Gå til innhold

Microplex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men all skryt til microplex. De har kanske litt høye priser, og ikke så altfor mange produkter, men det er er fornøyelse å handle hos de.

 

Hmm vareutvalget og ikke minst at de tar inn de rette produktene er Microplex sin store styrke spør du meg. Spesielt på kabinetter har de vært flinke hvor de har vært først ute (med god margin!) å ta inn gode kasser som Chieftec og Lian-Li. I tillegg så har de jo Addtronics og servertowerne til Image&Shapetek.

 

Videre kan du jo se på valget av vifter. Mens hovedkonkurrenten 3dfxcool kun har 3 120mm vifter å tilby (og ikke klarer 3dfxcool å gi skikkelig info om viftene heller) så har Microplex 10 stk. Det er over 3 ganger så mange det. Og det er ikke noe engangstilfelle. Mens 3dfxcool har 8 PSUer å tilby så smeller Microplex til med 35(!) Komplett har forøvrig 25 PSUer i sitt sortiment.

 

Det koster å handle hos Microplex, men det er der du får det du vil ha :)

 

edit: skrivefeil

Lenke til kommentar

I fare for å høres ut som telenor sier jeg dette: folk er villige til å betale for god service....

 

(damn! nå må jeg virkelig få tettet det sikkerhetshullet på gateway'en. Ikke engang firewall'en greier visst å stoppe blaster! *argh* - hvor kommer den skiten fra??? - hjelper ikke med linux når gateway'en ikke er min....)

Lenke til kommentar

I fare for å høres ut som telenor sier jeg dette: folk er villige til å betale for god service....

 

(damn! nå må jeg virkelig få tettet det sikkerhetshullet på gateway'en. Ikke engang firewall'en greier visst å stoppe blaster! *argh* - hvor kommer den skiten fra??? - hjelper ikke med linux når gateway'en ikke er min....)

 

Microplex yter bra service, de har et bra utvalg og man får følelse av at det er entusiaster som driver stedet (husker når jeg lurte på når den vifte spinneren ble tatt inn...:) )

Lenke til kommentar

Bestillt hos Microplex utallige ganger, og bare

positive tanker kommer frem når jeg hører: Microplex.....

Men som sagt, det er utrolig irriterendes når man

har glemt en ting til 50,- kr eller noe.

 

Desuten har dem en veldig brukervennelig side,

og varsler hvis man har glemt f.eks. kit til katode.

Så man vet at de tenker på kundene sine!

Lenke til kommentar
ville forresten bare legge til at det er posten som er dyr på frakt, ikke microplex som bare bruker posten for å få frem varene til dere :woot:

 

Posten tar kanskje 60-70 kroner for en servicepakke. Det er hvertfall det jeg betaler når jeg handler hos PS Data (de tre siste har vært på 61 kroner).

 

Så har Microplex et eget ekspedisjonsgebyr som veldig få (ingen?) andre webshopper har noe som gjør at du kan legge på 25 kroner. Til slutt kan man legge på 45 kroner i oppkravsgebyr siden Microplex ikke tilbyr faktura, forskudd eller Visa/Mastercard. Oppkravsgebyret går riktignok til Posten, men det er jo totalt unødvendig å velge en så dyr løsning.

 

Så fraktkostnadene blir faktisk over dobbelt så høye som strengt tatt nødvendig. Da blir det for dumt å legge all skyld på Posten.

