Gå til innhold

''Et rikt land som Norge bør ta imot flere innvandrere''


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Syntes ikke Norge burde ta inn innvandrere med begrunningen "Vi har penger".

 

Norge burde ikke bare gi hvem som helst lov til og jobbe her. De som jobber og ikke gjør noe galt burde jo få være her, mens de som begår lovbrudd burde bli sendt hjem. Vi trenger ikke ha det slik at innvandrere kommer til Norge for og tjene fett i fengsel (i forhold til hva de tjener i sitt hjemlandt på og jobbe 12 timer om dagen)

 

Men tilbake til spørsmålet så nei, Norge burde ikke ta inn flere innvandrere. Jeg kjenner selv endel innvandrere som har vært her. Tror bare 2 av 20 ut av de jeg kjenner har jobb, og bidrar til det norske samfunnet. Mens de 18 andre snyter av kompisene og stjeler.

 

Vi er for gavmilde!

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vi er for gavmilde!

 

Ja, det skal være sikkert, iallefall mot den 3.verden.

 

Hvorfor kan man ikke sette vilkår/krav når man gir uhjelp og når det kommer innvandrere til Norge?

Vi som er etnisk norske får jo ingenting uten at en hel liste med vilkår er oppfylt, til og med da risikerer man å måtte mase om det man tilsynelatende har rett på...

Endret av runerask
Lenke til kommentar

Er det ikke åpenbart? Om en stor mnegde personer kommer hit uten å være norsk så vil vi som folk gå under for godt. "Breivik was right...."

 

Det er jo de som mener at vi ikke er noe folk da...

 

Noe som ikke finnes kan heller ikke forsvinne.

 

Det er virkelig påfallende hvordan man i våre innflytelsesrike medier, mens man venter fred og ingen fare, med hyppige mellomrom blir utsatt for multikulturell propaganda som skal ha det til at norskhet kun handler om å omfavne moderne, liberale verdier osv., hvordan det "alltid" har vært innvandring til Norge (som om den relativt lave innflyten fra vesteuropeiske land vi har hatt tidligere kan sammenlignes med dagens utvikling), og hvordan alt norsk er et resultat av "multikulturalisme". :roll:

Leste til og med i avisen en gang i sommer at en eller annen ordentlig smarting hadde gitt ut en superintelligent bok som forsøkte å bevise nettopp dette, ved bl.a. å bruke som eksempler at blondt hår i følge noen forskere oppstod i Baltikum for et visst antall årtusener siden (husker ikke nøyaktig), eller at Snorre Sturlusson skrev i forordet til den yngre Edda at Odin ledet en folkevandring fraet sted ved Svartehavet til Skandinavia - forfatterens konklusjon: "Odin er tyrker!"

Det kan godt være at Snorre her pekte til et slags fjernt minne om den gamle indoeuropeiske ekspansjonen til nord-Europa, som skulle føre til utviklingen av germansk språk og kultur.

De som har studert germansk religion vil dog vite at gudenavnet Odin neppe er avledet direkte fra en gammel konge, men er utviklet fra et gammelt germansk ord for ekstase/villskap/transe, og betyr noe slikt som ekstasemesteren e.l., som henviser til Odins eldste rolle i den germanske kultur som gud for shamanistisk transe, magi/visdom, og etterhvert også den spesielle typen villskap som kan oppstå på slagmarken.

 

Uansett, nå gikk vi litt av sporet her.

Ikke bare forsøker mange påvirkende krefter i den vestlige verden å dekonstruere vår tradisjonelle etniske og nasjonale identitet gjennom diverse typer relativistisk propaganda (for ikke å glemme gjennom å stemple alle som måtte mene noe annet som xenophober, nazister, rasister og høyreekstremister), men man går til og med så langt at man forsøker å konstruere en slags selvfølgelig "regel" om at raser ikke eksisterer, selv om man ikke nøler med å innrømme at f.eks. hunderaser eksisterer.

Hva er man så redd for å innrømme? Selve de fysiske og innlysende forskjellene som gjør det lett å skille mellom de ulike rasegruppene forsvinner ikke selv om man forsøker å tabooisere dette ordet.

