Gå til innhold

Minecraft er «ferdig» (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nettopp det jeg ikke skjønner. Hvis det er så jævla bra, hvorfor har de lagd det så sinnsvakt styggt?

Jeg har spillt dataspill i nesten 30år men har tilgode å se noe så jævlig som Minecraft.

 

Et spill må ikke se kjempe bra ut for å være bra. Du burde ikke si noe om det hvis du ikke har spilt det i litt lenger tid. Er utrolig mye morro man kan drive med / lage.

Lenke til kommentar

Hvis de prioriterer bort grafikk fra et dataspill så burde de gå over til å produsere brettspill med terninger og papirpenger.

 

Jeg er rimelig sikker på at det er mange som meg som ikke vil ta i spillet med ildtang pga av utseende eller mangel på utseende, og det vil gjøre at spillet aldri vil utnytte det fulle inntjeningspotensialet, og det er i mine øyne en logisk brist hvis man skal leve av å produsere spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de prioriterer bort grafikk fra et dataspill så burde de gå over til å produsere brettspill med terninger og papirpenger.

 

Jeg er rimelig sikker på at det er mange som meg som ikke vil ta i spillet med ildtang pga av utseende eller mangel på utseende, og det vil gjøre at spillet aldri vil utnytte det fulle inntjeningspotensialet, og det er i mine øyne en logisk brist hvis man skal leve av å produsere spill.

 

Mtp. på at de har 4 millioner registrerte betalende spillere, og 16 millioner registrerte brukere (det er da inkl. de som har spilt gratisversjonen), så er det vel tydeligvis noe som fenger, tror du ikke? I tillegg er det et enorm spillmiljø rundt dette, noe du ser hvis du f.eks sjekker ut Mest sette videoer per dag på YouTube (du vil nesten alltid se en eller annen Minecraft-video). For all del, det er kanskje ikke noe for alle, men man må jo annerkjenne at det faktisk er noe som fenger der.

 

Jeg kan sikkert ramse opp hundrevis av spill som jeg f.eks vet er bra, men som jeg ikke liker. Starcraft 2 f.eks. Fantastisk spill, men jeg liker ikke å spille det.

 

Og tro det eller ei, dette spillet drar enorm av ressurser av en datamaskin; mye mer enn du nok tror. Hva er det størrelsen på verden er igjen? 8x størrelsen på jordkloden? Husker ikke helt, men det er som sagt enorm mye generering som foregår.

Når det skal sies, så er det moddingmiljøet som trekker mest opp for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis de prioriterer bort grafikk fra et dataspill så burde de gå over til å produsere brettspill med terninger og papirpenger. Jeg er rimelig sikker på at det er mange som meg som ikke vil ta i spillet med ildtang pga av utseende eller mangel på utseende, og det vil gjøre at spillet aldri vil utnytte det fulle inntjeningspotensialet, og det er i mine øyne en logisk brist hvis man skal leve av å produsere spill.

 

Du kan gjøre grafikken en god del bedre med høyoppløst texture-pack og ikke minst mods, f.eks water-shader som gir utrolig pen refleksjon i vann! sphax pureBD er også en fin texture-pack imo

Lenke til kommentar

Jeg har kikket på tråder om Minecraft og skjønner ikke fasinasjonen noen har for dette "spillet".

Utseendemessig så ser det ut til at det er utviklet av 5åringer. Jeg får vondt i øya av det. :dontgetit:

 

Og allerede her vil alle som liker Minecraft peke på et problem med påstanden din; Du har ikke prøvd spillet selv, og vil derfor ikke forstå.

The Escapist : Zero Punctuation sa det relativt bra i sin anmeldelse av spillet "...so I started flattening out the courtyard, the next thing I knew 9 hours had passed...", og det var når han bare ønsket å teste spillet.

 

Ca. ett år siden jeg spilte det sist. Hva har skjedd av forbedringer/forandringer det siste året?

