Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brudd på nakkevirvel?


Hellkid123

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 16år gammel gutt.. Har i det siste kjent en "løs" bit i nakken, som jeg tror er en virvel, eller en del av en. Har også noen ganger ubehag i nakken. Var en gang for 4-5år siden jeg fikk en skade i nakken. Da hadde jeg vondt i nakken i kanskje så mye som 4-5mnder. Var hos lege men han sa det ikke var noe farlig? Har også hatt en rar "kneppe" lyd i nakken siden den gangen. Tror ikke det kan være farlig, men det er veldig ubehagelig, er det noe å gjøre med det, etter som jeg skadet nakken for ¨så lenge siden? Og har jeg krav på noen form for erstatning etter som legen ikke fant det ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel kanskje få erstattning for tapt inntekt.

Så vidt jeg har fått med meg får man ikke erstattning kun for at du har hatt litt vondt.

 

Om du fortsatt har vondt, dra til legen og få legen til å sjekke det skikkelig.

Få de til å ta røntgen eller noe slikt, så de faktisk kan få sjekket hva som er galt, om det er noe galt.

 

Om legen din ikke tar det seriøst, bytt fastlege eller hør om en annen lege kan se på det.

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva kan egentlig legene gjøre med det uansett? Det har vell grodd feil og enda litt til? (Visst det er brudd, som jeg egentlig er ganske sikker på)

Hva tror du at du har brudd i?

At virvelen har knekkt helt eller at deler av den har knekt av?

Hva tror du at du flytter på i nakken?

 

Tror kanskje det er en bit av toppen på en virvel..

 

Men føles også ut som noe "skraper" lengre opp i nakken.

Lenke til kommentar

Det er jo bare en røntgen undersøkelse som kan avgjøre hva som egentlig foregår, alt annet vi jo bare være spekulasjoner.

Hva gjelder erstatting, er dette noe som må ta med Norsk pasientskadeerstatning (NPE). Reglene om dette finner du her: http://www.lovdata.no/all/hl-20010615-053.html

I utgangspunktet gis det altså ikke erstatning for tort og svie, men for inntektstap der helsepersonell har handlet uforsvarlig.

Hvis du vil ha erstatning for tort og svie, bør du først få saken behandlet av helsetilsynet i form av en klage på at legen/helsevesendet har handlet uforsvarlig. Du kan da, hvis du vinner frem, bruke avgjørelsen til å reise en privat sak etter skadeerstatningsloven, som du finner her: http://www.lovdata.no/all/hl-19690613-026.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...