Gå til innhold

Hovedkort 1155 SLi Trippel slot GPUer

BMWCoupeFtw

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yo!

Jeg er på leting etter ett 1155 hovedkort med god plass mellom PCie slottene slik at jeg kan få optimal kjøling med 3-slot gpuene(Asus DirectCU II) jeg har.

Hvilket HK vil dere anbefale?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så og si alle hovedkortene i denne serien har vel såvidt jeg vet ganske lik plassering av PCIe-sporene. Det eneste kortet jeg kan komme på i farten er MSIs Big Bang-Marshall. Dette er dog XL-ATX så med mindre du har et enormt kabinett må du bytte ut dette også.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Med BBM trenger du et kabinett med minst 10 åpninger for TRI-slot...

Eksempelvis ferske Lian Li PC-90B som jeg har. Dette er et veldig lett og kompakt kabinett selv om det støtter XL og E-ATX, men pga harddisksystemet med sidemontering er maks høyde på kjøler hvis du bruker mer enn tre stk 3,5" harddisker ca 14cm. Denne nettbutikken som jeg lenker til leverte faktisk burken inkl frakt for ca 1350 kr (+ toll og moms ca 600 kr).

Endret av Nator
Skrevet (endret)

Det MSI kortet skal jeg hvertfalt ikke ha!

Jeg vet Asus har et kort med enorm plass, Asus WS Revolution HKet, men det er vist proppet med feil har jeg lest.

Endret av BMWcoupeftw
Skrevet

Hvis du inkluderer ordet "feil" i et nettsøk etter et hvilket som helst hovedkort så ser det hele ganske dystert ut. Ifølge anmeldelsene av kortet er det ikke mye negativt å finne.

Skrevet

Hvis du inkluderer ordet "feil" i et nettsøk etter et hvilket som helst hovedkort så ser det hele ganske dystert ut. Ifølge anmeldelsene av kortet er det ikke mye negativt å finne.

Hmm ja, hvordan vil det funke med Maximus IV P67 ved bruk av Først og siste PCI slots?

16x 8x?

Skrevet (endret)

faen! Hiver meg på her :p Så akkurat hva problemet ditt og mitt er...

Hket mitt har har bare vanlige 2 pci slots mellom PCie portene mine så problemet er at kortene tar opp 3 plasser så kortene blir klint oppi hverandre å da har ikke det øverste kortet noe som helst mulighet for å puste normalt...

Å finne ett kort med 3 vanlige pci slots mellom pcie portene hadde vært optimalt for da hadde jeg nesten ikke trengt å kutte i kabinettet heller

Endret av MongoMan
Skrevet (endret)

Haha var kanskje litt overkill? :p

Tror jeg fant ett som kan funke fint til sli https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-ga-z68x-ud7-b3-151999/detaljer#productImageBig Så tipper at jeg bare får bite i det sure eplet og legge litt flere lapper på bordet... Koster å være kar

Edit: Bruker man øverste og nederste PCie spor der så får man 1 slot mellomrom mellom kortene

Endret av MongoMan
Skrevet

Ja det så faktisk ganske greit ut :)

Ser at det er ett pcie spor helt øverst istedet for den pci porten de vanligvis bruker å ha der så da hvis jeg kjøper det hket kommer det ikke i konflikt med kabinettet.

Skrevet

Ja det så faktisk ganske greit ut :)

Ser at det er ett pcie spor helt øverst istedet for den pci porten de vanligvis bruker å ha der så da hvis jeg kjøper det hket kommer det ikke i konflikt med kabinettet.

Hva kjører UD7 på i Sli?

8x 8x?

Skrevet

Dere møter også på ett annet problem, det er lett å finne hovedkort med FYSISK plass mellom PCI-E portene.

Men som oftest så vil de ha andre PCI-E porter imellom også skal PCI-E lanes deles ut, og det er DA moroa begynner.

Mange hovedkort vil ikke dele ut skikkelig om ikke port nr 2 er befolket.

For eksempel kan du oppleve x8 på slot 1 og 2 mens nr 3 ligger på 1x eller 4x.

Skrevet

Dere møter også på ett annet problem, det er lett å finne hovedkort med FYSISK plass mellom PCI-E portene.

Men som oftest så vil de ha andre PCI-E porter imellom også skal PCI-E lanes deles ut, og det er DA moroa begynner.

Mange hovedkort vil ikke dele ut skikkelig om ikke port nr 2 er befolket.

For eksempel kan du oppleve x8 på slot 1 og 2 mens nr 3 ligger på 1x eller 4x.

Så da er vel egentlig Asus WS Revolution best da?

Det har jeg fra før enorm plass mellom Sli (Dem blå PCI-e slottene) :p

Eller?

Skrevet (endret)

ser ut til at WS revolution har x16 på alle 4 portene. :)

Ser i tillegg ut at det er port 1 og 3 som er portene man skal bruke så det er jo midt i blinken

Endret av MongoMan
Skrevet

ser ut til at WS revolution har x16 på alle 4 portene. :)

Ser i tillegg ut at det er port 1 og 3 som er portene man skal bruke så det er jo midt i blinken

Ja visst, men Asus har fjernet kortet fra sin hjemmeside :/

Kommer det nytt oppdatert kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...