Gå til innhold

Anmeldelse: The Lord of the Rings: War in the North (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

"Dette spelet er nesten betre enn lisensen det er basert på." Jaha.. nå har ikke jeg prøvd War in the North, men å komme med en slik uttalelse grenser mot blasfemi. Spørs om jeg orker å lese resten av artikkelen nå.....

 

Virkelig? Selv om LOTR bøkene helt klart har hatt en ekstremt viktig plass i litteratur historien, så er de ikke spesielt bra... Og det kommer fra en som elsker å lese fantasy.

 

OT: 9/10?! Den traff som en bombe, dette må sjekkest!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får dere tåle litt storming på forumet også. :)

 

Mener du at en anmeldelse umulig kan baseres på opplevelsen av spillet uten fokus på eventuelle feil eller mangler som ikke påvirker den totale opplevelsen nevneverdig?

 

Du får spille spillet og komme tilbake til meg... når gamer.no kun kjører biased reviews (i følge bruker her på forumet) burde de strengt tatt ha en "brukerkarakter" e.l. på spillene også, så kan folk se hvordan anmelders karakter ligger an i forhold til "folkets" karakter.

 

Skal man snakke om spill som kun kan anmeldes basert på opplevelsen ville jeg heller dratt inn Limbo og div. andre indie titler... å anmelde et rollespill med inventory, loot, interface osv. uten å nevne dette i omtalen stemmer ikke helt... men når igjen dette er en side med subjektive anmeldelser som tydligvis må tas med en klype salt heretter for min del. :)

Endret av hadoken79
Lenke til kommentar

"Dette spelet er nesten betre enn lisensen det er basert på." Jaha.. nå har ikke jeg prøvd War in the North, men å komme med en slik uttalelse grenser mot blasfemi. Spørs om jeg orker å lese resten av artikkelen nå.....

 

Virkelig? Selv om LOTR bøkene helt klart har hatt en ekstremt viktig plass i litteratur historien, så er de ikke spesielt bra... Og det kommer fra en som elsker å lese fantasy.

 

OT: 9/10?! Den traff som en bombe, dette må sjekkest!

 

What?! Hva var det du ikke likte ved boka? Personlig syns jeg at det er beste boka jeg har noen gang har lest (eneste som kanskje kan slå den er Silmarilion).

Lenke til kommentar

Elsket både Dark Alliance og Champions of Norrath spillene, så har ventet på War in the North en stund nå. Kunne ha forhåndsbestilt det for en stund siden, men ventet på denne anmeldelsen, da gamer.no ofte gir karakterer i forhold til min egen smak. Gleder meg til å få dette i posten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsket både Dark Alliance og Champions of Norrath spillene, så har ventet på War in the North en stund nå. Kunne ha forhåndsbestilt det for en stund siden, men ventet på denne anmeldelsen, da gamer.no ofte gir karakterer i forhold til min egen smak. Gleder meg til å få dette i posten!

 

Æg og! :)

Lenke til kommentar

Skal man snakke om spill som kun kan anmeldes basert på opplevelsen ville jeg heller dratt inn Limbo og div. andre indie titler... å anmelde et rollespill med inventory, loot, interface osv. uten å nevne dette i omtalen stemmer ikke helt... men når igjen dette er en side med subjektive anmeldelser som tydligvis må tas med en klype salt heretter for min del. :)

 

At ein omtale er subjektiv er ikkje det same som at den ignorerer alt av mekaniske høve i eit spel. "Biased" er heller ikkje eit synonym for subjektiv.

 

Greitt om ein har kontroll på omgrepa før dei vert slengd rundt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har lest rundt 5-7 anmeldelser og finner INGENTING om hvordan coop local er:( eller om du trenger disken i mens man spiller:(?

Kan noen være en engel og hjelpe meg ut litt her:)?

altså

1. vis jeg spiller med en kompis er han da en egen char som blir lagret(ala borderlands), eller henchmen(dungeonsiege 3 dritt)

2. vis jeg kjøper spillet på gamestop, må jeg ha dvd-en i mens jeg spiller eller er det en god løsning?

 

 

tuuuuuuusen mangen takk til den som finner svar :D

Lenke til kommentar

"Dette spelet er nesten betre enn lisensen det er basert på." Jaha.. nå har ikke jeg prøvd War in the North, men å komme med en slik uttalelse grenser mot blasfemi. Spørs om jeg orker å lese resten av artikkelen nå.....

 

Virkelig? Selv om LOTR bøkene helt klart har hatt en ekstremt viktig plass i litteratur historien, så er de ikke spesielt bra... Og det kommer fra en som elsker å lese fantasy.

 

OT: 9/10?! Den traff som en bombe, dette må sjekkest!

 

What?! Hva var det du ikke likte ved boka? Personlig syns jeg at det er beste boka jeg har noen gang har lest (eneste som kanskje kan slå den er Silmarilion).

 

 

LotR- bøkene er gode de, for all del. Men grunnen til at de har den statusen de har er i stor del alderen, ikke bare kvaliteten.

 

Fantasy- univers med langt mer spennnende persongalleri og som jeg syntes er mye bedre som jeg kommer på i farta:

Wheel of Time

A Song of Ice and Fire

The View From the Mirror (og påfølgende serier fra samme univers)(Ian Ivrine)

The Farseer Trilogy (og påfølgende serier fra samme univers) (Robin Hobb)

Endret av StorPeder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei men når metacritics har gitt det en average på 70 av 100 utifra 20 anmeldelser så sier det sitt. Skulle tro produksjonen på dette var tilsvarende Bulletstorm, Gears of War eller noe. Spillet har eldgammel mekanikk, trange omgivelser, hviler tungt på scripta scener. Dum AI, dårlig musikk (Tar ikke ibruk noe LOTR lisensiert materiale), dårlig voice acting og dårlig grafikk. Derfor man blir litt sjokkert når det får 9/10 .................

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...