Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Til de som har savnet opplysninger om andre dual-coretelefoner, her er lekkede specs på Galaxy S2 og Desire HD2:

(sakset fra danske mobilsiden.dk)

 

Samsung Galaxy S2:

 

 

- Processor: Qualcomm Snapdragon 1,2 GHz (Dual Core) med 3D acceleration

 

- Skærm: 4,27", 800 x 480 pixels, Super AMOLED Plus

 

- Kamera bagside: 8 megapixels med autofokus + fotolys + billedestabilisator

 

- Kamera front: 2 megapixels

 

- Video: Optagelse i HD 1080p, 30 fps, video zoom, LED lys

 

- Hukommelse: 512 MB (RAM), 16 GB intern, plads til microSDHC-kort

 

- APS, kompas, gyrometer, accelerometer, proximity sensor, lys sensor

 

Galaxy S 2 skulle desuden have HDMI TV udgang, understøttelse af DLNA , WiFi hotspot , Bluetooth 3.0 og trådløst netværk.

 

 

 

HTC Desire HD2

 

 

- Processor: Qualcomm Snapdragon 1,2 GHz Dual Core med 3D accelerator

 

- Skærm: qHD 960 x 540 pixels. 3,3", Super LCD

 

- Kamera: 8 megapixels med autofokus og fotolys

 

- Videooptagelse: HD 1080p, 30 fps

 

- Hukommelse 512 MB (RAM), 8 GB intern, mulighed for ekstra via microSDHC

 

- HDMI TV Out, WiFi Hotspot

 

- AGPS , kompas, proximity sensor, lys sensor, accelerometer.

 

 

 

Kjipt?. Det er vel Tegra som har best GPU? Jeg er vil ha skikkelige spill! Skjermen på HD2 har høyere oppløsning. Da må man ha enda kraftigere GPU igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3,3" skjerm på Desire HD2 ja, yeah right ... ser ut til at de skal ta opp kampen med HP Veer :!:

 

Ellers enig i at dette skuffer litt. Skulle gjerne ha sett flere på Tegra 2, har en mistanke om at det er en bedre spillplattform enn disse Qualcomm-greiene. Får vel se hvordan det ender opp med å bli :)

 

Dårlig med Tegra 2-telefoner da, egentlig. Er vel bare LG og Motorola som ender opp med Tegra 2? Av de to er det bare LG som er tilgjengelig i Norge, så det ble plutselig litt skralt. Ser ut til at Tegra 2-"revolusjonen" jeg spådde og håpte på renner ut i sanden, får satse på at alternativene er like bra eller bedre nå da.

Lenke til kommentar

pocketnow.com har også lekkasjer som bekrefter ryktene til mobilsiden.dk

http://pocketnow.com/android/galaxy-s-2-desire-hd2-desire-2-wildfire-2-full-specs-leaked

De skriver dog at DHD2 har 4.3" som virker mer korrekt.

 

Virker ikke som O2X står tilbake for noen av disse. Eneste som frister er SAMOLED plus skjermen til Samsung (Bare jeg som syns skjerm navnene deres begynner å bli latterlige?)

I følge Anandtech er Tegra2 mye bedre enn chippene som angivelig blir brukt fra Samsung og HTC.

Videre ser HDMI mirroring veldig bra ut!

 

Så jeg går nok for O2X eller Atrix, kommer bare ann på om Moto vil sende med åpen bootloader som de lovte at de skulle.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen supererfaring fra dette moderne hysteriet med nye telefoner. Til tross for det har jeg bestemt meg for å henge meg på bølgen og satse på denne telefonen når den kommer.

I den forbindelse har jeg et par spørsmål;

 

- Fra tidligere erfaring (hadde for noen år siden en HTC Magic) merket jeg meg at alarmen/vekkerklokken ikke ringte hvis ikke telefonen var slått på. Er dette noe som gjelder telefonene som også produseres idag, eller er det et tilbakelagt problem?

 

- Går det an å slette/redigere anropsloggen? Altså, slette et eller flere inkomne og utgående anrop manuelt?

