Gå til innhold

Hva er meninga med livet, folkens?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går ikke mere inn på meningen med livet her men hvis dere leser i bibelen så finner dere fort ut hva som er meningen med livet :)

Det du i klartekst sier her er at du egentlig ikke har noen egen mening om evnet, men elsker å se din egen skrift og navnet på jesus der du henviser oss til å lese i bibelen...

 

Vel, jeg har lest bibelen og kan ikke si at jeg fant noe der som ga livet mitt mer emning enn det jeg selv har dyttet inn der som gir meg mening. Må bare ærlig innrømme at å tilbe en gud på grunnlag av påstander ikke ga meg noen mening og det var vel en av årsakene til at jeg sluttet å tro på de påstandene i en alder av tretten....

 

Spørsmålet er vel om du har noen egen mening i det hele tatt eller bare er lært opp til å tro at bibelen gir mening....? Men jeg forventer ikke at du er ærlig nok til å komme med et ærlig svar, for så ærlig er ikke religiøse mennesker.... Dessverre! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Livet er døden, livet er en prøvelse, livet er en test, livet er arvolig. et som er meningen med livet er det at Vi skal bli satt på prøve til å bli født på ny. Ja jeg er kristen og jeg har min tro og dere har deres. Jeg respekterer hvis dere har deres egen tro eller ikke har noen tro for den slags skyld :) Det er bra at dere tror på noe men det er gud (Jesus). Meningen med livet er den at vi skal på en måte bli godkjent. Hvis man ikke klarer å bli godkjent så havner man dessverre i helvetes foregård. Jeg går ikke mere inn på meningen med livet her men hvis dere leser i bibelen så finner dere fort ut hva som er meningen med livet :)

Men hva med oss som ikke ønsker å bli godkjent da? Kan vi drite på det hellige spøkelset og bli tilintetgjort? For når jeg dør driter jeg i om jeg blir gravlagt opp ned ute på en fylling full av søppel i motsettning til deg som ønsker en stor slagen begravelse på et hellig sted, så som du sikkert skjønner betyr ikke et evig liv en dritt for meg, jeg ønske rfaktisk å ungå det, og lurer derfor om det er sant at tilintetgjørelse følger de som driter i det hellige spøkelset? Er det sant? Kan vi som driter på det spøkelset slippe en evighet her eller der? Jeg undres om det kan være så enkelt....

 

Hvis du velger og drite i det så får du bare gjøre det. Gud har jo gitt deg ett fritt valg. Men jeg advarer deg hvis du virkelig velger og drite i det. Du kommer til og bli straffet for det av satan ved at du kommer til og brenne evig i helvete.

Lenke til kommentar

Ja jeg er kristen og jeg har min tro og dere har deres. Jeg respekterer hvis dere har deres egen tro eller ikke har noen tro for den slags skyld :)

 

Så det du mener er at det er greit for deg at de som ikke tror fordømmes til evig helvete?

 

Det er ikke min sak om noen dømmes til helvete det er gud sin sak. Og min sak er og advare dere mot det. Det har jeg gjort og hvis dere vil brenne i helvete så er det deres valg. Gud har gitt dere ett fritt valg ;)

 

Edit:

 

Og grunnen til at det er fint å ha en tro er at da har du noe og se fram til. Du har ett bilde av noe som er mektigere og større enn deg og universet. Skal ikke gå mer inn på dette her. Da kommer jeg bare til og skrive ett kjempelangt innlegg som ingen gidder å lese.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Det er fint at folk har en tro og det skal alle respektere :yes:

Jeg kommer nok aldri til å respektere en tro som ikke bygger på noe annet enn påstander og ren fantasi nei... Og det tror jeg går for en ganske stor andel av det norske folket også, for flere og flere av de jeg møter har null og niks til overs for religiøs overtro og dens påstander som har ridd oss som en mare så alt for lenge...

 

Så nei, det er ingenting i noen religiøs tro som fortjener respekt. Folkene som tror derimot har jeg ingen problem med å respektere, men ikke kom å innbill deg at gude tro er noe jeg skal respektere fordi du eller andre sier det, for det gjør jeg virkelig ikke!

Lenke til kommentar

Gud har jo gitt deg ett fritt valg. Men jeg advarer deg hvis du virkelig velger og drite i det. Du kommer til og bli straffet for det av satan ved at du kommer til og brenne evig i helvete.

Gud har ikke gitt meg en dritt. Og du kan egentlig advare meg så mye du vil....

 

Det skremmer meg like mye som om du hadde truet meg med en skummel rød og ildsprutende drage i garasjen... Til opplysning er de aller fleste mennesker forlengst forbi det stadiet at de blir redde av slike latterlige trusler... Du derimot blir drit redd av disse truslene, det er noe av det du frykter aller mest, er det ikke? For så sikker der du sitter på din høye hest er du ikke, det enser jeg av det du skriver, tenk om satan kom og tok deg....

 

For ingen kan være HELT sikker på at man skal opp til gud å spise middag sammen med masse mordere som Ted Bundy, Hitler og Stalin, det er nettopp derfor slike trusler virker på slike som deg... For helt sikker er du aldri i den troen du har, det er akkurat den usikkerheten som holder deg fast i tankefengslet du sitter i nemlig....

