Gå til innhold

nat-type?


triklomazi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville vel mest sannsynlig tro at du må inn på routeren din. For å logge inn på routeren skriver du inn IP'en din i nettlesern og logger inn derfra. Hvis du ikke vet hva IP'en din er trykker du start ikonet -> kjør -> skriv inn cmd i ruta som kommer opp -> så skriver du ipconfig i den neste ruta som kommer opp. Så kommer det opp mye rart. På meg er i alle fall IP'en lista opp på Standard gateway. Når du har skrivd inn IP'en i nettleseren kommer det ei ramme du må logge inn fra. Brukernavnet er mest sannsynlig admin og passordet er koden du bruker til nettverket. Når du har logget inn må du bare finne ut hvor du får bytta til NAT-open :)

Lenke til kommentar

Ville vel mest sannsynlig tro at du må inn på routeren din. For å logge inn på routeren skriver du inn IP'en din i nettlesern og logger inn derfra. Hvis du ikke vet hva IP'en din er trykker du start ikonet -> kjør -> skriv inn cmd i ruta som kommer opp -> så skriver du ipconfig i den neste ruta som kommer opp. Så kommer det opp mye rart. På meg er i alle fall IP'en lista opp på Standard gateway. Når du har skrivd inn IP'en i nettleseren kommer det ei ramme du må logge inn fra. Brukernavnet er mest sannsynlig admin og passordet er koden du bruker til nettverket. Når du har logget inn må du bare finne ut hvor du får bytta til NAT-open :)

 

er vel der problemet ligger... for jeg finner ikke noe sted det står noe om det...

Lenke til kommentar

Ville vel mest sannsynlig tro at du må inn på routeren din. For å logge inn på routeren skriver du inn IP'en din i nettlesern og logger inn derfra. Hvis du ikke vet hva IP'en din er trykker du start ikonet -> kjør -> skriv inn cmd i ruta som kommer opp -> så skriver du ipconfig i den neste ruta som kommer opp. Så kommer det opp mye rart. På meg er i alle fall IP'en lista opp på Standard gateway. Når du har skrivd inn IP'en i nettleseren kommer det ei ramme du må logge inn fra. Brukernavnet er mest sannsynlig admin og passordet er koden du bruker til nettverket. Når du har logget inn må du bare finne ut hvor du får bytta til NAT-open :)

 

er vel der problemet ligger... for jeg finner ikke noe sted det står noe om det...

 

 

Vell..

Det du kan gjøre er å port forwarde eller åpne porter inne i routeren.. Hvis du googler xbox og open NAT kan du mer spesifikt lese deg frem til hvilke porter og hvordan:) Hvis ikke dette hjelper kan du sette xboxen din i DMZ.. Du har riktig i at dette gjør at du ikke kan kobles opp mot andre som har strickt NAT-type, men sånn ellers skal det ikke påvirke spillingen din:)

Lenke til kommentar

Å setje noko som helst i DMZ sone er ikkje å anbefala.

 

Dersom du ikkje veit korleis du sjølv opnar portar i ruteren din frå NGT, vil eg anbefala deg å kontakta kundeservice. Dei plar væra behjelpeleg med slikt.

 

1. Få tak i IP adressa til XBOXen din. Dette finn du under "My XBOX" og system.

2. Ring NGT kundeservice og be dei opne følgjande portar for deg:

 

Port 88 (UDP)

Port 3074 (UDP og TCP)

Port 53 (UDP og TCP)

Port 80 (TCP)

 

Desse portane må rutast inn mot IP adressa til XBOXen din.

 

DMZ er ei forkortelse for demilitarized zone. Det betyr at enheten som står i DMZ er open for absolutt alt av innkommande og utgåande trafikk. Dersom du til dømes då ikkje ha fast IP adresse, og XBOXen er av i ei stund, så blir denne IP adressa tilgjengeleg i DHCP scopet igjen. Ein kamerat av deg stikk innom, koplar laptopen sin på det trådlause nettet ditt, og vips så sitt han i DMZ sona. Det er på ingen måte noko løysning på noko som helst. Det er eit alvorleg sikkerhetshol som ventar på å bli utnytta.