Lenke til kommentar

Har for første gang handlet hos Microplex. Fikk pakken etter 3 dager, noe som jeg synes er veldig bra. Har nettopp investert i nytt hovedkort, CPU og grafikkort, men mangler CPU-kjøler. Så da pakken kom tenkte jeg at endelig skulle jeg få satt sammen den nye PC'en. Men da jeg åpnet pakken oppdaget jeg til min fortvilelse at istedet for CPU-kjøler hadde jeg fått en NoiseControl drevramme som jeg absolutt ikke har bestilt. Slike ting kan jo skje, men det var litt ergelig. Håper bare at Microplex ordner opp raskt. Begynner å bli veldig lei PII 350'en min :(

Lenke til kommentar

Nå er jeg en veldig dårlig kunde for Microplex (får som regel tilsendt varer gratis for test), men hver gang ligger det et drops i pakka. En gang glemte de det, noe jeg nevnte i forbifarten. Neste gang fikk jeg 8-10 stykker. Jeg liker ikke sitrondropsene, og når jeg klaga til dem stod det en liten notis på følgeseddelen som kom med neste pakke: "OBS!!! Vidar liker ikke sitrondrops!" Humor har de, de tullingene. For en tid siden yndet de å bruke 3,648 teipruller på pakkene jeg mottok. Tok litt tid å skjære seg gjennom alt... :( De har skjerpa seg nå (sendte en pakke tilbake, tapet med _gaffateip_!)

 

For øvrig synes jeg ikke folk skal klage fordi de får et eneste drops selv om de handler for så og så mye. Det er ikke verdien det er snakk om - det er tanken bak. Tross alt er det en liten gimmick, og de har straffa seg selv ved å innføre den. Jeg tør vedde raua på et gullfat på at de vil få MASSE bråk om de slutter med dropsene. :)

 

Ville bare gi mitt bifall til en ting som jeg synes er meget positivt å gjøre av en leverandør.

 

(BTW: Gutta på Microplex VET at dersom jeg får sitrondrops, vil karakteren på testen bli dårlig. :D )

Lenke til kommentar

Først: All ros til microplex..

 

Andre: En liten tankevekker..

Jeg mottok en defekt LED-vifte (bl.a), sendte den tilbake som norgespakke og fikk den tilbake som brev. De ville kun dekke porto for brev (22,-) som de sa var billigste alternativ, men ga seg etter tra mailer.

 

Når jeg så ødela den samme LED-vifta selv(!), ville jeg bestille en ny, og spurte om de kunne sende den som brev slik at jeg slapp å betale så mye porto for én vifte. Da fikk jeg til svar at dette kunne de ikke, ettersom "utro arbeidere i posten" tidligere hadde stukket av med brev-leveranser fra microplex. Men 5 dager tidligere var det helt greit å sende en akkurat lik i vifte i brev... :shrug:

 

De så forøvrig også at deres brev-forsendinger var lette å spore, fordi de hadde microplex-merke på, men det brevet jeg fikk vifta i, var 100% brun og anonym.

 

Konkulsjon: Det virker som de kun vil gi oss kunder billige leveringsmåter når de må betale portoen.

Lenke til kommentar

Måtte bestille nå småstash til rundt 300 kroner. Tenkte jeg skulle teste ut digitalimpuls.no denne gangen. Bestilte vell på tirsdag. En del hadde de ikke inne på lager, men den skulle komme inn i går. Sjekket tidlig i går, og varen var inne på lager. Ordren er enda åpen den. Synes dette er for dårlig.

 

Mitt poeng: Tror microplex ville gitt bedre service her ja, og sendt pakken i går.

 

Nå må jeg sikkert vente til over helgen før de sender pakken. LAANG ventetid :grumpy:

Lenke til kommentar
Måtte bestille nå småstash til rundt 300 kroner. Tenkte jeg skulle teste ut digitalimpuls.no denne gangen. Bestilte vell på tirsdag. En del hadde de ikke inne på lager, men den skulle komme inn i går. Sjekket tidlig i går, og varen var inne på lager. Ordren er enda åpen den. Synes dette er for dårlig.

 

Mitt poeng: Tror microplex ville gitt bedre service her ja, og sendt pakken i går.

 

Nå må jeg sikkert vente til over helgen før de sender pakken. LAANG ventetid :grumpy:

 

Tja,vet ikke jeg bestilte en stforsyning hos microplex på torsdag ettermiddag og den er enda ikke reg i posten. PS: de hadde den inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...