Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.

217 stemmer

1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?

Anbefalte innlegg

Galaxy S II vs. iPhone 4s

iPhone 4s har blitt markedsført som en ufattelig rask smarttelefon i mediene i de siste dagene. Superkamera skal det også være. Det er nesten som at folk vil tro at dette er den rene surfekongen og tar best bilder der ute på markedet.

Ser vi på praktiske tester, så viser dette seg å ikke stemme helt. Galaxy S II slår iPhone 4s i både browsingspeed og i en seriøs kameratest. Hva skal man si om markedsføringen? Jo mange vil vel bli lurt trill rundt?

Head to head:

http://www.youtube.com/watch?v=bphZoV8VrLc

http://www.youtube.com/watch?v=G1EBlCWBHHs

http://www.youtube.com/watch?v=cwq9ZwVOSUc

Se en fullverdig kameratest av disse 2 smartmobilene HER

post-227811-0-33919800-1318938974_thumb.jpg post-227811-0-25587400-1318938985_thumb.jpg post-227811-0-57528000-1318938995_thumb.jpg

SGS II kom ut på markedet i april og er vel så rask som den splitter nye iPhone 4s, om ikke raskere? på kameratesten totalt sett gikk seieren til SGS II. Det er tatt forbehold om at det kun er tatt få tester her, og at fremtidige tester kan avvike fra dette emnet. Men det gir oss en viss pekepinne på hvordan ting er.

Bruk avstemningen og gjerne begrunn svaret. Spesielt om svaret skulle være nei.

Edit:

Nå ser det ut som over 6mnd gamle SGS II vil bli raskere enn iPhone 4s på flere punkter

bbench.png

"Across all types of content, the Android Browser offers dramatically improved page rendering performance through updated versions of the WebKit core and the V8 Crankshaft compilation engine for JavaScript. In benchmarks run on a Nexus S device, the Android 4.0 browser showed an improvement of nearly 220% over the Android 2.3 browser in the V8 Benchmark Suite and more than 35% in the SunSpider 9.1 JavaScript Benchmark. When run on a Galaxy Nexus device, the Android 4.0 browser showed improvement of nearly 550% in the V8 benchmark and nearly 70% in the SunSpider benchmark."

Kilde. Google

Endret av Open-Source
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man bør vel også få med at 4s har klart å kanskje nå opp imot den 'gamle' s2 med bedre HW i forhold til 4, men de har også med det kuttet kapasiteten til batteri i standby med 1/3. Altså fra 300 ned til 200.

Siri er jo DET som var det lille 'ekstra' med 4s og når man ser alle problemene folk har med Siri, så er det kanskje litt 'push' fra Apple kun for å tilby noe til sine kunder uten at det nødvendigvis var helt ferdig (er vel i beta?, men det ble nå uansett med i 4s)

Endret av kandasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av ytelsestester jeg har sett mellom SG2 og Iphone4S, så har 4S vunnet. Standby har blitt litt dårligere, men ringetid og bruk av video/musikk/internett har blitt forbedret.

Siri er mye bedre enn speak to it assistant. Og det faktum at den sliter litt tror jeg nok er kun innkjøringsproblemer, apple vil nok sette inn flere servere etter behov.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Av ytelsestester jeg har sett mellom SG2 og Iphone4S, så har 4S vunnet. Standby har blitt litt dårligere, men ringetid og bruk av video/musikk/internett har blitt forbedret.

Siri er mye bedre enn speak to it assistant. Og det faktum at den sliter litt tror jeg nok er kun innkjøringsproblemer, apple vil nok sette inn flere servere etter behov.

Jeg er spent å se om Google viser frem sin nye Voice Action i natt. Ellers ser det ikke ut som speeden på 4s er er noe bedre enn konkurrentene om du ser på vanlig bruk i filmene. Den burde jo være langt raskere enn SGS II som ble lansert i april hehe.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SGS II er samsung sitt raskeste mobil, og sannsynligvis den raskeste mobilen på androidplattformen så selvfølgelig er det betimelig å sammenligne den med 4S. Jeg er også spent på Voice Action, men jeg tviler på at den kommer til å bli bedre enn siri, grunnet at jeg regner med at den vil fungere som ett selvstendig nedlastet program, mens siri er nettbasert og lærer seg dialekter og andre lyder etter bruk slik at den blir bedre og bedre.

Lenke til kommentar

Generiske benchmarks, eller brukstester?

Det er egentlig ett litt overraskende resultat man ser i disse videoene, fordi Socen i 4S er kraftigere, og folk påstår jo at IoS er mer effektivt, men her yter det omtrent likt med en kraftigere SoC.

Tipper de ikke trenger å sette opp så mye mere servere, jeg tror dette er en funksjon folk tester mest i starten.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hva skjer når Galaxy S II får nyeste Android? Se under:

bbench.png

Across all types of content, the Android Browser offers dramatically improved page rendering performance through updated versions of the WebKit core and the V8 Crankshaft compilation engine for JavaScript. In benchmarks run on a Nexus S device, the Android 4.0 browser showed an improvement of nearly 220% over the Android 2.3 browser in the V8 Benchmark Suite and more than 35% in the SunSpider 9.1 JavaScript Benchmark. When run on a Galaxy Nexus device, the Android 4.0 browser showed improvement of nearly 550% in the V8 benchmark and nearly 70% in the SunSpider benchmark.

Lenke til kommentar

hver person velger det de liker best. ingen are som vet hva anre synes er best. ergo sier salgstallene alt.

peace

Alt om hva? Det er jo en litt merkelig påstand du kommer med, det sier vel forsåvidt noe om hva folk tror de kommer til å like best. Det er vel hovedsaklig det salgstallene sier noe om, men betyr det at andre ting er uinteressant?

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...