Gå til innhold

TES-underforum ønskes.


Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg quoter meg selv fra Skyrim tråden;

 

Jeg synes "The Elder Scrolls" underforumet bør åpnes igjen nå slik at vi slipper å få poster om alle mulige emner i denne tråden.

 

Det begynner å dukke opp spillfakta (info om raser, perktrees, spells etc)som kunne vært kjekt å ha samlet på release dag.

 

Få gjerne tilbake gamle sticky poster (om mods etc) for de tidligere spillene også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker når underkategorien ble lagt ned. Tenkte da at noe slikt vi ser i dag ville skje.

 

Hva var egentlig begrunnelsen for å legge ned underkategoriene? Savner Total War også egentlig - følte litt at interessen for TW på forumet sank litt på grunn av kategori-nedleggelsen.

 

Når man har en kategori med særdeles liten aktivitet så er det ikke vits å opprettholde den, da er det mer hensiktsmessig å legge den ned og hente den fram igjen når den blir aktuell. Slik som Skyrim nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Når man har en kategori med særdeles liten aktivitet ...

Måles det da hvor mange som kun leser ?

 

Jeg benyttet TES sticky postene forholdsvis mye selv om jeg etterhvert ikke postet på forumet (det dør jo ut med spørsmål etterhvert).

 

Jeg forstår heller ikke helt ulempen driftsmessig ved å ha et TES underforum med lite aktivitet ?

Det er jo mye lettere for evt. nye TES spillere om underforumet med sticky'ene finnes selv om det postes så mye der.

Lenke til kommentar

Husker når underkategorien ble lagt ned. Tenkte da at noe slikt vi ser i dag ville skje.

 

Hva var egentlig begrunnelsen for å legge ned underkategoriene? Savner Total War også egentlig - følte litt at interessen for TW på forumet sank litt på grunn av kategori-nedleggelsen.

 

Når man har en kategori med særdeles liten aktivitet så er det ikke vits å opprettholde den, da er det mer hensiktsmessig å legge den ned og hente den fram igjen når den blir aktuell. Slik som Skyrim nå.

Jeg er uenig, så lenge det ikke er et spørsmål om kapasitet.

 

Forumet til diskujon.no fungerer ikke bare som et diskusjonsfora, men også som en stor ressurs for spill. Særlig disse to spillseriene (sikkert mange andre) lever veldig lenge selv etter at det er interessant å diskutere nye utgivelser. Derfor syns jeg det er viktig å bevare den informasjonen vi som brukere av forumet har samlet over lang tid. En ting er at man kan søke opp spesifikke tråder, men det er ikke alltid man vet hva man leter etter - da er det mye lettere å finne det spesifikke emnet (TES-, TW-kategori, etc.) og så lese igjennom tråder. Selv om det ikke tilføres mange nye innlegg, tror jeg at mange bruker kategorien og dens innhold i lang tid.

 

Dessuten er det slik at de spillene som har egen kategori ofte er store og kjære serier som vi er garantert at vil lage mange flere spill i framtiden - noe som igjen fører til mer aktivitet i forumet.

 

Et siste poeng er at jeg tror mange vegrer seg for å opprette nye tråder i et generelt forum så lenge det er tråder som heter "Den store Spillserie-17-tråden" og "Alt om GameY". Det er ikke før veiledere og moderatorer selv har skilt ut tråder at det har kommet mindre generelle tråder om Skyrim på spillforumet.

Måles det da hvor mange som kun leser ?

 

Jeg benyttet TES sticky postene forholdsvis mye selv om jeg etterhvert ikke postet på forumet (det dør jo ut med spørsmål etterhvert).

 

Jeg forstår heller ikke helt ulempen driftsmessig ved å ha et TES underforum med lite aktivitet ?

Det er jo mye lettere for evt. nye TES spillere om underforumet med sticky'ene finnes selv om det postes så mye der.

Dette oppsumerte veldig godt hva som også var mitt poeng.

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

Når man har en kategori med særdeles liten aktivitet ...

Måles det da hvor mange som kun leser ?

 

Jeg benyttet TES sticky postene forholdsvis mye selv om jeg etterhvert ikke postet på forumet (det dør jo ut med spørsmål etterhvert).

 

Jeg forstår heller ikke helt ulempen driftsmessig ved å ha et TES underforum med lite aktivitet ?