 

Du kan førebels lese her: www.portforward.com. Her kan du bla i ei liste over kjente modem og ruterar. Der finn du gode instruksar på korleis du opnar portar dersom du vegrar deg for å kontakte NGT kundeservice.

Endret av Optimus Trasti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å setje noko som helst i DMZ sone er ikkje å anbefala.

 

Dersom du ikkje veit korleis du sjølv opnar portar i ruteren din frå NGT, vil eg anbefala deg å kontakta kundeservice. Dei plar væra behjelpeleg med slikt.

 

1. Få tak i IP adressa til XBOXen din. Dette finn du under "My XBOX" og system.

2. Ring NGT kundeservice og be dei opne følgjande portar for deg:

 

Port 88 (UDP)

Port 3074 (UDP og TCP)

Port 53 (UDP og TCP)

Port 80 (TCP)

 

Desse portane må rutast inn mot IP adressa til XBOXen din.

 

DMZ er ei forkortelse for demilitarized zone. Det betyr at enheten som står i DMZ er open for absolutt alt av innkommande og utgåande trafikk. Dersom du til dømes då ikkje ha fast IP adresse, og XBOXen er av i ei stund, så blir denne IP adressa tilgjengeleg i DHCP scopet igjen. Ein kamerat av deg stikk innom, koplar laptopen sin på det trådlause nettet ditt, og vips så sitt han i DMZ sona. Det er på ingen måte noko løysning på noko som helst. Det er eit alvorleg sikkerhetshol som ventar på å bli utnytta.

 

Du kan førebels lese her: www.portforward.com. Her kan du bla i ei liste over kjente modem og ruterar. Der finn du gode instruksar på korleis du opnar portar dersom du vegrar deg for å kontakte NGT kundeservice.

 

 

Nextgentel sier bare de ikke har support på dette og ber deg ringe en 30kr minuttet telefon :thumbdown:

 

Har samme problemet selv. Men jeg har låst opp disse portene, den ene xboxen får Open, min får Moderate. Og detter ut av xbxl ofte. Får ikke satt opp statisk IP på min xbox, da ingen får Open :S

 

Dersom jeg setter xboxen i DMZ med låst ip, vil da hvelsomhelst også da få kommet inn på DMZ?

 

 

Edit: Strict/Moderate/Open har det noe å si på hvor mye trafikk det er på linja? Kan begge få Open selv på sucky nett?

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Det er dårleg av Nextgentel.

 

Eg er sjølv IT ansvarleg i eit selskap som leverar Lyse breiband, og dersom ein kunde ringer til vår breibands helpdesk koplar dei seg berre opp og opnar for kunden.

Dersom kunden ynskjer sett dei berre fiber boksen i 'bridge mode' - slik at kunden sjølv kan setje opp ein ruter med eigen brannmur i.

 

Når ein rutar portar, så rutar ein den inn mot ein IP.

 

Dersom du har 2 xboxar kan du til dømes opne dei samme portane mot begge boksane, berre lage 2 sett reglar.

 

Eitt regelsett som peikar mot xbox 1 som har fast IP 192.168.10.15 og eitt regelsett som har fast IP adresse 192.168.10.16.

Det burde fungere.

 

Open/Strict/Moderate har ingenting å seie om kor mykje eller kor lite trafikk det er på linja di.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Å setje noko som helst i DMZ sone er ikkje å anbefala.

 

Dersom du ikkje veit korleis du sjølv opnar portar i ruteren din frå NGT, vil eg anbefala deg å kontakta kundeservice. Dei plar væra behjelpeleg med slikt.

 

1. Få tak i IP adressa til XBOXen din. Dette finn du under "My XBOX" og system.

2. Ring NGT kundeservice og be dei opne følgjande portar for deg:

 

Port 88 (UDP)

Port 3074 (UDP og TCP)

Port 53 (UDP og TCP)

Port 80 (TCP)

 

Desse portane må rutast inn mot IP adressa til XBOXen din.

