Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Facebook - ''Facerape''


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå for under en time siden blitt 'facerapet' av en person etter at jeg glemte å logge av når jeg var over på besøk hos ham. Han har nemlig kost seg på min Facebook-profil mens jeg var på vei hjem, og postet mange innlegg med innhold som jeg ikke bør postes her.

 

Kan dette påvirke en eventuelt framtidig jobb? Har hørt at det finnes arbeisgivere som sjekker accounten din for innlegg og bilder. Det går også utover selvtilliten min, og en venn av meg som uheldigvis ble tagget i et av innleggene.

 

Jeg synes dette er utrolig tragisk, og at noen kan synes dette er morsomt skjønner jeg bare ikke. Jeg synes dette bør bli slått kraftig ned på.

 

Hva synes folk om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er facebook oppdateringer du bør bekymre deg over om du skal søke jobb. Man må tåle en spøk, ihvertfall fra en venn.

 

Facerape er så lite farlig som man kan få det, ihvertfall om ikke veggen din er offentlig til andre enn vennene dine. Og Hvorfor er det farlig om en annen venn ble innblandet? Så lenge ingen ble 'mobbet' så går det vel greit? Er jo som oftest perverse ting som blir postet ved facerape uansett.

 

Er bare en ting som passer seg nå, og det er hevn. Kanksje det gir en liten selvtillits boost også :cool:

 

edit: Hva var det engentlig som sto om vennen din?

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Når jeg ser folk blir facerapet, skjønner jeg det stort sett ganske fort at de har blitt det. Offrene pleier bare å oppdatere statusen sin med noe sånt som "ouch, har blitt facerapet!!" e.l. Evt kan du tagge han som facerapet deg i statusen din, da burde du vel være noenlunde skulls? Ikke gjør det til noen større sak enn det, det kommer det ikke noe godt ut av.

Lenke til kommentar

En god leveregel er gjerne å bruke 'Incognito', 'privat surfing', 'in private' (kjært barn har mange navn) måten å surfe på om man er hos andre. Da kan man bare lukke nettleseren når man er ferdig. Har man glemt å logge av da, spiller ikke det noen rolle, ettersom ingenting av det man har brukt har lagt igjen noen data. Og da er man heller ikke pålogget når man starter opp igjen facebook.

 

Når skaden allerede er gjort, så er det ikke noe annet å gjøre enn å slette det som har blitt postet (som mange sier her). Og så kan du jo alltids skrive at du ble facerapet og at de barnslige innleggene som du nå har slettet, kom fra (og så tagge han som egentlig la de ut).

Lenke til kommentar

En god leveregel er gjerne å bruke 'Incognito', 'privat surfing', 'in private' (kjært barn har mange navn) måten å surfe på om man er hos andre. Da kan man bare lukke nettleseren når man er ferdig. Har man glemt å logge av da, spiller ikke det noen rolle, ettersom ingenting av det man har brukt har lagt igjen noen data. Og da er man heller ikke pålogget når man starter opp igjen facebook.

Man kan også gjøre det til vane å ta vekk haken for "keep me signed in" når man logger inn på andre pc'er enn sin egen. Da logger man ut når man avslutter

Lenke til kommentar

Om det går for langt, og du ikke enkelt kan slette innlegg osv, kontakt slettmeg.no:

http://www.slettmeg.no/

 

Hvis ikke, vel - man må lære seg grunnleggende "nettvett" her i livet, som bl.a. å ikke gå fra en pc hvor man er innlogget som andre har adgang til (privat nettlesing/fjerne cookies/ikke lagre passord osv).

 

Sammenlignbart er dette det samme som å lære seg å ikke legge igjen lommeboka på bussen - det er kjipt når noen stjeler kontantene dine, men du kunne enkelt unngått dette ved å utvise litt fornuft, noe du kanskje kommer til å gjøre i fremtiden som en konsekvens.

 

Btw: faceraping med masse obvious poster er lite kreativt, om du vil virkelig gjøre noe sofistikert, bytt fødselsdag til dagens dato, eller dagen etter :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har nå for under en time siden blitt 'facerapet' av en person etter at jeg glemte å logge av når jeg var over på besøk hos ham. Han har nemlig kost seg på min Facebook-profil mens jeg var på vei hjem, og postet mange innlegg med innhold som jeg ikke bør postes her.

 

Kan dette påvirke en eventuelt framtidig jobb? Har hørt at det finnes arbeisgivere som sjekker accounten din for innlegg og bilder. Det går også utover selvtilliten min, og en venn av meg som uheldigvis ble tagget i et av innleggene.

 

Jeg synes dette er utrolig tragisk, og at noen kan synes dette er morsomt skjønner jeg bare ikke. Jeg synes dette bør bli slått kraftig ned på.

 

Hva synes folk om dette?

 

Skaff deg et liv. WTF har det å si hva som står der.. Tull og våsegenerasjonen er i gang med å vokse opp. Skjerp dere .

Alle ter seg som sippete baksnakkende kjærringer.

 

Kompisen din gjorde bare en liten spøk med deg. Ikke overreager på bagateller.

Face Book er noe piss dritunger driver med. Få et liv. Beveg deg vekk fra PCn.

 

Klipp plenen, hugg ved, måk snø og ta for F betalt for det. Slutt å vær kjærring!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...