 

Herifra og opp resten av siden har skjedd det siste året: http://www.minecraft...al_Mode_Release

Kort oppsummert: Flere mobs, bedre mob-AI, flere ting du kan crafte, flere ting du kan mine og massivt med bugfixes, særlig for multiplayer.

Når det gjelder 1.0 som kommer til helga vil det også være bruk av Experience som man får ved å drepe mobs, samt en "slutt" på spillet, slik at det ermulig å "oppnå" noe mer enn å bygge ting.

 

Etter det jeg kan se, ingenting. Det ser fremdeles ut som et produkt fra Bukkene-Bruse gruppa til sønnen min i barnehagen. :thumbdown:

Det er nettopp det jeg ikke skjønner. Hvis det er så jævla bra, hvorfor har de lagd det så sinnsvakt styggt?

Jeg har spillt dataspill i nesten 30år men har tilgode å se noe så jævlig som Minecraft.

 

Grafikken har oppdatert seg til en viss grad over det siste året, det mest merkbare er kanskje lys-oppgraderingene.

Ellers er det verdt å nevne at spillet i utgangspunktet kun ble utviklet av 1 person, og den ene personen var en programmerer, ikke grafisk designer. Uten at jeg veit helt sikkert hva du mener er så forferdelig med grafikken vil jeg påpeke at det er et poeng at alt i spillet er bygget opp med firkanter/terninger, teksturene som brukes vil jeg anta er valgt å ha i lav oppløsning for en slags retro følelse, og disse kan som nevnt av andre her byttes ut for de som ønsker det.

Hvis du har spilt dataspill i nesten 30 år, så antar jeg at det du sier er noe overdrevet. Selvsagt er ikke grafikken "neste-generasjon", og den baserer seg ikke på masse detaljer og realistisk utseende, men det betyr ikke nødvendigvis at den er stygg/jævlig.

 

Tror det hadde krevd alt for mye av maskinen om det hadde hatt bra grafikk.

Tipper også det ikke har blitt prioritert, det er vell bare Notch som utvikler spillet alene(?).

 

At det krever mye av maskinen er vel i dette tilfellet et dårlig argument. At Minecraft krever så mye som det gjør er et resultat av "dårlig" eller lite optimalisert kode, vi har jo utallige spill med bedre grafikk som ikke krever like mye.

Men ja, det var i utgangspunktet kun 1 person som utviklet spillet helt alene, og det kan også ha blitt nedprioritert, særlig med det antallet tekstur-pakker som har blitt laget av andre.

 

Hvis de prioriterer bort grafikk fra et dataspill så burde de gå over til å produsere brettspill med terninger og papirpenger.

 

Jeg er rimelig sikker på at det er mange som meg som ikke vil ta i spillet med ildtang pga av utseende eller mangel på utseende, og det vil gjøre at spillet aldri vil utnytte det fulle inntjeningspotensialet, og det er i mine øyne en logisk brist hvis man skal leve av å produsere spill.

 

For det første, så må jeg si som noen andre her alt har sagt, spillet har solgt over 4 millioner "kopier", å påstå at han/de har gjort en kjempefeil og tapt masse på det virker rart. Han som laget spillet har blitt rik, fått/startet sitt eget firma og blitt kjendis, vil si det er langt mer enn de fleste spillutviklere kan ønske seg.

At dataspill-spillere som legger vekt på grafikk ikke liker spillet virker bagatellmessig i sammenlikning.

Endret av Thorbear
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, jeg er nå rimelig sikker på at hadde det sett ut som et spill fra 2011 så hadde han solgt 20millioner eksemplarer istedenfor 4. Min mening selvfølgelig men jeg tror nok at dere ser poenget.

