssalget - da snakker vi om virkelige tilbud.

 

Tor

 

Sier meg enig. Alt som skal i eget hus blir nok ikke handlet før etter julestriden er over, bare småskuffet over mangelen på spennende julegaver med studentpris ;-)

Studentpris? Hvis man er småfattig student (etter norsk standard - i forhold til mange andre land er det det samme som rik student): Må man absolutt kjøpe noe? Hvor er oppfinnsomheten blitt av? Strikk sokker eller skjerf av restegarn eller snekre fuglekasser av plankbiter man kan få gratis både her og der. Eller tegn et selvportrett i motvind.

 

Garantert mye mer spennende med personlige gaver enn noe skrot fra en nettbutikk.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Studentpris? Hvis man er småfattig student (etter norsk standard - i forhold til mange andre land er det det samme som rik student): Må man absolutt kjøpe noe? Hvor er oppfinnsomheten blitt av? Strikk sokker eller skjerf av restegarn eller snekre fuglekasser av plankbiter man kan få gratis både her og der. Eller tegn et selvportrett i motvind.

 

Garantert mye mer spennende med personlige gaver enn noe skrot fra en nettbutikk.

 

Tor

 

Fattig student/rik student. Meningene er mange.

 

Om jeg kunne strikket ville det vert helmax, hadde jeg hatt tilgang til noen planker og spiker hadde det vert toppers. Personlige gaver er gøy å gi til bestemødre, mens det derimot blir barnslig å gi en hjemmemalt tegning til mor når en er blitt 22 år. Eventuelt et dårlig forsøk på å strikke et skjerf, som bare blir trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er en 'lame' artikkel.

Å konstatere at det er noe som heter Black Friday, og så be leserne gi tips om supre tilbud, så vil artikkelforfatteren oppdatere artikkelen?

Hør, mange av de store og kjente butikkene i USA har for lengst annonsert sine Black Friday tilbud, som de gjør opp til 2 uker i forveien. Alt HW.no behøvde gjøre for å gi leserne en ytelse i form av god gammeldags research er å finne de beste tilbudene fra butikker som faktisk shipper til Norge. Det er dette som er krevende for norske lesere, og som en journalist faktisk kunne hjulpet med.

 

Men å oppfordre lesere til å liste gode tilbud kvelden før, og så vente til langt ut på dagen med å oppdatere er latterlig, lavmåls journalistikk av typen vi forventer på itavisen.no men ikke her - dere kan bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...