Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Tørrhoste

Drugstar Genius

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har vist blitt så uheldig at jeg har fått tørrhoste får 2 dager sider og er nærmest helt umulig å få sove, halsen er så tett at jeg sliter med å drikke og spise og klarer heller ikke å røyke men det er jo positivt på en måte :p Noen som har noen tips ? Skal til legen imorgen

Endret av Vivarin
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Få deg en flaske Cosylan hos legen, hostesaft som virkelig gjør underverker. Har bestandig en stående i kjøleskapet som jeg tar en skje fra når jeg merker at det begynner å tette seg i halsen, stort sett bra igjen dagen etterpå :)

En annen litt mindre medisinsk metode jeg bruker som fungerer bra er å gurgle et kjeft med Drambouie før jeg legger meg, frisk og fin dagen etterpå. (Gitt at du har rundet 20 år da ;) )

Endret av Nemaid
  • Liker 2
Skrevet

Mat og drikke som gjør deg slimete i svelget (f.eks melk) er godt når du har tørrhoste. IFA-pastiller funker veldig bra.

Få deg en flaske Cosylan hos legen, hostesaft som virkelig gjør underverker. Har bestandig en stående i kjøleskapet som jeg tar en skje fra når jeg merker at det begynner å tette seg i halsen, stort sett bra igjen dagen etterpå :)

En annen litt mindre medisinsk metode jeg bruker som fungerer bra er å gurgle et kjeft med Drambouie før jeg legger meg, frisk og fin dagen etterpå. (Gitt at du har rundet 20 år da ;) )

Det er nok spriten heller en Cosylan som tar forkjølelsen. Cosylan er bare hostedempende. Virkestoffet i Cosylan er morfin. Opiater er hostedempende, så du kan også ta f.eks en halv Paralgin Forte om du ikke har hostesaft tilgjengelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...