Gå til innhold

I dag kan du oppgradere Apple-dingsene dine


Anbefalte innlegg

Okey, litt trolling kanskje ;)

Jo, det er kanskje et steg i riktig retning. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om det. SMS som det er nå koster jo penger, såklart. Poenget med iMessage er å spare penger(tror jeg?)

Datatrafikk koster penger. Så, man sparer vel egentlig ikke noe på det, ettersom man da må betale for et dyrt abn med inkludert data. Og da må man jo også notere ned de kontaktene som har apple, og som har en 3GS eller nyere, og som har lasta ned iOS5, og har abn med datatrafikk, og man må vite om de alltid er på nett, eller om de skrur av 3G når de ikke bruker det. Litt mange forutsetninger for at det skal være en brukbar tjeneste.

 

Dyrt abb? Betaler 199 kr for 500 Mb på SII. Har aldri brukt det opp da jeg bruker stort sett wifi.

På iPad betaler jeg 124 er det vel, for 'fri bruk'. Mulig det er en grense om man bruker flere gig, men den er jeg aldri i nærheten av.

Syns det er ganske billig.

Galaxyn har 500 av alt i sitt abb.

På iPad bruker jeg Telio app de få gangene jeg ønsker å ha med meg hjemme tlf på tur.

 

Mye bra med android og sII og mye bra med iOS 5 og Apple.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig oppdatert via min Mac, da jeg fikk error med min Windows maskin. På tross av dette irritasjonsmomentet må jeg bare si iOS 5 er helt fantastisk. Var plaget men en vannnvittig irriterende wlan bug der nettet datt ut hele tiden. Dette ser ut til å være historie. Generelt virker iPaden mye raskere, og nye Safari er som en drøm. Hadde ofte en bug der alt i Safari-vinduet ble "greyed" ut, og kunne ikke trykke på annet enn homeknappen, og så måtte jeg restarte iPaden for å få det til å virke. Ser ut til at den bugen er borte, men gjenstår å se etter en lengre testperiode.

 

Skriver forøvrig fra padden nå. :cool:

Lenke til kommentar

Når jeg skal instalere og gjenopprette telefonen, kommer det errorkode 3004. Dette betyr at Apples servere er overbelastet, noe som gjør at jeg ikke kan bruke telefonen før jeg får gjenopprettet den. Nå vises bare "koble til itunes"-bildet. Har vel ikke noe annet valg enn å vente til serverene har kapasitet igjen.

Lenke til kommentar

Seff er den kun til 4S. Det vil jo trigge salget veldig, så det jo taktisk. Skjønner det godt jeg. Verken iPad eller iPad 2 takler Siri, og ikke iPhone4 heller....Not!!!

Det er ikke utenkelig at de trenger kraften i 4s for at Siri skal funke skikkelig.

God stemmegjenkjenning krever mye datakraft.

Da er det ingen grunn til at iPad2 ikke skulle fått funksjonen? Ettersom den er klokket litt høyere enn 4S.

Lenke til kommentar

Seff er den kun til 4S. Det vil jo trigge salget veldig, så det jo taktisk. Skjønner det godt jeg. Verken iPad eller iPad 2 takler Siri, og ikke iPhone4 heller....Not!!!

Det er ikke utenkelig at de trenger kraften i 4s for at Siri skal funke skikkelig.

God stemmegjenkjenning krever mye datakraft.

Da er det ingen grunn til at iPad2 ikke skulle fått funksjonen? Ettersom den er klokket litt høyere enn 4S.

 

Helt korrekt. Spekulasjonene går på at iPad 2 vil få Siri etter endt betatesting. Dvs. at Apple ikke ønsker at tjenesten skal bli kvalt fordi flere titalls millioner brukere ønsker å teste den samtidig.

Lenke til kommentar

Seff er den kun til 4S. Det vil jo trigge salget veldig, så det jo taktisk. Skjønner det godt jeg. Verken iPad eller iPad 2 takler Siri, og ikke iPhone4 heller....Not!!!

Det er ikke utenkelig at de trenger kraften i 4s for at Siri skal funke skikkelig.

God stemmegjenkjenning krever mye datakraft.

 

<synsing>

Jeg er litt nysgjerrig på hvordan SIRI faktisk virker. Det står blant annet at den krever WiFi eller mobil nett, så jeg har lurt om ikke telefonen sender et lydklipp over nettet som blir behandlet av langt kraftigere maskiner hos Apple. Det virker nemlig smått utrolig at de skal ha klart å presse en slik funksjon inn i en iPhone. Og hvorfor ellers skulle egentlig SIRI kreve tilgang til nett? Hvis det er slik jeg tror, så burde vel samtlige iPhones med 3G kunne kjøre SIRI uten problemer?

</synsing>

Lenke til kommentar

Ser man det ja.. Delt internet er borte :( Tydeligvis en bug. Dog får jeg det ikke tilbake.. /stygt ord $%Y&$%&&/%/&/ /stygt ord

Det var noe jeg hadde BRUK for i MORGEN ;(

Jeg måtte inn på Generelt - Nettverk - Delt internett for å skru det på, siden det var borte fra hovedmenyen. Sjekk også nettverksinnstillinger, det er en egen plass for APN for internettdeling.

Lenke til kommentar

Ser man det ja.. Delt internet er borte :( Tydeligvis en bug. Dog får jeg det ikke tilbake.. /stygt ord $%Y&$%&&/%/&/ /stygt ord

Det var noe jeg hadde BRUK for i MORGEN ;(

Jeg måtte inn på Generelt - Nettverk - Delt internett for å skru det på, siden det var borte fra hovedmenyen. Sjekk også nettverksinnstillinger, det er en egen plass for APN for internettdeling.

 

Nope! Vært der folengst. Har rett og slett ikke noe å skru på verken i settings eller i generelt.

Lenke til kommentar

Seff er den kun til 4S. Det vil jo trigge salget veldig, så det jo taktisk. Skjønner det godt jeg. Verken iPad eller iPad 2 takler Siri, og ikke iPhone4 heller....Not!!!

Det er ikke utenkelig at de trenger kraften i 4s for at Siri skal funke skikkelig.

God stemmegjenkjenning krever mye datakraft.

 

<synsing>

Jeg er litt nysgjerrig på hvordan SIRI faktisk virker. Det står blant annet at den krever WiFi eller mobil nett, så jeg har lurt om ikke telefonen sender et lydklipp over nettet som blir behandlet av langt kraftigere maskiner hos Apple. Det virker nemlig smått utrolig at de skal ha klart å presse en slik funksjon inn i en iPhone. Og hvorfor ellers skulle egentlig SIRI kreve tilgang til nett? Hvis det er slik jeg tror, så burde vel samtlige iPhones med 3G kunne kjøre SIRI uten problemer?

</synsing>

 

Mener å ha lest tidligere at det er slik det fungerer, og det er nettop derfor Siri er, og kommer til å bli overlegent. Fordi den sentrale serveren lærer seg bedre å gjenkjenne tale jo lenger tid som går, og jo mer data den får å boltre seg i.

 

Jeg tror Siri absolutt kan bli en stor suksess, nettop pga måten det er lagt opp til. Men det er en stor forutsetning, og det er at det fungerer "snappy", og ting ikke tar tid.

 

At de droppet det på iPhone4/iPad2 har nok mest å gjøre med at de vil ha noen ekstra salgsargmenter i ermet for 4s. Det hadde nok vært helt uproblematisk å implementert Siri på begge disse, gjerne 3s også, selv om opplevelsen kanskje ikke hadde blitt helt 100% når ting ikke går like snappy.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...