Gå til innhold

Beste recording-software


Anbefalte innlegg

Liten bump, og lurer litt på hva program dere bruker til å komprimere ned filene, etter du feks har tatt opp i f.eks Fraps?

Har prøvd ut VirtualDUB men vet ikke helt, er det andre som er litt enklere?

 

Jeg bruker siste Vegas Pro, og er kjempe fornøyd med det. Det finnes også mange tutorials på youtube som forklarer det meste du trenger vite om instillinger og slike ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med Dxtory og Fraps selv og syntes ikke Dxtory står tilbake for Fraps på noen som helst måte. Du kan velge codecs selv, du kan streame via Xsplit, du kan legge til flere lydspor og gudene vet hva. Du kan få Dxtory til å fungere akkurat som du vil, stort sett mens Fraps er på mange måter låst til akkurat sånn som Fraps vil ha det.

 

Fraps er dog utrolig enkel å forholde seg til, og for personer som ikke er så dreven med codec, innstillinger og det kadaveret der så kan nok fort Dxtory virke som en eneste stor og forvirrende jungel. Men konfigureres det riktig så er Dxtory bedre enn Fraps etter min mening.

 

 

Så spørs det jo litt hva man er ute etter, er alt du ønsker å filme litt spilling i god kvalitet og det er det så får jo Fraps jobben gjort like bra som Dxtory på en langt enklere måte. Personlig så irriterer det meg grønn at Fraps begrenser ytelsen i applikasjoner / spill til samme framerate som du tar opp i og siden 60 fps er overkill til enhver nettsammenheng og krever vannvittig med sekvensiell ytelse av harddisken og tar abnormt med plass så er jo 30 fps det eneste logiske valget, men jeg ønsker jo ikke å spille i 30 fps.

 

Her er Dxtory genialt ettersom du kan filme i en framerate og spille med en annen uten noe dilldall eller hokuspokus.

 

 

 

Er det en ting jeg ikke klarer å bli klok på med Dxtory så er det resizing, spiller i 1080P@120 og ønsker å filme i 720@30 og hver gang jeg setter scaling i Dxtory til 75% eller 1280x720 så ender videoen opp med å se helt forjævlig ut, om jeg så kjører Dxtory codec eller annen codec. Bruker Dxtory flere minutter på å resample videoen etter du stopper, eller er det bare noe fullstendig bugga med hele programmet? Nå hr jeg uansett kraftig nok maskin til å filme i 1920x1080@30 uansett og kommer nok til å gjøre det å heller resize og komprimere med Sony Vegas, men det er uansett et snodig fenomen.

 

 

En ting jeg ikke helt klarer å forstå eller få til med Dxtory dog, det er å få filmet selve skrivebordet. Noen som vet om en smart måte å få til dette på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...