 

For du kan kjenne hvordan flammene fra helvette slikker om bena dine akkurat nå, gjør du ikke... For det er der du kommer til å havne fordi du er så storkjeftet og truer folk med sedvanlig gudelig godhet skjønner du... Jepp, du er nok allerede stekt du, men vet det bare ikke enda...

 

Better to rule in hell than to serve a vimpy god in heaven, so I take my chanses... :)

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud har jo gitt deg ett fritt valg. Men jeg advarer deg hvis du virkelig velger og drite i det. Du kommer til og bli straffet for det av satan ved at du kommer til og brenne evig i helvete.

Gud har ikke gitt meg en dritt. Og du kan egentlig advare meg så mye du vil....

 

Det skremmer meg like mye som om du hadde truet meg med en skummel rød og ildsprutende drage i garasjen... Til opplysning er de aller fleste mennesker forlengst forbi det stadiet at de blir redde av slike latterlige trusler... Du derimot blir drit redd av disse truslene, det er noe av det du frykter aller mest, er det ikke? For så sikker der du sitter på din høye hest er du ikke, det enser jeg av det du skriver, tenk om satan kom og tok deg....

 

For ingen kan være HELT sikker på at man skal opp til gud å spise middag sammen med masse mordere som Ted Bundy, Hitler og Stalin, det er nettopp derfor slike trusler virker på slike som deg... For helt sikker er du aldri i den troen du har, det er akkurat den usikkerheten som holder deg fast i tankefengslet du sitter i nemlig....

 

For du kan kjenne hvordan flammene fra helvette slikker om bena dine akkurat nå, gjør du ikke... For det er der du kommer til å havne fordi du er så storkjeftet og truer folk med sedvanlig gudelig godhet skjønner du... Jepp, du er nok allerede stekt du, men vet det bare ikke enda...

 

Better to rule in hell than to serve a vimpy god in heaven, so I take my chanses... :)

 

Jeg bare svarte på hva jeg mener hva meningen med livet er.

Jeg har min egen mening om livet og du har din egen mening.

Det er ikke noe vits i å kommentere hav jeg syntes er meningen med livet.

 

Nei vell gud har ikke gitt deg en dritt.

Har du hørt dette: be så skal du få, let så skal du finne og bank på og det skal bli lukket opp for deg. Dette er ett sitat som er hentet fra bibelen.

 

Hvis du gjør dette så er det hende at du får noe av gud (Jesus)

Lenke til kommentar

Nei vell gud har ikke gitt deg en dritt.

Har du hørt dette: be så skal du få, let så skal du finne og bank på og det skal bli lukket opp for deg. Dette er ett sitat som er hentet fra bibelen.

 

Hvis du gjør dette så er det hende at du får noe av gud (Jesus)

Nei. Det ga meg ingenting da jeg trodde og nå VET jeg at det ikke gir meg noe annet enn what ever som måtte skje tilfeldig, så å be ser jeg på som totalt bortkastet. Men sikkert en fin måte for deg og andre kristne å TRO at dere hjelper mange ved å ikke gjøre en eneste dritt, bare folde hendene...

 

Søk opp testing av bønn selv og se at det ikke hjelper en dritt... I den ene testen blr faktisk den ene av de som visste han ble bedt for dårligere, men jeg mistenker at det mer var placebo enn at bønn virker den andre veien... Men bønn virker altså ikke har det vist seg... Det er kun en innbildning.

Lenke til kommentar

Ja du tror at du lurer deg selv om du tar imot gud.

Det er greit for meg.

Men jeg tror du en dag kommer til å angre på at du tror at du lurer deg selv om du tar imot gud (Jesus)

Det jeg prøver å si er at det holder ikke å tro på gud. Det har jeg gjort.

Du må i tillegg innbille deg at han er tilstede og hjelper deg i hverdagen. Hvis ikke finner du fort ut at det ikke er noen vits å tro på en som overhode ikke viser noen tegn på å finnes.

Lenke til kommentar

Det vises en rekke tegn på at han finnes men jeg ber deg om å ikke ta opp det her siden denne tråden ikke handler om dette emnet. Gå heller inn på en annen tråd som jeg er aktiv i og still det samme spørsmålet der.

 

Jeg har sagt mitt om hva meningen med livet er og jeg trekker meg nå ut av denne tråden.

 

Hvis det er noen som lurer på noe så gå inn på en av de andre trådene som nevnt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke de som absolutt MÅ ha en mening med livet. Det er ingen mening, ingenting mer dramatisk enn det.

Tipper at folk begynner å snakke om meningen med livet, når den meningen de har fulgt i hverdagen på en eller annen måte ikke lenger lar seg realisere, f.eks kommer ikke inn på det studiet du vil, havner i fengsel, blir dumpa, osv.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke de som absolutt MÅ ha en mening med livet. Det er ingen mening, ingenting mer dramatisk enn det.

Tipper at folk begynner å snakke om meningen med livet, når den meningen de har fulgt i hverdagen på en eller annen måte ikke lenger lar seg realisere, f.eks kommer ikke inn på det studiet du vil, havner i fengsel, blir dumpa, osv.

... eller at du rett og slett begynner å reflektere og tenke litt... Skremmende saker å tenke vet du, for det er så mye rart man plutselig lurer på når det plutselig skjer... he he :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...