 

Det er mye man kan gjøre med grafikken til minecraft:

 

(Personlig skulle jeg ønske at noen av de beste mod'ene fikk offisiel støtte av mojang)

 

Water-shader mod:

http://www.youtube.com/watch?v=Drio2siPRJc

 

High-Definition texture og glsl-shader :

Endret av DeepW
Lenke til kommentar
Hvis som har spillet en stund, får vi de nye oppdateringene og den ferdige versjonen også? Eller må vi kjøpe det?
Det lurer jeg også på, for et par måneder siden, så stod det at det var 15% på full version visst jeg pre-buya det.. Men nå kommer det ikke opp noe, så jeg tror faktisk at visst du har bruker fraførav, eller at du har kjøpt beta, alpha ellerva du har kjøpt, så skal du nokk få full version gratis :p

 

Det dere har betalt for er en forhåndsbestilling med tilgang til alpha/beta mens dere ventet. De 15% det snakkes om er det man har spart i forhold til prisen som blir satt når "endelig utgave" kommer for salg.

Lenke til kommentar

Nja, jeg er nå rimelig sikker på at hadde det sett ut som et spill fra 2011 så hadde han solgt 20millioner eksemplarer istedenfor 4. Min mening selvfølgelig men jeg tror nok at dere ser poenget.

Hele konseptet dreier seg jo om å flytte på disse blokkene med jord, stein og så videre. Hvordan ser du for deg at det skulle fungere om verdene så ut som i Skyrim?

Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg ikke skjønner. Hvis det er så jævla bra, hvorfor har de lagd det så sinnsvakt styggt?

Jeg har spillt dataspill i nesten 30år men har tilgode å se noe så jævlig som Minecraft.

 

Gjør deg selv og alle en tjeneste...kjøp spillet og selv om du dømmer det sønder å samens hold ut i et par dager hvor du prøver å leve deg litt inn i Minecraft universet. Evnt gå online med noen...ingenting er som å bygge en verden fra bunnen av med andre...oppdage hva som skjuler seg i jordens mørke samens.

 

Jeg er 33år og skrek som ei lita jente så høyt at venner via Skype lurte på om jeg ble missbrukt.....men det var bare en creeper som kom snikende i mørket mens jeg var opptatt med å hakke litt. konservativ_woot.gif

 

Det å bygge noe ut ifra fantasien din å se det reise seg er en spesiell opplevelse....wub.gif

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke om gameplayet er verdens beste, det er rett og slett så latterlig styggt at jeg ikke orker å se på skjermdumpene mer enn noen sekunder av gangen.

 

Transport Tycoon og Railroad Tycoon er litt i samme bane men de har klart å lage en spillverden som ser sjarmerende ut i forhold. Det er jo også gamle spill, og hvis de hadde kommet ut i år så hadde sett helt annerledes ut fordi utvikleren har skjønt at det faktisk går ann å få til med den teknologien de hadde til rådighet.

 

Det dere utviser er en feilslått empati med en utvikler som tydeligvis ikke ser at det å ansette noen grafikkere til å ta seg av det visuelle faktisk kunne betydd en mangedobling i omsetning av spillet.

 

Jeg er ikke ute etter en flamewar med fanboisa rundt dette. Jeg bare påpeker at å komme med noe slikt i 2011 er latterlig. Dere veit like godt som meg hvilke grafikkmuligheter som finnes idag, man må ikke ta til takke med et spill som ser ut som det kom ut på begynnelsen av 80 tallet.

 

Hvis jeg blir melankolsk så tar jeg heller en runde i TTDeluxe, eller kjøper et retrospill på gog.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Gameplay over eyecandy any day...... om en kan få begge deler så er det selvfølgelig hjertelig velkommen. Det er like mange folk som har kjøpt Minecraft som det ser folk i Norge...det burde få noen lamper til å blinke litt vel? ;)

 

Og når en samlet spill presse hyller det så burde vel det også kanskje få noen lamper til å blinke?

 

Ikke?

 

Nei nei...du er muligens stereo bildet av alt som er feil med mange av dagens "gamere" new_yes.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...