Gå til innhold

Samsung lover å oppdatere toppmobilene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et av hovedproblemene med Android telefoner / plattformen etter min mening, det skulle vell egentlig bare mangle og vært en ren selvfølge at så fort som Ice Cream Sandwich kommer at samtlige Android telefoner som har vært i salg det siste året, om ikke de siste to årene skal få denne oppdateringen gratis relativt kvikt etter at Google har sluppet den.

 

At du i 2011 ikke er garantert store oppdateringer av mobiloperativsystemet nærmet så fort som det er tilgjengelig er og blir alt, alt for dårlig.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, skjønner jeg ikke dette fokuset på oppdateringer.

Du kjøper en mobil, feks Galaxy S2 som jeg har, og den er fantastisk. Det kommer ut en ny versjon av Android, ICS, og plutselig er ikke mobilen du kjøpte like bra lenger?

Samme med iPhone også. iP4 var bra. Med en gang iP4S kommer, så er den plutselig ikke like bra som den var?

Selv om det kommer noe bedre, betyr ikke det at telefonen du hadde ble dårligere.

Det eneste perspektivet jeg kan se som en reell grunn til at oppdateringer er relevante, er sikkerhetsmessige grunner. Min mobil har blitt oppgradert nokkevis av ganger.

XDA har disse som offisielle ROM:

XWKDD, XWKE1, XWKE2, UHKE2, XWKE8, XWKE7, UHKE4, XXKE4, ZSKF1, XWKF1, XWKF3, ZSKF4, XXKF2, JPKF3, DCKF4, JPKG2, XWKG1, ZSKG2, XXKG2, XXKG5, UHKG7, JPKG5, DXKG4, JPKH1, DCKH2, DXKH2, DXKI2, XWKI4, XXKI3, CEKI2, ZSKI3, XXKI4, XWKI8, XWKJ1 and JPKJ2

 

Det er sikkert en del som er lokasjonsbasert og lignende, men oppdateringene kommer ofte nok.

 

Dessuten, for Ola Normann, kan det også være litt spesielt å sitte på 2.3 og plutselig oppdatere til 4.0... Grensesnittet er plutselig forandret. Visst er det nok blitt bedre, men det er nok til stor frustrasjon til å begynne med.

Det samme gjelder iPhone også. De forandrer ting hvert år. Jeg har tre venninner med iPhone som kom til meg og lurte på hva som hadde skjedd, og hvorfor iPhonen var forandret, når de oppdaterte nå sist. Jeg husker også samme greia i fjor.

 

Poenget mitt er vel egentlig bare at mobilene ikke blir dårligere, selv om det kommer nye oppdateringer til mobilene. Enhver som ikke vet at ICS eksisterer, vil kose seg AKKURAT like mye med sin nåværende mobil, uansett om mobilen har Cupcake eller hva den har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...