Gå til innhold

Reklamasjon på PSU kjøpt hos Datakjeden (Konkurs)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har leita meg grønn å lenge etter kilden til en infernalsk "coil noise/whine" fra maskinen. Etter langt om lenge er jeg kommet fra til at det er PSUen som er synderen. Det er snakk om en Corsair TX650. Lyden er tidels lik denne http://www.youtube.com/watch?v=SeahtqeTrGo&feature=related

 

Med andre ord; helt jævelig. Får den ofte ved vanlig surfing i Google Chrome. Kjørte og opp ATItool og den 3D-kuben som snurrer rundt. Da hørtes PSUen ut som en sliten elektrisk drill med dårlig batteri.

 

Jeg har også prøvd alle tipsene om Coil whine på corsairs nettsider, uten at det heller hjalp noe særlig.

 

Så jeg har lyst til å reklamere på dette rakkelet, og helst få pengene tilbake slik at jeg kan kjøre fra et annet merke som ikke er så plaget av dette som Corsair. Jeg har kjøpt den på Datakjeden i Tromsø, og som dere sikkert vet er denne kjeden konkurs. Er jeg da helt uten mulighet til noen form for kompensasjon? Må jeg kontakte Corsair direkte, og er dette i det hele tatt grunnlag for reklamasjon?

 

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Reklamer til produsenten da hvis forhandleren ikke er tilgjengelig... Ring Corsair og skrik "consumer law" i telefonen, da får du ny.

 

Edit skrivefeil...

Endret av iNeo
Skrevet

Hvis du sender en mail direkte til Corsair får du nok en RMA lapp tilbake (du må da sende inn PSU'en på egen regning).

Fikk RMA lappen på min og heiv PSU'en, rett og slett ikke verdt tiden det hadde tatt å sende den tilbake.

Skrevet (endret)

hvis du har et corsair produkt SkAL DENNE SENDES TILBAKE TIL PROODUSENTEN HVIS DEN ER ØDELAKT ! :) står på de røde lappene som corsair sender med sine produkter

 

dette står det:

do not return this product to the store

Endret av BFF-BattleFieldForever
Skrevet

Ja, etter litt søking på nettet ser det ut til at de fortsatt har butikker i noen byer. Hvordan blir det da?

 

Og om jeg absoulutt MÅ sende RMA til Corsair direkte, så sier dere jeg må betale frakt selv etc. Så skal vel Corsair feilsøke antar jeg?

 

Husker jeg sendte en mp3-spiller direkte til Creative en gang. Det var mildt sagt et helvete. Tok vel et halvt år før jeg fikk den tilbake. Og i dette tilfellet kan det jo være jeg får en PSU med samme problem. Urk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...