Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skifte mobilabonoment - telefonselger


Notfree

Anbefalte innlegg

Her om dagen fikk jeg en telefon fra en telefonselger, han introduserte seg med å være fra netcom.

 

Han gav meg et tilbud som var helt greit, jeg har lenge hatt lyst å skifte fra telenor siden du vet aldri hva det er å forvente, men jeg er lazy som faen så, dette passet egentlig greit.

 

Pratet ganske lenge med han, grunnet jeg egentlig aldri stoler på telefonselgere, men men. Siden netcom er et bra selskap og tilbudet var helt ok.

 

Siden jeg var stuck i bodø de neste 4mnd sa jeg til han at dette IKKE kunne sendes til meg hjemme, han sa da at jeg kunne gå i en netcom butikk, eller noe lignende å ta mobilt bredbånd og sim-kort ut der.

 

Så jeg fikk til netcom butikken her i bodø, og da viser det seg at mobilenselgeren var fra et søsken selskap til netcom, ucan2. Og at de ikke hadde noe med det å gjøre, og hun selgeren sa at selskapet var litt shabby.

 

I tilleg har jeg fått tilsend et eller annet, kan godt hende det er simkort hjem til meg i posten.

 

Jeg har enda til 14.november å bruke angreretten min, så hva bør man gjøre her? Han sier jo han er fra netcom, når han ikke er det, og mye greier egentlig. Klart jeg vil bare få stoppet hele skiten og skifte til et litt mer seriøst selskap, men hvilken vei burde jeg ta?

 

Er selve "kontrakten" mellom meg og ucan2 ugyldig siden han har løyet for meg da?

Og i såfall burde jeg gjøre noe med det?

Eller bare sende inn et angrerettskjema også er saken ute av verden (Forhåpentligvis) ?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har enda til 14.november å bruke angreretten min, så hva bør man gjøre her? Han sier jo han er fra netcom, når han ikke er det, og mye greier egentlig. Klart jeg vil bare få stoppet hele skiten og skifte til et litt mer seriøst selskap, men hvilken vei burde jeg ta?

 

Dersom du ikkje er 100% sikker på denne avtalen så bør du bruke angreretten.

 

Når du no alt før kundeforholdet er oppretta har ein konflikt med tjenestetilbyderen så lover ikkje dette bra for framtida.

Lenke til kommentar

Er selve "kontrakten" mellom meg og ucan2 ugyldig siden han har løyet for meg da?

Og i såfall burde jeg gjøre noe med det?

Eller bare sende inn et angrerettskjema også er saken ute av verden (Forhåpentligvis) ?

 

Takker for svar!

 

Enkleste blir nok at du bare benytter deg av angreretten, du trenger ikke engang oppgi grunn. Bare fyll ut skjemaet å send tilbake.

Lenke til kommentar

Generelt sett er hele avtalen ugyldig. Å bevisst oppgi villedende opplysninger om egen identitet (å dekke seg under "NetCom" i stedet for ens rette firmanavn) er å regne for å villede om en så vesentlig opplysning at det må regnes som svik. Avtalen er dermed ugyldig etter avtaleloven § 30.

 

Angreretten er dog helt klart den enkleste måten å gå frem på.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Ucan2 og NetCom er to forskjellige bedrifter, men Ucan2 er ikke tele- eller mobiloperatør. De har egne abonnement som de selger for NetCom, men abonnentene er kunder hos NetCom. Disse abonnementene selges ikke hos noen forhandlere.

 

Selskapet i seg selv er egentlig ikke "shabby", men de har hatt problemer med en del ivrige selgere, som har brukt i overkant kreative salgsmetoder. En stor del av dette problemet er nå borte, og selgerne i dag risikerer politianmeldelse og å bli stilt personlig økonomisk ansvarlig dersom det kan bevises at de har lurt, eller forsøkt å lure, en kunde.

 

Det som trolig har skjedd er at selgeren opprettet abonnementet, men uten modem og avtaletid, og at du derfor har fått tilsendt SIM-kort (dette kan ikke selgeren unngå). På denne måten får selgeren provisjon for salget, mens du går til forhandler og får beskjed om at du må endre abonnement for å kunne få kjøpe modem. Det du gjør da er å kontakte NetCom, og forteller at selgeren opprettet abonnementet på feil vilkår, og benytter deg av angreretten, og ikke bare kansellerer abonnemenet. Dersom du bare avslutter abonnementet, og ikke bruker angrerett, så vil selgeren få provisjon for salget, noe h*n strengt tatt ikke fortjener.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...