Det er jo mye lettere for evt. nye TES spillere om underforumet med sticky'ene finnes selv om det postes så mye der.

 

Det taes hensyn til både visninger, innlegg og tråder. Det er ikke driftsmessig en ulempe (såvidt jeg vet), men det har en ulempe med at det skaper et uoversiktelig forum, altfor mye klikking og kategorier som basicly er døde, som igjen skaper et inntrykk av et dødt forum. Det er lite hensiktsmessig å beholde en kategori hvor det er en tråd med minimalt med aktivitet i, selv om det er gode stickytråder og diverse. De skal i teorien kunne finnes uansett (selv om søkemotoren kanskje ikke fungerer helt optimalt).

 

At det er spillserier som gir ut flere nye i serien betyr ikke at kategorien fortjener å leve selv i nedetider med svært svært lite aktivitet. Som oftest så opprettes kategorien igjen når det nye spillet dukker opp, som er langt mer hensiktsmessig.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Det taes hensyn til både visninger, innlegg og tråder. Det er ikke driftsmessig en ulempe (såvidt jeg vet), men det har en ulempe med at det skaper et uoversiktelig forum, altfor mye klikking og kategorier som basicly er døde, som igjen skaper et inntrykk av et dødt forum. Det er lite hensiktsmessig å beholde en kategori hvor det er en tråd med minimalt med aktivitet i, selv om det er gode stickytråder og diverse. De skal i teorien kunne finnes uansett (selv om søkemotoren kanskje ikke fungerer helt optimalt).

 

At det er spillserier som gir ut flere nye i serien betyr ikke at kategorien fortjener å leve selv i nedetider med svært svært lite aktivitet. Som oftest så opprettes kategorien igjen når det nye spillet dukker opp, som er langt mer hensiktsmessig.

Jeg ser poenget ditt med at forumet kan virke uoversiktelig, men jeg synes ikke dette er tilfellet med diskusjon.no. Kategorien "Spillforum - for de mest omdiskuterte" er bare interessant hvis du søker informasjon om de aktuelle spillene som ligger der og oversikten over disse spillene punktvis under banneret i Spill-forumet tar ekstremt liten plass. Rent visuelt sett tror jeg ikke dette er det første du ser hvis du går inn på forumet for å finne tråder om andre spill, altså det er så fort gjort å klikke seg inn i for eks. kategorien "Generell spilldiskusjon".

 

Jeg hadde uansett ønsket en mer transparent prosess når det besluttes om slike kategorier skal åpnes eller legges ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg kan fortelle noe av årsaken til at TES-kategorien ble fjernet, da jeg var med på beslutningen når kategorien ble tatt bort for et par år siden. Vil først påpeke at jeg ikke har noe med forumet å gjøre lenger, og kan derfor ikke si eller gjøre noe for å få kategorien tilbake.

 

Det ble fjernet en god del kategorier i spillforumet, disse ble fjernet grunnet det lave aktivitetsnivået. Med det menes antall nye tråder og innlegg som ble postet i kategoriene. Vi mente at døde kategorier ikke er bra for forumet, selv om det ikke koster oss noe å ha disse kategoriene liggende i fred. Hva vi såg i flere spillspesifikke kategorier som lå døde var at selv når det kom nye spill for disse seriene, var det fortsatt ikke noe særlig aktivitetsøkning i disse kategoriene. Det var min mening den gang at disse døde kategoriene rett og slett hindret diskusjon og prat rundt de nye spillutgivelsene, trolig grunnet at nye brukere ikke fant kategoriene og kanskje også at en død kategori skremmer brukere fra å poste.

Når vi hadde observert dette et par ganger, var ikke jeg villig til å risikere at det samme ville skje med spill som TES5, Star Wars: The Old Republick, GTA5 og Half-Life 3, så vi la ned kategoriene for disse spillene.

 

TES-kategorien ble altså fjernet for å være på den trygge siden. Trådene fra disse kategoriene er på ingen måte borte, de ligger bare gjemt andre steder i spillforumet. Samtlige tråder ble også merket før de ble flyttet, slik at når forumet eventuelt må opprette kategoriene på nytt i gjen, kan man relativt enkelt få alle trådene tilbake.

 

Jeg er for øvrig helt enig med TS, det er absolutt et behov for en TES/Skyrim-kategori.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...