Kanskje det kan være selve identiteten og stoltheten man er redd for.

Tenk over dette: den eneste identiteten vi ikke kan forandre på innenfor menneskeheten er eventuell rasetilhørighet, den fysiske avstamning (eventuelt med unntak av kjønnstilhørighet, plastisk kirurgi ikke medregnet).

Vi kan skifte fornavn og etternavn, vi kan skifte religiøs, politisk, filosofisk eller ideologisk tilhørighet og identitet som basert på dette, vi kan endre statstilhørighet - de aller fleste former for identitet som vi moderne mennesker har opparbeidet, og som skiller oss fra andre mennesker, kan endres, men ikke rasetilhørigheten.

Det å være hvit europeer av hvit europeisk avstamning er ikke til kjøp eller til salgs. Det er rett og slett et faktum som ikke kan oppheves.

Hele den kroppen du ser i speilet er et resultat av din forfedrearv. I den kroppen lever fortsatt rester fra dine forfedres genkoder, slik det ble formet gjennom titusenvis av år med tilpasning til nye forhold.

Om du er hvit, så er din kropp en direkte gjenspeiling av titusenvis av år med europeisk historie og egenart.

Om jeg ønsker, kan jeg godt flytte til utlandet, få nytt statsborgerskap og lære å snakke det nye språket flytende, men spørsmålet er: om jeg flytter til Afrika, tror du noengang jeg kommer til å bli akseptert av de svarte afrikanerne som en genuin afrikaner, eller bare en av de hvite?

Sannsynligheten for det siste er stor.

Endret av Wyrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes vi burde ta imot så mange som mulig, men da må vi også oppgradere straffene for lovbrudd og gjeninnføre dødsstraff, gjerne med skyting på Akershus festning eller rådhusplassen.

 

Det vil jo gjøre livet såååå mye bedre ja....

 

Jada.. jeg så ironien din.... ^^

 

Nei det var ingen ironi, det var alvorlig ment, det tillates minimalt med ironi og sarkasme i politikk og samfunn kategorien, da de færreste skjønner ironi i skriftform.

Lenke til kommentar

Når det ikke er trolling er det unødvendig å rapportere. Dette er dog off-topic, så jeg vil henstille til å returnere til trådens tema.

 

I et perfekt samfunn burde det være mulig å ha en slags prosess der man kan kun gi oppholdstillatelse til innvandrere som besitter en eller flere samfunnsnyttige ferdigheter, hva synes dere om det?

Lenke til kommentar

Tja. Meg og min samboer flyktet fra oslo p.g.a forholdenne på oslo øst.

Knivslagsmål rett utenfor vinduet vårt (Flere ganger), dopsalg på gaten utenfor, innbrudd, politi som sier de ikke kan ta dopselgerne eller prioritere innbrudd, bilskilt stjålet tre ganger på et år, to sykkler stjålet i bakgården Og samboer som var redd for å gå hjem fra jobb på natten p,g,a steine somaliere som tygger khat og er truende ovenfor henne.

 

Har vi så stor plass og økonomi o,s,v ?

Vi er ikke de eneste som flyttet ut av byen, flere fulgte oss.

Flyttet til oslo for femten år siden og var virkelig glad i Oslo øst, men utviklingen den snere tid har gjort det ubeboelig der.

Flykninger i eget land vi også nå for å sette det på spissen

 

jeg sier absolutt nei!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja. Meg og min samboer flyktet fra oslo p.g.a forholdenne på oslo øst.

Knivslagsmål rett utenfor vinduet vårt (Flere ganger), dopsalg på gaten utenfor, innbrudd, politi som sier de ikke kan ta dopselgerne eller prioritere innbrudd, bilskilt stjålet tre ganger på et år, to sykkler stjålet i bakgården Og samboer som var redd for å gå hjem fra jobb på natten p,g,a steine somaliere som tygger khat og er truende ovenfor henne.

 

Dere finnes ikke... Alle er svært så fornøyd med det nye norge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...