Gå til innhold

Beste recording-software


Anbefalte innlegg

Hvilket recording-software er best?

 

 

Noen av de:

 

Fraps - Mest brukt. Gir veldig bra kvalitet, men senker ytelsen i spill, samt genererer store filer.

Bandicam - Lite fps-drop. Komprimerte filer som fører til mindre filer. (Hørt god tilbakemelding)

MSI Afterburner - God kvalitet. Filstørrelsene er litt komprimert. Tar ikke opp lyd.

Xfire HD - Vet ingenting om

Dxtory - Vet ingenting om

Playclaw - Vet ingenting om

Camstasia - Vet ingenting om

Camstudio - Vet ingenting om

WeGame - Vet ingenting om

 

Sikkert flere også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå faktisk prøvd ut Dxtory.

 

Mange som sier gode ord om det, og det virker som om det er det beste recording-programmet der ute. Det er litt mer avansert en Fraps, med tanke på at man har flere instillinger å justere. Kvaliteten er så og si helt lik som Fraps.

 

 

Jeg installerte Dxtory på min hardisk nr. 2, samt lagringen skjer også på harddisk nr 2. Spillet jeg tar opp er lagret på harddisk nr 1 (SSD). Er dette greit? Eller burde jeg flytte Dxtory til harddisk 1?

Lenke til kommentar

Fraps - Veldig bra, tar opp i lossless. Noe store filer, men funker om man har dedikert 1-2TB HDD til dette. Senker ytelse litt, men det gjør alt.

Bandicam - Aldri hørt om

MSI Afterburner - God kvalitet, komprimert. Tar opp lyd, men flere redigeringsprogrammer støtter den ikke.

Xfire HD - Xfire (HD?), er gratis og alt, men tar du opp i HD, vil det nok lagge litt. Så ikke veldig bra.

Dxtory - Vet ingenting om

Playclaw - Noe som afterburner, men har nesten 0 erfaring selv. Prøvde vel en gang, men kan ikke ha likt.

Camstasia - Funker til å ta opp skrivebord etc, ikke bra på spill. movie maker-ish på redigering.

Camstudio - hørtes billig ut

WeGame - tror det er noe som Xfire, men usikker.

 

 

Jeg spiller inn mye, og bruker Fraps til alt på PC. Det er utrolig bra. Billig, og funker som bare faen.

 

 

(tok TS sin liste formatering)

Endret av PaulGD
Lenke til kommentar

En veldig kjekk funksjon i Dxtory er at man kan ta opp i en annen fps som man spiller i. Altså man kan spille med så høy fps man vil (for eksempel 60), og ta opp i 30 fps. Dette er ikke noe Fraps har etter hva jeg har forstått.

 

Noe jeg syns er bra med Fraps er at man har muligheten til å ta opp de siste "30" sekunder. Greia er at man recorder hele tiden til en temperary mappe. Alt som er (for eksempel) over 30 sekunder gammelt, blir slettet. Trykker man på en dedikert knapp, så lagrer man de siste 30 sek, pluss det som skal komme. Veldig kjekt for de som spiller FPS.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Fraps fungerer meget bra dersom du har 2 disker eller mer.

Spiller du og frapser fra og til samme disk, så vil du oppleve stuttering som følge av stor pågang på disken.

 

Jeg bruker en USB 3.0 ekstern disk som lagringsmedium for fraps.

 

Sier seg selv om du bruker en annen disk å spille inn på.

Action! halverer nesten CPU peaken når du spiller inn i forhold til fraps eller andre programmer.

Endret av Jonic
Lenke til kommentar

Dxtory. Masse options og kan velge å filme i flere format. I tillegg krever det mindre av pcen din, noe som er veldig viktig for meg ettersom at jeg spiller på en Macbook Pro 13 2010 modell.

 

Men om jeg husker riktig, så ville filene i Fraps maks bli 4 gb? Dette kan jo fort bli rotete dersom man recorder over lengere tid (en BF3, MW3 demolition osv.).

Lenke til kommentar

Dxtory. Masse options og kan velge å filme i flere format. I tillegg krever det mindre av pcen din, noe som er veldig viktig for meg ettersom at jeg spiller på en Macbook Pro 13 2010 modell.

 

Men om jeg husker riktig, så ville filene i Fraps maks bli 4 gb? Dette kan jo fort bli rotete dersom man recorder over lengere tid (en BF3, MW3 demolition osv.).

 

De har fikset det i den siste versjonen, men du har fortsatt muligheten for det.

Lenke til kommentar

Dxtory. Masse options og kan velge å filme i flere format. I tillegg krever det mindre av pcen din, noe som er veldig viktig for meg ettersom at jeg spiller på en Macbook Pro 13 2010 modell.

 

Men om jeg husker riktig, så ville filene i Fraps maks bli 4 gb? Dette kan jo fort bli rotete dersom man recorder over lengere tid (en BF3, MW3 demolition osv.).

 

De har fikset det i den siste versjonen, men du har fortsatt muligheten for det.

 

Bra de har fikset det, for det var irriterende. Men har du brukt Dxtory også? Eller er det noen andre som har brukt det? Av en eller annen grunn så viser fpsen maks 60 (når jeg ikke recorder). Hvorfor skjer dette?

Lenke til kommentar

Fraps er langt mer oppdatert enn dxtory og gir bedre ytelse.

 

Kanskje den gir bedre ytelse, men det krever også mer av pcen. Og dersom du har en pc som ikke har veldig gode specs, så har man veldig få alternativer å filme. Dxtory har flere options, som tidligere nevnt, og det gjør at dersom pcen din ikke er den beste, så kan du slipper å velge mellom dårlig kvalitet, medium og best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...