Gå til innhold

Apple ruster opp med iTunes Match


Anbefalte innlegg

Spotify leverer i tillegg høyere kvalitet (320kbit Ogg/vorbis).

 

Regner med du glatt stiller opp på ABX-test angående lydkvalitetsforskjellen?

Med det resonnementet, hvorfor velge 256 framfor 255 kbps, 255 framfor 254 osv.? Du vil alltid kunne gå ett hakk ned, uten å høre forskjell, selv om den er der.

 

Hvorfor ikke velge bort det med dårlig kvalitet? Hifi-systemer blir bedre og billigere. Det er ikke usannsynlig at man tilslutt vil få et lydsystem som avslører komprimeringsartifakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spotify leverer i tillegg høyere kvalitet (320kbit Ogg/vorbis).

 

Regner med du glatt stiller opp på ABX-test angående lydkvalitetsforskjellen?

Med det resonnementet, hvorfor velge 256 framfor 255 kbps, 255 framfor 254 osv.? Du vil alltid kunne gå ett hakk ned, uten å høre forskjell, selv om den er der.

 

Hvorfor ikke velge bort det med dårlig kvalitet? Hifi-systemer blir bedre og billigere. Det er ikke usannsynlig at man tilslutt vil få et lydsystem som avslører komprimeringsartifakter.

 

Filstørrelsen blir mer praktisk når man ikke overdriver lydkvaliteten...

 

PS: Komprimeringsfeil kommer ganske tydelig frem som det er (sqriiek-bling-pong!)

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Mens Spotify har et ubrukelig musikkarkiv. Gidder ikke betale 100kr/mnd for en tjeneste som ikke har halvparten av musikken jeg hører på en gang. Bruker heller et par hundre kroner i måneden på musikk fra iTunes - hvor jeg vet at musikken jeg hører på ikke plutselig forsvinner. Streaming er kult nok det, men det forutsetter at musikken faktisk finnes på de aktuelle tjenestene. Noe den ikke gjør i dag.

 

Haha, dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Greit, de har ikke Metallica eller Beatles, ikke at jeg bryr meg om de to. Litt synd de ikke har Zeppelin eller mer av Dylan, men til tross for det har Spotify et hinsides stort utvalg av "undergrunnsmusikk" og de aller fleste større artister jeg hører på. Om det er noe de ikke har laster jeg det ner og spiller det av gjennom Spotify i mine vanlige playlister, null stress.

 

Spotify leverer i tillegg høyere kvalitet (320kbit Ogg/vorbis).
Regner med du glatt stiller opp på ABX-test angående lydkvalitetsforskjellen?
Med det resonnementet, hvorfor velge 256 framfor 255 kbps, 255 framfor 254 osv.? Du vil alltid kunne gå ett hakk ned, uten å høre forskjell, selv om den er der. Hvorfor ikke velge bort det med dårlig kvalitet? Hifi-systemer blir bedre og billigere. Det er ikke usannsynlig at man tilslutt vil få et lydsystem som avslører komprimeringsartifakter.

 

Nettopp. Når jeg har investert flerfoldige tusen kroner i skikkelig hodetelefonutstyr vil jeg ha best mulig kildemateriell, så hvorfor betale MER for noe som er dårligere? I tillegg nevner Twinflower filstørrelse, er ikke halve poenget med skybaserte musikktjenester at de ikke lagres fysisk på disken din? Lydkvalitet kommer definitivt før filstørrelse for min del nå som hdd-prisene er så lave. Bare det at det går gjennom iTunes er igrunn nok for meg til å holde meg unna.

Endret av josteinr
Lenke til kommentar

Haha, dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Greit, de har ikke Metallica eller Beatles, ikke at jeg bryr meg om de to. Litt synd de ikke har Zeppelin eller mer av Dylan, men til tross for det har Spotify et hinsides stort utvalg av "undergrunnsmusikk" og de aller fleste større artister jeg hører på. Om det er noe de ikke har laster jeg det ner og spiller det av gjennom Spotify i mine vanlige playlister, null stress.

Fint at Spotify passer til dine behov da. :)

 

For min del er det dealbraker at Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles og Metallica mangler. Har stortsett all den musikken fra før av på CD eller i iTunes - sammen med all den andre musikken jeg hører på, som i større eller mindre grad er å få tak i på Spotify. iTunes Match vil være et bedre tilbud for min del enn streamingtjenester, nettopp fordi jeg allerede eier veldig mye av musikken jeg hører på. Å drive å legge inn egen musikk i Spotify blir merarbeid i forhold til å bruke iTunes - jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Nettopp. Når jeg har investert flerfoldige tusen kroner i skikkelig hodetelefonutstyr vil jeg ha best mulig kildemateriell, så hvorfor betale MER for noe som er dårligere? I tillegg nevner Twinflower filstørrelse, er ikke halve poenget med skybaserte musikktjenester at de ikke lagres fysisk på disken din? Lydkvalitet kommer definitivt før filstørrelse for min del nå som hdd-prisene er så lave. Bare det at det går gjennom iTunes er igrunn nok for meg til å holde meg unna.

 

Jeg nevner filstørrelse fordi det må overføres uansett. Og ved streaming må det overføres hver gang.

iTunes Match lar deg iallefall lagre musikken lokalt slik at overføringen er et engangstilfelle (dette er vel mulig for spotify også, eller?)

 

(Og uten å invitere en til håpløs HIFI-diskusjon, så vil jeg påstå at ørene dine er det svakeste leddet når du har investert flere tusen i hodetelefoner)

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...