 

Mulig dette er "dumme" spørsmål for enkelte av dere, og jeg må beklage hvis det oppfattes som det, men likevel... dette er ting jeg lurer på.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Ingen spørsmål er dumme ;)

 

Svaret på første vet jeg ikke ettersom telefonen min alltid sitter i dock'en om natten.

 

Men angående anropsloggen så kan man i slette anrop fra hver enkelt person.

 

Ikke glem at dette er åpne Android, med andre ord kan du installere andre "dialere" fra markedet som inneholder mange justeringer og muligheter! :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen supererfaring fra dette moderne hysteriet med nye telefoner. Til tross for det har jeg bestemt meg for å henge meg på bølgen og satse på denne telefonen når den kommer.

I den forbindelse har jeg et par spørsmål;

 

- Fra tidligere erfaring (hadde for noen år siden en HTC Magic) merket jeg meg at alarmen/vekkerklokken ikke ringte hvis ikke telefonen var slått på. Er dette noe som gjelder telefonene som også produseres idag, eller er det et tilbakelagt problem?

 

- Går det an å slette/redigere anropsloggen? Altså, slette et eller flere inkomne og utgående anrop manuelt?

 

Mulig dette er "dumme" spørsmål for enkelte av dere, og jeg må beklage hvis det oppfattes som det, men likevel... dette er ting jeg lurer på.

 

Takker for svar.

Det med at alarmklokken ikke virker når telefonen er avlått er normalt hos android telefoner.

Lenke til kommentar

I følge noe dilldall jeg leste på et forum et sted så støtter muligens HTC-telefoner med FastBoot alarmklokke selv om telefonen er avslått. Det vil si Desire Z og Desire HD.

 

Det hevdes også at http://www.appbrain.com/app/com.vp.alarmClockPlusDock støtter denne funksjonaliteten, selv om det ikke står noe om det på AppBrain. Ikke akkurat så supermorsomt at enkelte sliter med Force Close heller, en ustabil alarmapplikasjon er av typen vits ingen ler av.

Lenke til kommentar

Nå har det ikke vært mye rooting her da. Ikke hvis du ser igjennom alle 23 sidene som har blitt skrevet.

 

Dustin har faktisk satt levering på telefonen til 28 mars. Lyder ikke bra for dere som bestilte derfra. Ellos, som jeg valgte, står enda på 28 feb, men vet ikke hvor mye jeg skal tro på det. Vi får iallefall vente å se!

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

 

Merkelig at de sa det. I følge Anandtech var det kjempe god lyd!

(Står beskrevet i kommentarene under hvor noen klager på at artikkelforfatteren ikke kommenterer lyden, hvorpå han svarer at den har en spesiell chip (husker ikke type) som visstnok var veldig bra) :D

 

Personlig elsker jeg å bytte ROM (har derfor Nexus One), så hvis det er åpen bootloader så er det INGEN ulemper med denne i mine øyne!!

 

Ja jeg leste også det innlegget under artikkelen.Men,gsmarena bruker jo måleinstrumenter til å teste lyden,så det er jo ikke bare noe de tror eller mener.Vet ikke om det er hørtbart for den vanlige forbruker.Folk vil sikkert ha ulik oppfattning alt etter hvilke headsett de bruker,men tror ikke disse måleinstrumentene lyver heller.

 

Ang bootloader så leste jeg på LGblog.de at den var låst.Det er nok mye enklere å legge inn roms på htc.Men xda får det sikkert til.

Lenke til kommentar

Hmm, ikke vet jeg.. Uansett så bruker jeg telefonen lite til musikk så dette er ikke noe problem for meg. Derimot er jeg mer skeptisk hvis det stemmer det du skriver om bootloaderen. Hvis den er like låst som motorola sine så er ikke dette min neste telefon desverre.

 

Men jeg har enda håp, ingen av de tidligere LG'ene har forblitt uåpnet ;)

Lenke til kommentar

Nå har det ikke vært mye rooting her da. Ikke hvis du ser igjennom alle 23 sidene som har blitt skrevet.

 

Dustin har faktisk satt levering på telefonen til 28 mars. Lyder ikke bra for dere som bestilte derfra. Ellos, som jeg valgte, står enda på 28 feb, men vet ikke hvor mye jeg skal tro på det. Vi får iallefall vente å se!

 

25 februar mener du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...