Gå til innhold

Skyrim - konsoll eller PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har en asus g74sx med

gtx 560m 3gb

i7 2,2GHz

8gb ddr3 ram

 

Jeg vet jo at den skal være mye bedre en en xbox 360 men om den drar spillet like bra eller bedre har jeg ikke peiling på:S

selv om jeg drar the witcher 2 på high med skygger på low helt uten problem:D

 

PC uten tvil :)

 

 

Ofte leser jeg om sofa argumentet til konsoll eiere, men så enkelt kan det være.

Jeg tror du ikke trenger optisk kabel da du kan kjøre lyden gjennom HDMI fra skjermkortet ditt.

Ja det kan jeg. Men jeg har bare et Logitech Z-5500 til lyden så da er det vel like greit å dra en optisk kabel dit. Stoooort suround anlegg er på ønskelisten og da skal jeg bruke HDMI.

Lenke til kommentar

Hvorfor folk gidder å spille sånne spill på 6 år gammel hardware skjønner jeg ikke, 30-60FPS lock og all grafikk på low. Nei spill på PC du.

 

Hvis noen kommer med argument da console er bedre fordi man spiller det på TV eller med controller; du kan fint gjøre begge dele med en PC.

 

-Consoles ruined PC gaming since 2000.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

PC her og.

Mods og hi-res textures og "annet" gjør at PC-versjonen er å foretrekke.

Liker heller ikkke å spille first-person games med noe annet enn keyboard og mus.

Mye mere presist imho.

 

PC info:

Can we have some specifics about the PC version of the game? How will it's UI be different? Will there be a 64-bit executable?

Todd: 64-bit specific exe? Not at this time. As far as UI, it visually looks the same across the platforms, but the controls are entirely different. There’s also a lot of “power user” stuff we do with the keyboard from how favorites work, to quick saves, and more that is similar to what we’ve done before in that area. We’re packing a lot of info on the screen and the whole interface is much less ‘look at giant fonts!’ than, say, Oblivion. The PC version also gets higher res textures, larger render modes, and a bunch of other effects you can scale up if your machine is a beast. Last but most important, is the Creation Kit we’ll be releasing for the PC. Modding the game and making it your own is very important to us and our fans, so we’re going to keep doing whatever we can in that area.

Lenke til kommentar

Det er uten tvil PC for meg!

 

+ Mods

+ Jeg kan tweake grafikken som jeg vil

+ Jeg har en monster PC og vil utnytte den skikkelig.

+ Sjanse for 3D Vision

 

Selv om sjansen er minimal for at spillet blir 3D vision ready, håper jeg likevel at det blir en bra opplevelse i 3D vision.

Fallout New Vegas var fantastisk i 3D!

Endret av Naken_Greve
Lenke til kommentar

PC her og.

Mods og hi-res textures og "annet" gjør at PC-versjonen er å foretrekke.

Liker heller ikkke å spille first-person games med noe annet enn keyboard og mus.

Mye mere presist imho.

 

PC info:

Can we have some specifics about the PC version of the game? How will it's UI be different? Will there be a 64-bit executable?

Todd: 64-bit specific exe? Not at this time. As far as UI, it visually looks the same across the platforms, but the controls are entirely different. There’s also a lot of “power user” stuff we do with the keyboard from how favorites work, to quick saves, and more that is similar to what we’ve done before in that area. We’re packing a lot of info on the screen and the whole interface is much less ‘look at giant fonts!’ than, say, Oblivion. The PC version also gets higher res textures, larger render modes, and a bunch of other effects you can scale up if your machine is a beast. Last but most important, is the Creation Kit we’ll be releasing for the PC. Modding the game and making it your own is very important to us and our fans, so we’re going to keep doing whatever we can in that area.

 

I like!

Lenke til kommentar

Kjøper det på 360 i første omgang, og venter til jeg kjøper det på PC fordi:

1. Jeg tviler jeg har en sterk nok pc for tida til at det den kan kjøre Skyrim noe særlig optimalt.

2. Det er "lettere" å ha tilgang til DLCer og å ha de på konsoll enn på PC etter det jeg har erfart.

3. Mods osv vil jeg ikke fikle med før jeg har lagt ned en god del timer i spillet (vanilla), i tillegg kommer det ikke til å være noe særlig med mods ved release uansett.

 

Så er enig i at Elder Scrolls spillene generelt passer bedre til PC, men kjøper da heller GOTY på PC når den tid kommer ;)

Endret av Haunts
Lenke til kommentar

PC. Selvom pcen min er fra 08, og den sannsyneligvis ikke maxer det, er det bare alt for digg å kunne installere det på laptopen og spille når jeg er på hytta. Dessuten skal jeg modde skiten ut av det etter jeg har spilt ferdig min første karakter. Om jeg føler for å bruke kontroller kan jeg jo bare bruke PS3 kontrolleren (ved hjelp av en haug emulerings software)

Lenke til kommentar

Oblivion var nesten uspillbart uten mods for min del, først og fremst på grunn av level scalingen. Slik jeg forstår det blir level scalingen i Skyrim mer rimelig, men det er fortsatt risky å gå for konsoll. Tipper noen modder til statiske levels ganske raskt etter release på PC. Mods holder uansett liv i slike spill lenge etter at patchene har sluttet å komme, så PC er et klart valg for meg. Det er et vanskeligere valg med spill som Arkham City.

 

Men som de andre sier, jeg spilte Arkham Asylum og The Witcher 2 med xbox stikka koblet til PC'en, og det er en smooth opplevelse dersom man likevel har sterk PC. Sist jeg brukte ps3en var red dead redemption. :)

Endret av whorebeast
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...