 

DMZ er ei forkortelse for demilitarized zone. Det betyr at enheten som står i DMZ er open for absolutt alt av innkommande og utgåande trafikk. Dersom du til dømes då ikkje ha fast IP adresse, og XBOXen er av i ei stund, så blir denne IP adressa tilgjengeleg i DHCP scopet igjen. Ein kamerat av deg stikk innom, koplar laptopen sin på det trådlause nettet ditt, og vips så sitt han i DMZ sona. Det er på ingen måte noko løysning på noko som helst. Det er eit alvorleg sikkerhetshol som ventar på å bli utnytta.

 

Du kan førebels lese her: www.portforward.com. Her kan du bla i ei liste over kjente modem og ruterar. Der finn du gode instruksar på korleis du opnar portar dersom du vegrar deg for å kontakte NGT kundeservice.

 

 

Nextgentel sier bare de ikke har support på dette og ber deg ringe en 30kr minuttet telefon :thumbdown:

 

Har samme problemet selv. Men jeg har låst opp disse portene, den ene xboxen får Open, min får Moderate. Og detter ut av xbxl ofte. Får ikke satt opp statisk IP på min xbox, da ingen får Open :S

 

Dersom jeg setter xboxen i DMZ med låst ip, vil da hvelsomhelst også da få kommet inn på DMZ?

 

 

Edit: Strict/Moderate/Open har det noe å si på hvor mye trafikk det er på linja? Kan begge få Open selv på sucky nett?

 

 

typisk dårlig kundeservice.. jeg har sekv fått den beskjeden så det stemmer nok at de ikke har support på åpning av porter (skamme seg nextgentel), men bare ring en gang til.. det er skjeldent du får snakke med samme person, å jeg vet at de har en mail de kan sende som forklarer hvordan man går frem for å åpne porter..

Lenke til kommentar

Det er dårleg av Nextgentel.

 

Eg er sjølv IT ansvarleg i eit selskap som leverar Lyse breiband, og dersom ein kunde ringer til vår breibands helpdesk koplar dei seg berre opp og opnar for kunden.

Dersom kunden ynskjer sett dei berre fiber boksen i 'bridge mode' - slik at kunden sjølv kan setje opp ein ruter med eigen brannmur i.

 

Når ein rutar portar, så rutar ein den inn mot ein IP.

 

Dersom du har 2 xboxar kan du til dømes opne dei samme portane mot begge boksane, berre lage 2 sett reglar.

 

Eitt regelsett som peikar mot xbox 1 som har fast IP 192.168.10.15 og eitt regelsett som har fast IP adresse 192.168.10.16.

Det burde fungere.

 

Open/Strict/Moderate har ingenting å seie om kor mykje eller kor lite trafikk det er på linja di.

 

Det har jeg gjort. Har valgt to forskjellige ip-adresser til de forskjellige xboxene. Men likevel får kun den ene open =/ Det skjer plutselig ofte at en av oss signer ut og detter ut av party/live. Det har ikke skjedd med begge på Moderate.

 

*snip*

 

De sender deg bare en link til portforward.com :thumbup: Ikke så veldig mye mer, har ringt dem 4-5 ganger. Den ene gangen klarte de å si at det er rett og slett umulig å ha fler en 1 xbox i samme hustand, på samme nett. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vitnar om utruleg uprofessjonell kundeservice hjå NGT.

 

Eg har forøvrig aldri prøvd meg på å bruke mine to xboxar samstundes. Det kan væra at sidan dei brukar dei samme portane, at det oppstår eit pakketap, som resulterar i mykje retransmitteringar av pakkar - og dette igjen resulterar i ei ustabil oppleving.

 

Men, eg skal prøve ikveld - å sjå korleis det går. I teorien burde det ikkje væra noko problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...