Gå til innhold

3D på PlayStation 3 ! Hvordan aktiverer jeg den ?


olemsand

Anbefalte innlegg

Har en samsung 8 series tv som skal kunne kjøre beste grafikk, men når jeg setter på 1080p blinker bildet, funker fint på 1080i.

 

Får heller ikke til å aktivere 3D ? finner ingenplass i menyen der det står 3D ?

 

 

 

prøvde å spille Grand turismo i 3D, men det må aktiveres i ps3en før d kan aktiveres i spillet.

 

Kan kabelen min ha noe å si ? (noen år gammel hdmi)

 

PS3en er oppdatert med nyeste programmvare, samme gjelder spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å aktivere 3D på din Playstation 3, må du gå på instillinger>bildeinstillinger>oppsett>HDMI herfra trykker du automatisk så vil playstation oppdage at du har 3D tv og spørre om du vil aktivere det. Så er alt klar til å nytes.

 

Du må også ha en HDMI 1,4 kabel.

 

 

Det er det jeg gjør, men den spørr aldri om jeg har 3D tv.

Aner ikke om jeg har en 1.4 kabel, men kan tenke meg det ikke er en sånn siden den er litt eldre, å av det billigste slaget.

 

Så viss du er sikker på att det er kabelen så er problemet kjøper jeg ny imorgen... ?? :)

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å si, men er helt sikkert kabelen. Når du sier den er gammel, hvor mange år snakker vi da? Og hva betalte du for den.

 

Bruker du en 1.3 hdmi kabel når du kjører 3d, vil du ikke få bilde.

 

ca 4 år kansje..

 

Så at 1.4 kabel kosta 149,- på elkjøp, så kjører å kjøper en imorgen.. satser på att det virker da..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er litt vanskelig å si, men er helt sikkert kabelen. Når du sier den er gammel, hvor mange år snakker vi da? Og hva betalte du for den.

 

Bruker du en 1.3 hdmi kabel når du kjører 3d, vil du ikke få bilde.

 

Vet ikke hvordan det er med de nyeste PS3'ene. Men jeg har av de ørste PS3 som kom på markedet, og den støtter ikke alle funksjonene som HDMI 1.3 gjør en gang. Kabelen jeg bruker er en 10m lang HDMI kabel fra 2006 så den er heller ikke HDMI 1.4 sertifisert. Likevel har jeg ingen problemer med å få 3D bilde på projektoren min.

 

Også fra min Blu-ray spiller har jeg sjekket med en gammel billig HDMI kabel, og også der gikk 3D greit.

 

Så før "alle" løper avgårde og bytter ut kablene sine, så sjekk andre feilkilder først. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det koster 200 kr for en HDMI 1.4 kabel hos Elkjøp.

Det er da fult mulig å spille med 1.3 kabel, men etter hva jeg vet klarer kun PS3 å gi 720p og 1080i ved bruk av 1.3 kabel, altså ikke 1080p.

 

Så grunnen til at bildet blinker er sikkert pga. du har 1.3 kabel og kan derfor ikke bruke 1080p.

Lenke til kommentar

Mye feil informasjon hær spesielt ang 1.3 hdmi kabler :roll: man får 3D med 1.3 hdmi men ikke lyd retur arc :cool:

 

Stor forskjell på hdmi kabler, spesielt ang bilde støy exs ps3 er følsom for dålige kabler ,kjøp en high speed kabel trenger ikke være dyre som elkjøp sine hama kabler

 

Ps3 og samsung c9000 ble kabler utrolig viktig selv med 1meter kabler (desverre) gikk fra sound gardens wire wizard til hama og

ble kvitt snø

Endret av samco
Lenke til kommentar

HDMI 1.3 klarer vel bare 1080i side ved side i 3D? Du får bare 3D light ved bruk av 1.3 kabel.

Benytter du 1.4 kabel vil du få 1080p 24. Altså Full 3D.

 

Hva faen har diskusjonen ang. 4000p noe å gjøre her? Det er lenge til vi i det hele tatt får bruk for den. I såfall må ny tver ut og ny inn. Så for denne diskusjonen har det ingenting å si. Ingen her som drar noe nytte av teknologi som ikke har kommet til folket enda.

 

 

 

Er det ikke fortsatt slik at en HDMI kabel er en HDMI kabel uansett om den koster 999kr eller 50kr?

 

Ang dette så tror jeg at om du skal ha en 2 meters kabel så vil du knapt merke forskjell på en kabel for 50 kr og en for 1000 kr. Med mindre du er som Samco og sitter med high tech utstyr og leter etter bildestøy på små pixler. Det normale blåtte øye vil ikke klare å fange opp mega forskjeller på korte kabler. På lenger kabler stemmer det du sier.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Er en del missinformasjon her ute å går. For det første trenger du IKKE en HDMI 1.4 kabel for å få 3D på PS3. Det har heller ingenting å si om du har 1.3 eller 1.4 kabel koblet til PS3en. Grunnen er at PS3 er en litt gammel godsak som ikke har HDMI 1.4 port. Det vil si at du vil ikke få mye større overføringhastigheter med en 1.4 kabel, siden outputten fra PS3en er 1.3.

 

Angående kvalitet på kabler, så har jeg hørt at 010101010 er 010101010 uansett. Enten kommer signalet frem, eller så kommer det ikke frem. Forskjellen er hovedsakelig hvor slitesterke de er osv. Jeg har ikke mye erfaring, da jeg alltid har kjørt billigkabel. Har fungert ganske greit så langt, så ser ikke noen grunn til å slå på stortromma for dyre kabler.

 

Ny kabel er nok løsningen på trådstarter sitt problem. Den TVen skal ikke ha noe problem med hverken 3D eller 1080p. Ei har jeg aldri hatt problem med PS3en når det kommer til å sette det opp. Derfor ligger nok problemet mellom dem. Kan være det er en litt sliten kabel, kanskje en 1.2 kabel, med begrenset båndbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...