Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lenge hatt problemer med å få åpnet NAT på Call of Duty: Modern Warfare 2, og jeg har nå det samme problemet på Call of Duty: Modern Warfare 3. Jeg vet ikke nøyaktig hvor viktig det er å gjøre dette, men jeg føler at det tar lengre tid å finne en match for meg enn det gjør for en annen person som har åpnet NAT. Jeg vil også ha muligheten til å kunne invitere venner, for å gjøre det enklere å spille sammen!

 

Ruteren jeg bruker er Thomson TG784, jeg vet ikke om denne informasjonen har noe å si, men jeg er direkte tilkoblet til ruteren med en internettskabel. Jeg har begynt å vurdere om problemet kanskje kan vær at jeg har dynamisk IP, eller at jeg bare rett og slett gjør feil.

 

Jeg har prøvd å bruke framgangmetoden til Portforward.com

Se spoiler for link til ''guiden'' jeg brukte.

 

 

 

Jeg har tillat Call of Duty: Modern Warfare 3 gjennom brannmuren, jeg har slått på UPNP, jeg har lagt til Steam Games på ruteren ved å ''assign a game or application to a local network device'', jeg har prøvd å opne portene 3074,27000 men fikk da ikke til å ''assigne'' denne til network device.

 

Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre, så setter pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har lenge hatt problemer med å få åpnet NAT på Call of Duty: Modern Warfare 2, og jeg har nå det samme problemet på Call of Duty: Modern Warfare 3. Jeg vet ikke nøyaktig hvor viktig det er å gjøre dette, men jeg føler at det tar lengre tid å finne en match for meg enn det gjør for en annen person som har åpnet NAT. Jeg vil også ha muligheten til å kunne invitere venner, for å gjøre det enklere å spille sammen!

 

Ruteren jeg bruker er Thomson TG784, jeg vet ikke om denne informasjonen har noe å si, men jeg er direkte tilkoblet til ruteren med en internettskabel. Jeg har begynt å vurdere om problemet kanskje kan vær at jeg har dynamisk IP, eller at jeg bare rett og slett gjør feil.

 

Jeg har prøvd å bruke framgangmetoden til Portforward.com

Se spoiler for link til ''guiden'' jeg brukte.

 

 

 

Jeg har tillat Call of Duty: Modern Warfare 3 gjennom brannmuren, jeg har slått på UPNP, jeg har lagt til Steam Games på ruteren ved å ''assign a game or application to a local network device'', jeg har prøvd å opne portene 3074,27000 men fikk da ikke til å ''assigne'' denne til network device.

 

Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre, så setter pris på hjelp!

 

dette er noen som er utrolig iriterende. hvis du ikke har pc på en fast ip vil portforwardingen bare holde seg til den så lenge den har 1 ip. skaff pcen en fast ip!

 

prøv å få først 1 port til å bli åpen og så når du får det til så kan du ta resten!

 

hvis du har en ruter på eller flere i serie så må du ta å åpne portene på de også.

 

hos meg har jeg bare settet de inn på bro

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg skaffe statisk IP? Må jeg ringe til ISP'en min eller er det noe jeg kan gjøre selv?

 

nei du trenger ikke å ringe isp-en din.

 

bruker du tråløst eller rj-45?

hvis du setter ruteren din innstilt på bro så vil den slippe alt forbi og styrer ikke heller IP-ene.

dette kan du gjøre hvis modemet ditt kan portforwarde og gi ut ip.

 

det jeg har gjort på xbox-en min er å sette alle portforwardingene på modemet å ruteren er jo på bro så den slipper jo forbi da slipper du å ha en fast ip på pcen og alt annet!

 

og foresten så kan du også stille inn nettverks kortet på pc-en til å ha en fast ip.

Endret av SindreMA
Lenke til kommentar

Det kan du sitte lokalt. Hvis du går inn på nettverkskortet ditt, på maskinen du bruker, også velger du en ip-adresse der. Velg Kjør, skriv inn CMD og enter, deretter ipconfig /all

Da får du opp all info-en du trenger (IP adress, subnet mask, default gateway og dns (primary og secondary)). Deretter åpner du portene i ruteren mot IP adressen du nettopp gav pc-en din.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke slippe alt forbi, siden dette gir en stor risiko for uønskede ting? Alt jeg vil åpne er NAT, ingenting mer. Skal teste metoden din når jeg kommer hjem, Zash. Takker for svar! Setter pris på enda flere, slik jeg har flere muligheterer om feks en metode ikke fungerer.

