Gå til innhold

Google, Facebook og eBay advarer mot ny nettlov


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvis dette bare er ment å beskytte firmaers eller folks opphavsrett til musikk, bøker mm., og forhindre at Kaptein Sortebill's pirater ulovlig legger ut slikt kopibeskyttet materiale på www, så er jeg faktisk tilhenger av SOPA. Jeg er feks. ikke tilhenger av at noen 'pirater' skal kunne kopiere en film, en bok, eller en CD og legge dette ut på WWW slik at hvem som helst kan laste dette ned (uten å betale de som har rettten til materialet). I den fysiske verden kalles slikt for tyveri. Hvorfor skal andre regler gjelde på INTERNET?

Lenke til kommentar

Hvis dette bare er ment å beskytte firmaers eller folks opphavsrett til musikk, bøker mm., og forhindre at Kaptein Sortebill's pirater ulovlig legger ut slikt kopibeskyttet materiale på www, så er jeg faktisk tilhenger av SOPA. Jeg er feks. ikke tilhenger av at noen 'pirater' skal kunne kopiere en film, en bok, eller en CD og legge dette ut på WWW slik at hvem som helst kan laste dette ned (uten å betale de som har rettten til materialet). I den fysiske verden kalles slikt for tyveri. Hvorfor skal andre regler gjelde på INTERNET?

 

Det er jo sopa som er "andre regler", at man er skyldig til man kan motbevise uskyld gjelder ikek andre steder, hvorfor skal det gjelde på nett?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Hvis dette bare er ment å beskytte firmaers eller folks opphavsrett til musikk, bøker mm., og forhindre at Kaptein Sortebill's pirater ulovlig legger ut slikt kopibeskyttet materiale på www, så er jeg faktisk tilhenger av SOPA. Jeg er feks. ikke tilhenger av at noen 'pirater' skal kunne kopiere en film, en bok, eller en CD og legge dette ut på WWW slik at hvem som helst kan laste dette ned (uten å betale de som har rettten til materialet). I den fysiske verden kalles slikt for tyveri. Hvorfor skal andre regler gjelde på INTERNET?

 

Åååh, herregud.

 

Tulling.

Lenke til kommentar
lurer på hvor mange av stemmene i senatet som er kjøpt av film industrien... sikkert mesteparten.. at usa's regjering er korrupt til beinet er jo ikke akurat nyheter... det samme gjelder usa's ønske om verdens dominasjon...
Er det ikke det det Amerikanske politiske systemet går ut på, at lobbyistene jkøper seg stemmer i senatet

 

http://www.opencongress.org/money_trail

 

Gå ned til Lawyers & Lobbyist, og sjekk 'Lobbyists & Public Relations'...

 

Jeg hadde hvert fall stolt på at min representant, som mottok 2 500 000 kr fra lobbyister, tok det riktige valget....

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

 

http://www.opencongress.org/money_trail

 

Gå ned til Lawyers & Lobbyist, og sjekk 'Lobbyists & Public Relations'...

 

Jeg hadde hvert fall stolt på at min representant, som mottok 2 500 000 kr fra lobbyister, tok det riktige valget....

 

Blir nok enda mer når man plusser på de beløpene som er kategorisert under andre overskrifter, som film, musikk og publisering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...