Gå til innhold

Kommentar: – Ultrabook er et rumpespark i milliardklassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du var ikke våken? Siden du sitter på nå har f.eks omtalt X300 i flere omganger, test her: http://www.hardware.no/artikler/lenovo_thinkpad_x300/50444

Fra konklusjonen:

 

"Lenovo Thinkpad X300 har skapt store overskrifter og det er ikke ufortjent. Maskinen er rett og slett et imponerende håndtverk. Den er solid som hvilken som helst annen Thinkpad, den er tynnere enn dem alle, og er en av de aller letteste maskinene som bærer Thinkpad-navnet."

 

Gudene vet, er ikke på laptop leting for tiden, så har ikke peiling.

Har vel ikke mye mer å si enn at jeg tviler på det den er "sol som hvilken som helst annen thinkpad", da Lenevo Thinkpaddene er mindre solide enn de IBM lagde.

 

 

Var ikke Adamo mye dyrere da?

Lenke til kommentar

javas: Så hvorfor har jeg aldri hørt om noen av de laptopene du nevner?

Var de for dyre? Fore tunge? Umulig å få tak i?

 

 

Fordi amobil aldri nevnte disse eller fordi du kanskje ikke kunne se noe annet enn det apple viste deg? Apple er mainstram, in fact frontstream, så det er ikke din feil.

 

Men herregud, er det ingen som følger med engadget eller cnet?

Endret av javas
Lenke til kommentar

Skal slenge meg på att dette var en godt skrevet artikkel.

 

Den trekker frem mange positive fakta om Apple, og forsåvidt står disse godt plantet i sannhet.

 

Men når det kommer til det å slå ned på konkurentene (eller mangelen på disse), og allt som ikke er apple MBA, så feilier artikkeleng ganske grådig.

 

Jeg tror vi kan konkludere med fakta fra postene som har kommet frem her, att;

Apple MBA var ikke *først* -DVS, den første modellen møter jo ikke akkurat kriteriene til Intels "ultrabook" standard. Og om vi skal være fleksible nok til å ta med den første MBA, så er det talløse andre modeller fra andre produsenter som er like nærme standarden, men kom ut *FØR* MBA

Om den er "penest", eller "best" er helt subjektivt og kan ikke brukes som avgjørende fakta, og om den er tynnest, så er det bare å begynne å måle på modellene som er nevnt her i tråden.

 

Om da diskusjonen blir att artikkelen er om Intel sin standard, blir det for søkt å si att noen er best (vinner), om det kun er en modell som kvalifiserer til å være med i konkurransen.

 

Og det å påstå att ingen andre produsenter har alternativer til MBA, eller ikke negang har prøvd er jo og et komplett sleivskudd rett i egen fot, da alternativene er der i fleng, men de er kanske ikke direkte kopier av MBA når det kommer til nøjaktig tykkelse, funksjoner, pris eller størrelse.

 

Litt som å si det ikke er noe alternativ bil til en audi. Enda både opel, mazda, bmw, mercedes, fiat, renault, citroen, peugot, og fler andre har laget ganske like biler. men de har ikke akkurat de samme dimensjonene elelr prisene, så da gjelds de ikke?

 

 

Så om enn det er ett godt stykke forfatterskap, så forstår jeg godt att folk blir kvalme og kaller artikkelen noe vel fokusert på religionen til "apple fanboys", når en leser hva som faktisk ponegteres, og hvordan det blir satt opp som glorifisering av ett originalt, men på ingen måte fantastisk produkt, og en komplett naiv ignoranse for att det ikke finnes noe annet som kan konkurere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da fikk du med deg den viktigste delen av innlegget. Vil si det motsatte er sant forresten, at du er en kunnskapsløs blodfan av Thinkpad. Har selv hatt flere Thinkpads i forbindelse med jobb, og de er svære, tunge, stygge (hallo samme design som i 1992) og fulle av crapware.

 

Blodfans forherliger søppelprodukt. Jeg bytter ut min Macbook Air med noe annet så snart det kommer noe bedre, uavhengig av produsent.

 

"benchmark for bærbare datamaskiner" lol, det er en industri-dinosaur ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Stort sett meningsløst å svare her, men what the hell:

Om du klager på designet har du misforstått poenget med Thinkpad. Det er verktøy, ikke leketøy med blå lys i alle himmelretninger og shiny plast. De er hverken store eller tunge om du ser på X-serien (som er det vi diskuterer i tråden). Tester av PCene pleier ikke klage på at Lenovo pakker den med for mye sjit fra fabrikken, men ser det poenget, jeg vil også velge selv hva som skal være installert av ekstratjafs fra fabrikanten.

 

Og vi er helt enige om at blodfans forherliger søppel, men jeg vet ikke om noen som synes Thinkpads er søppel etter at de har forstått at PCene er et verktøy for bedriftsmarkedet og ikke leketøy for jentebruk.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Da fikk du med deg den viktigste delen av innlegget. Vil si det motsatte er sant forresten, at du er en kunnskapsløs blodfan av Thinkpad. Har selv hatt flere Thinkpads i forbindelse med jobb, og de er svære, tunge, stygge (hallo samme design som i 1992) og fulle av crapware.

 

Thinkpads, så konservativt design som overhodet mulig og det funker. Mye heller det enn minimalist-jålete Apple.

Endret av karl-wilhelm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...