Gå til innhold

– Skyrim får uendelig mange oppdrag (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser mange av kommentarene omhandler kvaliten på de oppdragene man får, og da trur jeg dere har missforstått opplegget. Det er fortsatt store og små handlagde oppdrag med sjel, og i tillegg har man disse "mindre kule" oppdragene som aldri tar slutt. Som man helt sikkert ikke blir tvingt til å gjøre, men for å være ærlig er det bedre med slike oppdrag i forhold til å måtte "grinde" naturressurser for å få råd til utstyr og lignende.

 

Gleder meg :)

Lenke til kommentar

Jeg synes dette høres spennende ut!Det kjedeligste med Dark Brotherhood i Oblivion (bortsett fra at historien tok slutt) var at jeg ikke kunne gjøre noe mer for gruppa, med denne type oppdrag kan jeg jo fortsette å jobbe. Det har kanskje ingen innvirkning på spillet, men jeg kan i det minste fantasere om det :)-Deluze

 

Må si meg enig her. Koste meg mest med Dark Brotherhood i Oblivion og flere oppdrag vil være et stort pluss :)

Lenke til kommentar

Daglbadet.no er fra seg av glede over Skyrim.

 

Spennendet å se om gamer.no tør å klore litt under overflaten her også før de starter med eventyr (henvisning til Oblivion anmeldelsen).

 

Håper de i motsetnign til dabladet (som gir seg over av glede over finishing moves etc) tar seg tid til å se på hvordan lvl scalingen fungerer samt om det er gode utfordringer i spillet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Dagbladets anmeldelse må være den dårligste anmeldelsen jeg noensinne har lest. Sier jo absolutt ingenting om selve spillet, bortsett fra at det er masse quests med en løsning, flashy grafikk og NPC-pakkesler. De prøver også å sette verdensrekord i å bruke ordet "intuitivt". Mulig de har et veldig casual publikum, men det får da være grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genererte oppdrag er aldri like bra som håndlagde så meh ... foretrekker mindre generering og mer gjennomtenkte helhetlige oppdrag som passer til området.

 

Enig, jeg er skeptisk til ett slikt opplegg, håper det er svært mange ikke-autogenererte oppdrag også.

 

AtW

 

Ser mange av kommentarene omhandler kvaliten på de oppdragene man får, og da trur jeg dere har missforstått opplegget. Det er fortsatt store og små handlagde oppdrag med sjel, og i tillegg har man disse "mindre kule" oppdragene som aldri tar slutt. Som man helt sikkert ikke blir tvingt til å gjøre, men for å være ærlig er det bedre med slike oppdrag i forhold til å måtte "grinde" naturressurser for å få råd til utstyr og lignende.

 

Gleder meg :)

 

Hvorfor er "det er bedre enn kjedelige grinding" ett argument?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser mange av kommentarene omhandler kvaliten på de oppdragene man får, og da trur jeg dere har missforstått opplegget. Det er fortsatt store og små handlagde oppdrag med sjel, og i tillegg har man disse "mindre kule" oppdragene som aldri tar slutt. Som man helt sikkert ikke blir tvingt til å gjøre, men for å være ærlig er det bedre med slike oppdrag i forhold til å måtte "grinde" naturressurser for å få råd til utstyr og lignende.

 

Gleder meg :)

 

Hvorfor er "det er bedre enn kjedelige grinding" ett argument?

 

AtW

 

Det er da rimelig åpenbart ett subjektivt argument? Jeg mener det er bedre med denne typen oppdrag (som vi kjenner fra bla. Fallout) enn i spill der eneste måten og tjene penger på kommer fra innsamling/høsting av diverse planter og/eller mineraler.

 

Hvorfor er det ikke ett argument? Ett argument er i mine øyne ett innspill i en diskusjon som gies fra et annet synspunkt.

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar

 

 

Det er da rimelig åpenbart ett subjektivt argument? Jeg mener det er bedre med denne typen oppdrag (som vi kjenner fra bla. Fallout) enn i spill der eneste måten og tjene penger på kommer fra innsamling/høsting av diverse planter og/eller mineraler.

 

Hvorfor er det ikke ett argument? Ett argument er i mine øyne ett innspill i en diskusjon som gies fra et annet synspunkt.

 

Når det spørres "hvorfor det er ett argument", så er jo det underforstått, "hvorfor det er ett relevant/godt argument". Men poenget mitt er følgende: Hvorfor er "det er bedre enn noe som er dårlig", ett godt argument? Det er sikkert bedre enn å få byllepest også, men det betyr ikek at det er bra. Man må ikke velge mellom to kjedlige ting. Det er ikke sånna t man må velge mellom grinding, og generiske oppfrag, man kan lage spillet så man får nok penger på andre måter, som faktisk er morsomme. Når det er sagt, kan jo hende disse generiske oppdragene er kulere enn jeg tror, men jeg lar meg ikke ovebevise av argumentet ditt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Lite halvveis off-topic spm. Noen som vet om jeg kan kjøpe spillet fysisk, og adde den til Steam (som om jeg har kjøpt den fra Steam) ?

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg er veldig glad i å bedrive modifisering av TES spillene :)

 

Problemet med Steam er at du ikke har noe valg. Står Steam-logoen på esken (som den gjør på Skyrim) må du ha klienten installert og oppdatert for å få startet spillet, selv om det er en fysisk kopi og kun single-player. Og bare glem å patch spillet. Det gjør Steam automatisk om det gidder.

 

Det skal prøves ut. Om de er bra laga så er det ekstra moro, kanskje noen moralske valg også knyttet til noen av de?

 

Om de er dårlig/kjedelig so håper at man kan skru de av. Jeg trenger ikke oppdrag til å utforske verden.

 

Jeg tviler på at du har peiling på om du gjør et vanlig oppdrag eller tilfeldig oppdrag. Og om du ikke vil ha oppdrag er det vel bare å la være å akseptere dem?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

[/size]Jeg tviler på at du har peiling på om du gjør et vanlig oppdrag eller tilfeldig oppdrag. Og om du ikke vil ha oppdrag er det vel bare å la være å akseptere dem?

 

Jeg håper at jeg kan se forskjell mellom disse to, ellers jeg risikerer å gå forbi hoved oppdragene. Bare tenke at det kunne vært enklere for med som spiller å sleppe å være i tvil om at dette oppdraget viktig eller ikke det.

 

Spillet kommer ut i mora så vi for se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...