Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei har et problem me bf3 syns det smålagger litt fpsn e fin ligger på 70-80 fps ailt på high msaa off..

har prøvd overclock på cpu å skjermkort...men enda små hakker det....prøvde enda siste driverne til nividia beta drivern no ikke noe bedre....kjører på 1920-1080 oppløsning...

system specs

 

asus sabertooth x58 1366 socket

i7 960

 

8 giga ram 1333mhz ny ram bestilt

 

gtx 580 twin frozr kort

 

noen såm har vært borti sammeproblem...vises svært gådt når man beveger på seg springer i gatene...

Lenke til kommentar

Ganske fornøyd med ytelsen så langt, alt på ultra, motion blur av, MSAA av, og antialasing port (eller hva det het) av. Dropper ned til 30-45 når det er intense (dog ikke når det er nærkamp), men ellers er det 60-70fps i vanlige situasjoner. @1920x1200.

 

Dog, hvis noen har lignende oppsett og ikke syns dette er spillelig, så anbefaler jeg å ha alt på high (forutsatt de andre tingene er forsatt slått av) da dropper fps mye mindre.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva motion blur og MSAA er?

 

Motion blur ligger jo litt i ordet men..

 

Og AA er jo smoothing av kanter (?)

Motion blur:

http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_blur

MSAA:

http://en.wikipedia.org/wiki/Multisample_anti-aliasing

Formulerte meg litt feil. Vet jo hva motion blur er, men lurte på hvordan man merker det i BF. Er det bedre å ha av liksom?

Samme med MSAA. Hva har det å si for BF?

Lenke til kommentar

Er ikke AMD Phenom 8 Mye bedre?

Med en HD6870

AMD har ikke en prosessor kalt Phenom 8. Hvor har du dette fra?

 

Kan noen forklare meg hva motion blur og MSAA er?

 

Motion blur ligger jo litt i ordet men..

 

Og AA er jo smoothing av kanter (?)

Motion Blur er akkurat som det heter. Det gjør bevegelser uklare, noen syns dette er ekkelt, andre syns det er fint. Personlig liker jeg det ikke, LCD-skjermer har allerede nok uskarphet som det er og Motion Blur er ofte ekkelt for meg.

 

Multisampling Antialiasing (MSAA), er en teknikk brukt for å utjevne kanter. Den ble utviklet som en måte å spare ressurser på sammenlignet med Supersampling Antialiasing (SSAA).

SSAA fungerer at man tegner hele skjermbildet i en høyere oppløsning for så å nedskalere bildet etterpå, dette er voldsomt ressurskrevende (som du sikkert kan tenke deg) og den er sjeldent inkludert i dagens spill, Witcher 2s Ubersampling er en form for SSAA.

 

MSAA fungerer i prinsippet ved at man supersampler overflatene (vegger og objekter i 4x)) før shadere utregnes (i 1x størrelse) og legges på slik jeg forstår det. Dette fungerer ikke i alle metoder for tegning av et bilde, Unreal Engine 3 har etter det jeg har forstått ikke kompatibilitet med denne teknikken. Svakheten med denne er at kanter ved gjennomsiktige objekter og teksturer ikke får kantutjevning.

 

I spill der MSAA ikke fungerer, og SSAA er for tungt å utføre på de fleste oppsett implementerer man oftest en antialiasing-shader som utføres på hele bildet, dette er MLAA eller FXAA og er nok den eneste formen for AA brukt på konsoller i dag. Svakheten med denne teknikken er at bildet kan virke "flatt" siden det ikke blir utført noen form for kompensasjon om man ser over et stup eller lignende.

 

Les mer her om FSAA-teknikker

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det gjelder motion blur, altså med lavere FPS er motion blur en effekt som sørger for at bildet blir "smooth" selv om FPSen er litt lav. Har du veldig høy FPS kan du skru denne av for å få klarere bilde.

 

MSAA skaper en mykere overgang i fargene. Når du feks har gress og vann ved siden av hverandre, er det mellomfarge mellom grønnfargen på gresset og blåfargen på vannet. Istedemfor at det ser ut som at det er hentet fra Paint og limt oppå hverandre, hvis du skjønner. Men du kan prøve deg fram og se.

 

Oh, arni kom.

Endret av Lami
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...