Gå til innhold

...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2. Vis du mener den "gjelden" vi bruker for å kontrollere renten og inflasjonen så er det en helt annen sak, som ingen har laget noen fornuftig erstatning til enda.

Nei, det å la markedet sette rentene og slutte å trykke mer og mer penger er vel ikke "fornuftig" da.

Hvordan skal du tvinge markedet til å tenke langsiktig?

Hvordan skal du tvinge politikerne til å godta at de mister makten sin?

Er du klar over hvorfor vi har inflasjon?(hint: det har noe med pengehoarding å gjøre)

Lenke til kommentar

2. Vis du mener den "gjelden" vi bruker for å kontrollere renten og inflasjonen så er det en helt annen sak, som ingen har laget noen fornuftig erstatning til enda.

Nei, det å la markedet sette rentene og slutte å trykke mer og mer penger er vel ikke "fornuftig" da.

Hvordan skal du tvinge markedet til å tenke langsiktig?

Om man tvinger markedet til noe har man ikke ett fritt marked, så nei det vil jeg da ikke. Rentenivået (i ett fritt marked) er en slags trade-off mellom konsum idag og konsum i fremtiden.

 

Hvordan skal du tvinge politikerne til å godta at de mister makten sin?

For ikke å nevne økonomene i Norges Bank? Tror nesten at de må få sparken alle sammen.

 

Er du klar over hvorfor vi har inflasjon?(hint: det har noe med pengehoarding å gjøre)

Jeg er tydeligvis ikke klar over hva du mener som er årsaken til inflasjon. Så du må gjerne dele hemmeligheten med resten av oss?

Lenke til kommentar

Enkelte internasjonale krefter dominerer oss fullstendig takket være åger. En nedbetaling av gjeld eller en muliggjørelse for nedbetaling er ikke ønskelig siden vår trelldom da opphører og igjen står vi som frie mennesker.

 

Det er ikke meningen at vi skal bli gjeldsfri, det er umulig under et rentebærende system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan skal du tvinge markedet til å tenke langsiktig?

Om man tvinger markedet til noe har man ikke ett fritt marked, så nei det vil jeg da ikke. Rentenivået (i ett fritt marked) er en slags trade-off mellom konsum idag og konsum i fremtiden.

Så du nekter ved andre ord å svare. Greit.

 

Hvordan skal du tvinge politikerne til å godta at de mister makten sin?

For ikke å nevne økonomene i Norges Bank? Tror nesten at de må få sparken alle sammen.

Tror ca 30-90% kanskje.

Men hvordan skal du tvinge dem?

 

Er du klar over hvorfor vi har inflasjon?(hint: det har noe med pengehoarding å gjøre)

Jeg er tydeligvis ikke klar over hva du mener som er årsaken til inflasjon. Så du må gjerne dele hemmeligheten med resten av oss?

Les.

Lenke til kommentar
Hvordan skal du tvinge markedet til å tenke langsiktig?

Om man tvinger markedet til noe har man ikke ett fritt marked, så nei det vil jeg da ikke. Rentenivået (i ett fritt marked) er en slags trade-off mellom konsum idag og konsum i fremtiden.

Så du nekter ved andre ord å svare. Greit.

Neida, jeg har faktisk svart men jeg må vist si de klarere. Markedet tenker naturlig langsiktig og renten er ett uttrykk for dette.

 

Hvordan skal du tvinge politikerne til å godta at de mister makten sin?

For ikke å nevne økonomene i Norges Bank? Tror nesten at de må få sparken alle sammen.

Tror ca 30-90% kanskje.

Men hvordan skal du tvinge dem?

Rent personlig er det eneste man kan gjøre: Dropp den norske krona og gå over til XAU/XAG som din personlige valuta. Bitcoin er en annen mulighet, men de er litt tidlig å si om den er livet laga.

 

 

Er du klar over hvorfor vi har inflasjon?(hint: det har noe med pengehoarding å gjøre)

Jeg er tydeligvis ikke klar over hva du mener som er årsaken til inflasjon. Så du må gjerne dele hemmeligheten med resten av oss?

Les.

Hva? Bibelen, Marx, Keynes, Friedman, Mises, ....?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Neida, jeg har faktisk svart men jeg må vist si de klarere. Markedet tenker naturlig langsiktig og renten er ett uttrykk for dette.

Vis markedet tenker langsiktig, hvorfor er da alle finanskriser et resultat av spekulasjon?

 

Er du klar over hvorfor vi har inflasjon?(hint: det har noe med pengehoarding å gjøre)

Jeg er tydeligvis ikke klar over hva du mener som er årsaken til inflasjon. Så du må gjerne dele hemmeligheten med resten av oss?

Les.

Hva? Bibelen, Marx, Keynes, Friedman, Mises, ....?

Du vet allerede, vet du ikke så er du ikke verdi tittelen "anarkist".

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Neida, jeg har faktisk svart men jeg må vist si de klarere. Markedet tenker naturlig langsiktig og renten er ett uttrykk for dette.

Vis markedet tenker langsiktig, hvorfor er da alle finanskriser et resultat av spekulasjon?

Jeg kjenner ikke til en eneste en som faktisks er resultatet av spekulasjon. Du må gjerne forklare hvordan spekulasjon forårsaker finanskriser. (Gjerne kom med din definisjon av spekulasjon også ettersom vi kanskje har forskjellige oppfattninger av det ordet)

 

Er du klar over hvorfor vi har inflasjon?(hint: det har noe med pengehoarding å gjøre)

Jeg er tydeligvis ikke klar over hva du mener som er årsaken til inflasjon. Så du må gjerne dele hemmeligheten med resten av oss?

Les.

Hva? Bibelen, Marx, Keynes, Friedman, Mises, ....?

Du vet allerede, vet du ikke så er du ikke verdi tittelen "anarkist".

Hvordan mener du at inflasjon og pengehoarding henger sammen?

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke til en eneste en som faktisks er resultatet av spekulasjon. Du må gjerne forklare hvordan spekulasjon forårsaker finanskriser. (Gjerne kom med din definisjon av spekulasjon også ettersom vi kanskje har forskjellige oppfattninger av det ordet)

 

La oss ta en klassiker:

1. Regjeringen innfører tariffer

2. Markedet stopper litt opp

3. Børsen fikk så totalpanikk, og resultatet var en ca 20 år lang finanskrise som "ble løst" fordi landet kom i krig etterpå

Så igjen: Spekulering i det frie markedet.

 

Hvordan mener du at inflasjon og pengehoarding henger sammen?

Det ene er et verktøy for å forhindre det andre, i teorien :p

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke til en eneste en som faktisks er resultatet av spekulasjon. Du må gjerne forklare hvordan spekulasjon forårsaker finanskriser. (Gjerne kom med din definisjon av spekulasjon også ettersom vi kanskje har forskjellige oppfattninger av det ordet)

 

La oss ta en klassiker:

1. Regjeringen innfører tariffer

2. Markedet stopper litt opp

3. Børsen fikk så totalpanikk, og resultatet var en ca 20 år lang finanskrise som "ble løst" fordi landet kom i krig etterpå

Så igjen: Spekulering i det frie markedet.

Hmm, vel men det skjedde endel før #1 som gjorde at alle "spekulantene" tok feil.

 

Hvordan mener du at inflasjon og pengehoarding henger sammen?

Det ene er et verktøy for å forhindre det andre, i teorien :p

Tja, stemmer det er en teori

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...