 

Edit: Jeg tror det var det jeg gjorde når jeg tenker meg om, Zash. Når jeg opnet portene, så prøvde jeg å legge de til den samme IP'en som jeg trenger for å komme inn på selve ruteren via en internettleser.

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke slippe alt forbi, siden dette gir en stor risiko for uønskede ting? Alt jeg vil åpne er NAT

 

selv om ruteren slipper alt forbi må, så betyr det ikke at modemet gjør det!

på modemet skal du bestemme ka som skal inn til nettverket!mens ruteren kan besteme ka fra modemet som skal til pc-ene. f.eks

 

hvis du skal åpne en port må du åpne på modemet slik at det kommer inn i ditt netverk, så går det til ruteren og må åpne det der slik at det kommer seg gjennom ruteren og så går den til pcen og gjennombrannmuren!

 

hvis du setter ruteren på bro så slipper du å gå innpå den og!

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke slippe alt forbi, siden dette gir en stor risiko for uønskede ting? Alt jeg vil åpne er NAT

 

selv om ruteren slipper alt forbi må, så betyr det ikke at modemet gjør det!

på modemet skal du bestemme ka som skal inn til nettverket!mens ruteren kan besteme ka fra modemet som skal til pc-ene. f.eks

 

hvis du skal åpne en port må du åpne på modemet slik at det kommer inn i ditt netverk, så går det til ruteren og må åpne det der slik at det kommer seg gjennom ruteren og så går den til pcen og gjennombrannmuren!

 

hvis du setter ruteren på bro så slipper du å gå innpå den og!

 

Slik jeg forstår det, så er ruteren også modem. Finner ikke noen plass at han har separat moden. Derfor, skal det holde å ha statisk IP-adresse, og åpne portene i ruteren, og forwarde de til den statiske IP-adressen han sitter.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke slippe alt forbi, siden dette gir en stor risiko for uønskede ting? Alt jeg vil åpne er NAT

 

selv om ruteren slipper alt forbi må, så betyr det ikke at modemet gjør det!

på modemet skal du bestemme ka som skal inn til nettverket!mens ruteren kan besteme ka fra modemet som skal til pc-ene. f.eks

 

hvis du skal åpne en port må du åpne på modemet slik at det kommer inn i ditt netverk, så går det til ruteren og må åpne det der slik at det kommer seg gjennom ruteren og så går den til pcen og gjennombrannmuren!

 

hvis du setter ruteren på bro så slipper du å gå innpå den og!

 

Slik jeg forstår det, så er ruteren også modem. Finner ikke noen plass at han har separat moden. Derfor, skal det holde å ha statisk IP-adresse, og åpne portene i ruteren, og forwarde de til den statiske IP-adressen han sitter.

 

ahh da har du kanskje rett!

men da er det bare å åpne portene og legge de på ip-en til pc-en og gjør ipen til pc-en fast!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å finne det der, kan det være fordi jeg ikke har trådløst internett men bruker kabel?

 

Jeg er på Kontrollpanel\Nettverk og Internett\Nettverkstilkoblinger

 

Høyreklikker på Local Area Connection og velger Egenskaper, og får da opp to faner som er Nettverk og Deling. Men finner ikke det du har bilde av hvor jeg skriver inn IP osv :-/

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å finne det der, kan det være fordi jeg ikke har trådløst internett men bruker kabel?

 

Jeg er på Kontrollpanel\Nettverk og Internett\Nettverkstilkoblinger

 

Høyreklikker på Local Area Connection og velger Egenskaper, og får da opp to faner som er Nettverk og Deling. Men finner ikke det du har bilde av hvor jeg skriver inn IP osv :-/

 

på egenskaper for lokal tilkobling trykk på internet protocol versjon 4 (TCP/IPv4)

så tror jeg du finner det!

 

hvis du hadde sett litt mer nøye på bilde hadde du sett det!

Endret av SindreMA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...